Typ scattra av är väl det första som poppar upp. Vad jag försöker säga är väl att min tolking av missionet är att man ska aktivt göra en förflyttning av motståndarens kant.
Men nu när jag sitter och skriver kommer jag att tänka på Death Jestern. Vad händer om han tvingar fienden att fly av på Harlquins spelarens kant? Ger det poäng till den flyende enheten? (Jestern kan ju välja kant fienden flyr mot, även om det just i detta fallet kanske är dåligt)
En enhet som går av bordet, räknas den som död/destroyed? Dvs får man first blood, slay the warlord. Om man har en char som ger army bonusar, fungerar dom - tänk fatey får ju re-roll om han e off table men inte om han e död osv.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
@Daniel
Skulle _gissa_ på att den räknas som död, eftersom den inte längre deltar i slaget. Fate i reserv kan ju fortfarande komma in.
@Arret
Spontant känns en scatter av bordet som en mishap och inte som en "flytta modeller av brädet grej".
Kan ni inte formulera om er och säga ngt i stil med:
"Enheter som i slutet av spelarens movement eller shooting phase står bas-i-kant med sida X får tas av brädet(förutsatt att de inte skjöt)..."
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 27 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Jag tror det viktigaste är definitionen är och det finns 3 val antar jag:
1. Unit som åker av och väljer att stanna av ger poäng och räknas in all accounts as dead. Including firstblood, slay warlord and lost abilities.
2. Units som åker av ger poäng och om dom får komma tillbaka får dom de - dvs man e inte död.
3. Units som åker av och ger poäng får INTE komma tillbaka men är INTE heller död. Dom är null_void. Och ger inga poäng mot KP/Firstblood osv
Jag personligen tycker nr 1 är rimligast.
Mvh
Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten