Tycker fortfarande att 1extra minus är rimligt för att träffa 2+ istället för 3+ med sin S7 ap2 lans...
Samma bs minus som för wave serpent som öndå inte har 10/10/10
Moderator: DHettNeck
Så min färdigmålade lista gick fån komp 8 till 5. Vad hände med inga stora ändringar en månad innan turneringen. Blir nog inget sm iårDHettNeck skrev:Det betyder att du blir Class3 om du tar den. Samma med cabalen.Naz87 skrev:Vad betyder ändringen på Wyrdstorm broderhood? Att den bara kompar 3 per psyker med C3 eller att alla psykers blir C3 och kompar 3 extra?
Det blir precis som i alla andra fall. Har man bra spells så ska man inte komma undan med billiga "warp charge generators". Så stormen/cabalen blir C3 eftersom det är ungefär i den klassen spellen skulle hamna om man kunde få den i en vanlig magiskola.Newyn skrev: Wyrdstorm
Varför måste den vara C3 eller högre? Att varje RP kompar mer köper jag utan problem men känns knepigt att de räknas som C3. Hur blir det i så fall om man har andra psykers med i laget och vill ligga på C1/2, blir de C3?
Det är tråkigt du känner såNaz87 skrev:Så min färdigmålade lista gick fån komp 8 till 5. Vad hände med inga stora ändringar en månad innan turneringen. Blir nog inget sm iårDHettNeck skrev:Det betyder att du blir Class3 om du tar den. Samma med cabalen.Naz87 skrev:Vad betyder ändringen på Wyrdstorm broderhood? Att den bara kompar 3 per psyker med C3 eller att alla psykers blir C3 och kompar 3 extra?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
RAW kompar han alltid -14, då codex säger master-crafts. Effekten är densamma, men det är 2 olika regler. Mitt tips är att bara ändra texten till "-1 for every weapon affected by the Forgefather special rule" så slipper man hårklyverierKompmallen skrev:Vulkan He’Stan -14
-1 for every 2nd weapon he twin-links