Orruk Ironjaws till 40K

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Akhrat

Orruk Ironjaws till 40K

Inlägg av Akhrat »

Hej! Har lite av varje till Orruk Ironjaws till Age of Sigmar. Men kommer inte göra någonting av dom så då tänkte jag att med lite arbete kan det bli en nice Ork armé. Lite mer primitiva med inte så mycket maskiner. Så jag tänkte att jag skulle vilja ha lite tips på "count as" saker :) Tack på förhand.

Megaboss
Wierdnob shaman
Warchanter
Brutes
Ardboys
Gore-gruntas
Maw-krusha

Användarvisningsbild
Grudge

Re: Orruk Ironjaws till 40K

Inlägg av Grudge »

Hej, jag har använt lite fantasy-orcs till 40k. Först gjorde jag Shoota boyz av Savage Orcs, och nu har jag en Warboss på gång som är gjord av en Megaboss.

'Ardboyz borde gå att kitbasha rakt av till Ork boyz, annars kan man kanske behöva en liten klutt green stuff här och där för att fylla igen glipor. Gore-gruntas kan säkert räknas som warbikes om du ger dem lite dakka. Warchanter kan bli en Weirdboy etc.

Mina Wildboyz (med deras Battlewagon):

Image

Min Warboss WIP:

Image

Akhrat

Inlägg av Akhrat »

Bra jobbat! Sista bilden visar väldigt bra den vision jag har. Jag tänker att Brutes kanske kan funka som Tankbustas. Gore-gruntas som Deffkoptas? Maw-krusha tänker jag som en Battlewagon :)

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Brutes känns mer som Nobz tycker jag, eller boyz med eavy armor. Maw krushan är kaske i minsta laget för en BW? Men en Trukk skulle den ju kunna vara.

Akhrat

Inlägg av Akhrat »

Jaha, jag trodde att Maw-Krushan var en stor bjässe. Har visserligen inte monterat min eller jämfört den bredvid en battlewagon.
Tank bustas och brutes linkade jag ihop för jag tänkte att deras enorma tvåhandsvapen skulle användas till att göra stora hål i fordon :) Rule of cool liksom.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Maw-krusha är på en 160mm rund bas, den är ENORM.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar