1500pts IF
-
dempaattack
1500pts IF
Hej alla.
Detta är min lista som jag gärna vill ha feedback på.
Allt detta är målat och klart, och det här är allt jag har just nu. 1 Box med Sternguards kommer jag att köpa idag.
Libraian: Terminator armour, LvL 1. ( biomancy )
Chaplain: Plasma pistol ( Han är en metall gubbe så vill inte försöka få bort plasman )
10 Marines: 1 plasma gun, 1 Lascannon. Sgt.
10 Marines: 1 plasma gun, 1 Lascannon. Sgt: Melta bomb.
Razorback: Twin linked Heavy bolter.
5 Scouts: 5x Sniper rifles.
5 Terminators: 1 Assualt cannon. 1 Chain fist.
Ironclad Dread. Hurrican bolters, Heavy flamer.
Drop pod
3 Bikes: 1 Melta gun. Sgt Melta bomb.
1 Attack Bike: Multi-melta.
5 Devastator: 2 Grav cannons.
1 Rhino.
Vindicator: Storm bolter.
Detta är 1463
Komp 18,4
Det jag funderar över är att ta bort chaplain och sätta in 5-6st sternguards istället. Och låta dom va i Razorbacken.
Eller att ta 2st landspeeders med 2 HB var istället för Chaplain.
Jag bygger inte min arme för att va så tävlings inriktad, men vill juh inte att den suger helt.
Så därför frågar jag er som har mer erfarenhet av att spela marines.
/Dennis
Detta är min lista som jag gärna vill ha feedback på.
Allt detta är målat och klart, och det här är allt jag har just nu. 1 Box med Sternguards kommer jag att köpa idag.
Libraian: Terminator armour, LvL 1. ( biomancy )
Chaplain: Plasma pistol ( Han är en metall gubbe så vill inte försöka få bort plasman )
10 Marines: 1 plasma gun, 1 Lascannon. Sgt.
10 Marines: 1 plasma gun, 1 Lascannon. Sgt: Melta bomb.
Razorback: Twin linked Heavy bolter.
5 Scouts: 5x Sniper rifles.
5 Terminators: 1 Assualt cannon. 1 Chain fist.
Ironclad Dread. Hurrican bolters, Heavy flamer.
Drop pod
3 Bikes: 1 Melta gun. Sgt Melta bomb.
1 Attack Bike: Multi-melta.
5 Devastator: 2 Grav cannons.
1 Rhino.
Vindicator: Storm bolter.
Detta är 1463
Komp 18,4
Det jag funderar över är att ta bort chaplain och sätta in 5-6st sternguards istället. Och låta dom va i Razorbacken.
Eller att ta 2st landspeeders med 2 HB var istället för Chaplain.
Jag bygger inte min arme för att va så tävlings inriktad, men vill juh inte att den suger helt.
Så därför frågar jag er som har mer erfarenhet av att spela marines.
/Dennis
- Lottomannen
Re: 1500pts IF
Jag älskar sternguards med bara bolters, specialammon är som en liten schweizisk armekniv, alltid något som går att använda. Så fler av dem, skulle jag säga. Som nämnts innan så är också Thunderfire Cannon bra och kul, men där får man äta kompsmisk. Du har ioft en liten bit kvar till -15, som brukar vara en rätt vanlig gräns. Så en sådan kan vara gött.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
-
dempaattack
Tja Mr. Lotto=)
Aa det är tänkt att gå upp till 1850.
Och 9-10 sternguards är ett måste känner jag. Börja juh med marines för jag gillar dom modellerna.
Sen är väll kanske tanken att ge dom en Rhino och v-sgt ett Power weapon. Och sen sätta in chaplain med dom.
Jag vet att endel undrar varför sätta in chaplain där.
Men som det verkar så kommer dom alltid i närstrid. Eftersom man vill juh fram och används bolters.
Och dom har juh 2 attacker var. Och chaplain boostar lite extra i close combat. Pluss att han är målad. =P
Men undra lite om det skulle va bättre att ha 5-6st sternguards istället för chaplain på 1500pts i en razorback.
/Dennis
Aa det är tänkt att gå upp till 1850.
Och 9-10 sternguards är ett måste känner jag. Börja juh med marines för jag gillar dom modellerna.
Sen är väll kanske tanken att ge dom en Rhino och v-sgt ett Power weapon. Och sen sätta in chaplain med dom.
Jag vet att endel undrar varför sätta in chaplain där.
Men som det verkar så kommer dom alltid i närstrid. Eftersom man vill juh fram och används bolters.
Och dom har juh 2 attacker var. Och chaplain boostar lite extra i close combat. Pluss att han är målad. =P
Men undra lite om det skulle va bättre att ha 5-6st sternguards istället för chaplain på 1500pts i en razorback.
/Dennis
Defintivit.dempaattack skrev:Tja Mr. Lotto=)
/Dennis
-
dempaattack
Tack för svaret fauh. Ska måla upp boxen jag fixa. 
- Spell Familiar
Spelar normalt för det "andra laget" men om du gillar IF aka "vi är tycker att ultramarines är Lite för slapphänta så vi följer reglerna lite mer noga" så tycker jag att en 6-7 manna devestatorsqd med heavy bolters är ett svar på många av livets små icke MEQ problem. Och väl värda både poäng och komp.
Särskilt roligt har man när man daskar ihjäl eldar jetbikes trots sin jink. 12skott, ger typ 10,5 träffar med IF.
Särskilt roligt har man när man daskar ihjäl eldar jetbikes trots sin jink. 12skott, ger typ 10,5 träffar med IF.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
-
dempaattack
Lyckades fixa en extra sternguard. Han fick en HB, visst det är väll inte den bästa att ta. Men jag gillar HBs dom ser awsome ut. Sen hade jag inte en vanlig backpack så fick bli ett heavy weapon.
Så blir
6 Sterguards: Heavy bolter
1 Razorback: Twin-linked HB.
Fler Sterguards blir det när vi börjar lira högre poäng.
@ Spell Familiar. Skulle gärna ha en Devastator med 4x Heavy bolters, gillar juh heavy bolter som sagt. Får se om jag kan få tag på 2st till HBs så jag kan bygga upp 4st.
Så blir
6 Sterguards: Heavy bolter
1 Razorback: Twin-linked HB.
Fler Sterguards blir det när vi börjar lira högre poäng.
@ Spell Familiar. Skulle gärna ha en Devastator med 4x Heavy bolters, gillar juh heavy bolter som sagt. Får se om jag kan få tag på 2st till HBs så jag kan bygga upp 4st.
Saknar du enstaka bitz så anslå i bitzforumet. Gott om hjälpsamma och givmilda hobbyentusiaster...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
dempaattack
@Röde. Var inne och skrev på Bitz om någon hade Heavy bolter till salu / ge bort. Men verkar inte som någon hade några=/
Jag kan ha ett par men de saknar backpacken isf.dempaattack skrev:@Röde. Var inne och skrev på Bitz om någon hade Heavy bolter till salu / ge bort. Men verkar inte som någon hade några=/
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.