Gamers Weekend 2017 27-29/1

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

War_Cry

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av War_Cry »

Asplund skrev:Nu tycker jag det är lite fel del av forumet av dig att ta upp vad du tycker om hög komp, då det för denna turnering sagts vad de vill för gräns.

Men ville egentligen påpeka att #inteallacasualspelare sitter med enbart hårda units.
Tycker det här gnället dyker upp vad än arrangörer satt för gräns, antingen är den för hög eller för låg. Sjukt tröttsamt.
Efter som det står "Swe-komp 17-20 (inte klart i nuläget + Sub-komp)" i huvudet så tänkte jag att gränsen var öppen för debatt.

Jag formulerade mig lite luddigt men jag vile bara argumentera varför jag tycker an annan gräns är bra.
Om den inte är skriven i sten för den här turnering.
8-)

Ps.
Jag gillar komp särskilt hög kop för jag tror att det inkluderar fler spelare i hobbyn.
Subkomp är min (subkomp + mallkomp) absoluta favorit.
Ds

KaptenFunck

Inlägg av KaptenFunck »

Kommer det dyka upp några missions innan turneringen? eller blir det en glad överaskning på plats?

När det kommer till kompen så tycker jag 17 fungerar, var lite skeptisk först, men lyckas jag få ihop en lista med Tau så borde dom flesta armeerna klara det!
Dock så gillar jag inte beslutet med att utesluta named characters men jag får väll acceptera det:P

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Om det går att spela en vanlig CAD med kommande Chaosböcker, får en spela med dem då?

/förhoppningsfull NL-spelare, snart sjukt besviken* NL-spelare

*troligen orsakat av att boken tvingar NL att ta en massa kassa enheter för att en fluffig men ack så ovärd bonus... :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Serpent skrev:Om det går att spela en vanlig CAD med kommande Chaosböcker, får en spela med dem då?

*troligen orsakat av att boken tvingar NL att ta en massa kassa enheter för att en fluffig men ack så ovärd bonus... :roll:

JA!

fauh

Inlägg av fauh »

Hur blev det med skitarii och harlekvins? Får de också vara med och leka?

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

patrik thoren skrev:
Serpent skrev:Om det går att spela en vanlig CAD med kommande Chaosböcker, får en spela med dem då?

JA!

Fast hur räknar vi komp på det om det inte kommer in i kompmallen innan GW...? Då får vi hoppas på att Tröger och Co. jobbar fort :)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

Trulsante skrev:
patrik thoren skrev:

JA!

Fast hur räknar vi komp på det om det inte kommer in i kompmallen innan GW...? Då får vi hoppas på att Tröger och Co. jobbar fort :)
Vi får motivera dem helt enkelt! Kan tänka mig att alla CSM spelare skickar vars ett gnällmail/sms om dagen till dem tills det är gjort. :D
(Obs skojar bara men självklart håller jag tummarna för att kunna köra Thousand Sons eller Iron Warriors som de ska köras)

För övrigt har jag anmält mig.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Känner mig riktigt motiverat till att byta mailadress och telefonnummer... :wub:

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

fauh skrev:Hur blev det med skitarii och harlekvins? Får de också vara med och leka?

Läs första posten!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Lite finlir kanske. Men tydligare om ni skriver "codexar som inte kan fylla grunden för en CAD"
Så folk inte blandar ihop det med något annat.

Skriv svar