Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Captains Corner

Inlägg av Elevatorlake »

Wow, vilka bord! Måste vara inspirerande att spela med sådana där, så kul när det blir mer tredimensionellt. Det är det enda jag har emot de numera så populära mattorna, att de är just helt platta.

Och visst är det en screamer killer jag ser där, det är ju en modell med inte så lite retrovibbar! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Wow - vilket slagfält :o Otroligt häftigt och genomarbetat. Det rinner saliv från hakan - på ett bra sätt ;)

Tack för bilderna & batrepen - mycket underhållande och fina bilder!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Åh, man blir bara lycklig av att se sådant här. Underbart coola bord och spelare som gillar fluff och väljer bort boffer. Gillas!
:D
Tack! Det är det roligaste sättet att spela tycker jag!
Elevatorlake skrev:Wow, vilka bord! Måste vara inspirerande att spela med sådana där, så kul när det blir mer tredimensionellt. Det är det enda jag har emot de numera så populära mattorna, att de är just helt platta.

Och visst är det en screamer killer jag ser där, det är ju en modell med inte så lite retrovibbar! :)
Tack! Jo det blir speciellt när det även är i höjdled, det är en utmaning!
Visst är det en Screamer Killer, fast han har fått modern pangpang. :D
En av hans orginalarmar tjänstgör nu som svans!

Bild
Nurgle skrev:Wow - vilket slagfält :o Otroligt häftigt och genomarbetat. Det rinner saliv från hakan - på ett bra sätt ;)

Tack för bilderna & batrepen - mycket underhållande och fina bilder!
Tack!
Jag ska framföra det till Roger! Jag har inget alls med det brädet att göra, bara det i bakgrunden som blir nästa speltest.

Bra söndag, jag blev helt klar med Nocturne så att min sambo kan få tillbaka soffbordet. :mrgreen:
Terrängmässigt var det klart sedan innan, men jag hade inte löst hur vulkanen skulle knäppas igång snyggt och inte borrat så att strömsladden går ner genom brädet och inte syns. Men nu är allt klart!

Bild
Vulkanen är byggd i 3 etapper, där allt som har med rökmaskinen och göra har sitt maskinhus i bottenplanet.

Bild
Mellanvåningen håller rökmaskinen i sin position

Bild
Toppvåningen är löstagbar för att kunna komma åt munstycket enkelt, eller snabbt fiska upp något som ramlar ner i kratern!

Bild
Bild
Bild
Fjärrkontrollen, som sitter ihop med rökmaskinen via en sladd, ligger inuti en av platåerna på bottenplan.
Med en väldigt enkel hävstång i cellplast så fick jag en avtryckare.

Bild
Ett lätt tryck på knappen och TADAAA! - Det ryker! :lol:

Bild
Bild
Två akvarietillbehör får representera några av de vidunder som bor på Nocturne

Bild
Översikt.

Jag ligger plöstligt 1 månad före min tidsplan inför R'n'R i September, så nu hinner jag måla något eget också!
Lite småbitter och revansch-sugen så ska jag vara med i en målartävling till.
Jag har beställt en Hive Tyrant, som jag ska biffa till så att modellen representerar alla de uppgraderingar som jag köpte till slaget vi hade i går, det i min förra post.
Mer muskler, större vapen, argare, blodigare. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Båda brädena ser grymt kul att spela på. Det är ju precis såhär 40K ska spelas tycker jag - med mjuka listor dessutom. Jag ser verkligen fram emot att få läsa fler battle reports!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ställs flygfasen in om det börjar ryka ur vulkanen? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Eller luftrummet blir Dangerous Terrain i alla fall? :D

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Mycket inspirerande. Bra id'e där med skallarna från akvarieaffären. Var de dyra?

Nu ska jag gå och göra lite ny terräng :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Grudge skrev:Båda brädena ser grymt kul att spela på. Det är ju precis såhär 40K ska spelas tycker jag - med mjuka listor dessutom. Jag ser verkligen fram emot att få läsa fler battle reports!
Tack! Det är precis så vi vill ha det också, det är hela anledningen till att vår förening för veteranspelare finns! :D
Grudge skrev:Eller luftrummet blir Dangerous Terrain i alla fall? :D
Elevatorlake skrev:Ställs flygfasen in om det börjar ryka ur vulkanen? :)
Jag har inte klurat ut riktigt hur det ska fungera ännu.. det måste vara enkelt att komma ihåg och att spela med. Får se vart det slutar!
Klurig skrev:Mycket inspirerande. Bra idé där med skallarna från akvarieaffären. Var de dyra?
Tack! Nej, men jag hade tur. En lokal akvarieaffär bommade igen och hade utförsäljning av allt, jag fick tag på ett gäng sådana där för nästan inga pengar alls!

Hive Tyrant Alpha

Det var kul att släppa loss ett riktigt närstridsmonster nu när vi spelade, så nu ska jag bygga honom på riktigt!
Min Hive Tyrant ska ha:
- Reaper of Obliterax (Specialvapen som inte finns som modell, inte ens på bild): Det blir ett hemmabygge av bitz, plus mer muskler
- Regeneration: Carnifexhuvud med halva nyllet borta, som en gång i tiden representerade just det
- Adrenal Glands (Parasiter som ger Furious Charge och Fleet): Glandsen från Swarmlordens armar
- Wings (duh)
- Old Advesary (Reroll 1or på To Hit & To Wound): Också mer muskler, stor och stark skadar mer helt enkelt
- Scything Talons (Extra närstridsvapen): Jag sätter vingarna på ryggen för att få kvar 2 arm-sockets till dem

För stabilitet (vingarna kommer att ge bakvikt) och för ännu mera imponerade storlek så gjorde jag en bas med stenar på.
Jag böjde även svansen åt andra hållet för att inte få exakt samma svansföring som min Swarmlord.
Han ska inte flyga omkring, han ska slåss, så jag tog inte flygsvansen och flygfötterna, han står på marken.

Jag kom en bit på vägen idag:

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Riktigt skön pose. Ser ut som han precis har landat och ska sätta tänderna i något gott!

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Ser riktigt mysig och go ut... min tyrannofex vill bli kompis. ;)

Skriv svar