Denna gången blir det bbq-griljerad Oumph med diverse lyxiga tillbehör, bland annat! Klart du ska komma! ÖSM är ju fortfarande roligtbenmannen skrev:Flogger skrev:Ser sjukt bra ut! Du kommer väl på SM och leker?
Men du ska veta att jag på riktigt övervägt att komma bara för att du fixar så bra med veganmat! Det skulle väga upp en helg av förnedringsmatcher
Once you go black... - En Dark Eldarblogg
Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ok! Det avgjorde saken!
Jag är anmäld, har betalat och filar på listan nu! Den blir knasig minst sagt och har inga kompminus alls
Jag är anmäld, har betalat och filar på listan nu! Den blir knasig minst sagt och har inga kompminus alls
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Det har stått lite still på bloggfronten med min Coven Haemonculusarmé. Jag har haft andra projekt på gång och nu fixat en lista HELT utan Dark Eldar till Fantasia! Det kan ju inte bli kul men jag ska försöka spela utan dem. Jag kommer som vanligt sakna mina pappersbåtar efter första matchen.
Men i den listan har jag tre drop pods. Två med 5or marines och en med en trea Centurions... Drop pods är så ostiga. 35p för en stor pjäs som blockerar motståndarens armé... Perfekt för Dark Eldar. Och extra bra för Covenarmén som har det lite svårt mot modeller med AV. Det gör livet lite lättare om man kan dimpa in med två meltor.
Så in med lite Space Marines, tänkte modella upp lite "Haemonculus modifierade" marines. Kan bli kul. Och samma med Drop Podsen, de är lite uppgraderade av sina nya Covenägare!
Jag återkommer med en lista

Men i den listan har jag tre drop pods. Två med 5or marines och en med en trea Centurions... Drop pods är så ostiga. 35p för en stor pjäs som blockerar motståndarens armé... Perfekt för Dark Eldar. Och extra bra för Covenarmén som har det lite svårt mot modeller med AV. Det gör livet lite lättare om man kan dimpa in med två meltor.
Så in med lite Space Marines, tänkte modella upp lite "Haemonculus modifierade" marines. Kan bli kul. Och samma med Drop Podsen, de är lite uppgraderade av sina nya Covenägare!
Jag återkommer med en lista
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
Jag hijackar min egen blogg och postar en Harlequinbild. Jag köpte en souvenir när jag var i Paris för några veckor sen i form av en Solitaire. Min som jag hade hemmabyggt passade inte in i armén längre. Armén har bytt utseende för mycket och jag ville grejja en ny som matchar bättre. Som vanligt är GWs modelles snyggare i verkligeten och när jag såg hur finlemmad den var så slog jag till
Han blev en liten påfågel!

Han blev en liten påfågel!
-
Iambroborn
Cool! Snyggt jobbat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ett nytt litet (STORT) projekt är ihoplimmat.
Jag ägde en sån här för några år sedan. Jag spelade den en del men den var så dålig att jag tyvärr sålde den till slut. Men nu åkte jag dit igen. Den ser så cool ut att jag inte kunde motstå att köpa den igen.
Men jag har lite bättre planer för den nu, när jag spelade den sist så hade den inget vettigt att transportera runt, för det är ju det den är, en snabbare sämre Land Raider. En transport helt enkelt
Nu ska den fyllas med 6 Grotestquer!
Min Haemonculus Coven har helt enkelt gått ut och investerat i en finlandsfärja!
Det är alltså, för er som inte känner till den, Forge Worlds mäktiga Tantalus!

Jag ägde en sån här för några år sedan. Jag spelade den en del men den var så dålig att jag tyvärr sålde den till slut. Men nu åkte jag dit igen. Den ser så cool ut att jag inte kunde motstå att köpa den igen.
Men jag har lite bättre planer för den nu, när jag spelade den sist så hade den inget vettigt att transportera runt, för det är ju det den är, en snabbare sämre Land Raider. En transport helt enkelt
Min Haemonculus Coven har helt enkelt gått ut och investerat i en finlandsfärja!
Det är alltså, för er som inte känner till den, Forge Worlds mäktiga Tantalus!
Så nu börjar en testperiod med TANTALUSEN som förhoppningsvis INTE kommer leda till att jag säljer den igen. Men som sagt, det blir med Haemonculus Coven codexet som den kommer testas. Den har typ ingen plats i en vanlig Cabal, och det finns gott om Heavy Support slots lediga i en Covenlista så det passar perfekt.
Såhär bli listan som den ser ut nu. 6an Grotesquer och en Haemonculus hoppar in i Tantalusen och färjar runt! Nu har listan hyfsat med fordon. Och lite monster... Så TANTALUSEN kanska kommer överleva några rundor.
Coven med TANTALUS v1
Haemonculus: Scissorhand 80
5 Wracks: ossefactor 65
• Venom: splinter cannon 65
8 Wracks: ossefactor 95
• Raider: dark lance; night shields; chain-snares 80
Talos: ichor injector 130
Cronos: spirit probe 125
Grotesquerie
6 Grotesques: Aberration (scissorhand) 230 (kommer åka TANTALUS)
4 Grotesques: Aberration (scissorhand) 160
• Raider: dark lance; night shields 75
TANTALUS: Night Shields 225
Såhär bli listan som den ser ut nu. 6an Grotesquer och en Haemonculus hoppar in i Tantalusen och färjar runt! Nu har listan hyfsat med fordon. Och lite monster... Så TANTALUSEN kanska kommer överleva några rundor.
Coven med TANTALUS v1
8 Wracks: ossefactor 95
• Raider: dark lance; night shields; chain-snares 80
Cronos: spirit probe 125
Grotesquerie
6 Grotesques: Aberration (scissorhand) 230 (kommer åka TANTALUS)
4 Grotesques: Aberration (scissorhand) 160
• Raider: dark lance; night shields 75
TANTALUS: Night Shields 225
Senast redigerad av 1 benmannen, redigerad totalt 9 gånger.
Damn, vilken snygg båt. Kryssning på den måste ju bli bra! 
En turnering i Linkeboka kom i vägen för Covenmålandet. Jag var tvungen att fixa med lite Harlequins först... Men nu är det nästan klart så jag ska ta i tu med TANTALUSen, eeeeeeeeller så kanske det är dags att fixa med Drop Poden! Tänkte testa den med en liten enhet Marines och en Techmarine kanske... Eller så är de nya Loresen så bra med en Libbe att jag måste köra dem!
Här kommer lite bilder på det som ska åka båt, det är Grotesqueriet från listan ovan. en 6a och en 4a. Jag äger nog flest GW Grotestesques i Sverige nu. Kanske flest i hela världen, de som är vettiga köper och bygger egna istället...
Sista bilden är en lite närmare titt på hur stor en TANTALUS egentligen är. En Raider är ju hyfsat stor bara den... Men perspektivet gör inte skillnanden rättvisa. Det är mer åt som i den första bilden.

Här kommer lite bilder på det som ska åka båt, det är Grotesqueriet från listan ovan. en 6a och en 4a. Jag äger nog flest GW Grotestesques i Sverige nu. Kanske flest i hela världen, de som är vettiga köper och bygger egna istället...
Sista bilden är en lite närmare titt på hur stor en TANTALUS egentligen är. En Raider är ju hyfsat stor bara den... Men perspektivet gör inte skillnanden rättvisa. Det är mer åt som i den första bilden.