Copy-paste fel av mig från början, åtgärdat i första posten. 22.00 är ny tid!refabricated skrev:@Schemat
Låt 3e matchen få 30-60min extra på fredagen.
2000pts spelas inte vackert på 3h när formatet säger att man måste ha en massa småenheter. Personligen skulle jag föredra 4h och det finns utrymme för det. Att sluta kl. 22:00 är väl ganska ok?
WarCon 2016
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: WarCon 2016
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Förstår att du känner dig tveksam, men:LillePer skrev:Är du säker på att eskalerande minus ska räknas mellan listorna då? Låter bökigt.
Gemensam avp/WC minus känns lätt men...
spelare 1 har två icke-obsec poddar = -12, 4AVP
spelare 2 har en (icke-)obsec pod = -9, 2AVP
= -21, 6AVP
Spelare 1 har två obsec poddar och tre icke-obsec poddar = -18 + -27, 10AVP
Spelare 2 har en obsec pod och två icke-obsec poddar = -9 + -18, 6AVP
= -72, 16AVP
Tar man sig igenom alla minus i kompmallsträsket (som blir mer vana ju mer man använder den) kan man nog tänka på detta sättet också vad gäller en enhet - poddar
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Ang. 1000pt main - är det samma restriktion på att ha enbart en Detachment i main? (så CAD + formation t.ex. inte är ok)
Uppdaterad första post, men:fauh skrev:Ang. 1000pt main - är det samma restriktion på att ha enbart en Detachment i main? (så CAD + formation t.ex. inte är ok)
Inga restriktioner på detachment, får du in en CAD och tre formationer på 1000p och komp - kör på det!
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Dock måste man vara battleforged antar jag? (Sideboard måste gå in någon av dina detachments / formationer eller vara en egen detachment / formation)Trulsante skrev:Uppdaterad första post, men:fauh skrev:Ang. 1000pt main - är det samma restriktion på att ha enbart en Detachment i main? (så CAD + formation t.ex. inte är ok)
Inga restriktioner på detachment, får du in en CAD och tre formationer på 1000p och komp - kör på det!
Battleforged gäller fortfarande 
- Optimus Prime
- Optimus Prime
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Kommer ni göra ngt kul av maelstrom denna gången, eller kommer det vara den gamla vanliga "dra 3, klara 2" som gäller?
Skulle vara roligt om ni kikade på de andra sätten att generera tac-objs.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Vi tittar på alternativrefabricated skrev:Kommer ni göra ngt kul av maelstrom denna gången, eller kommer det vara den gamla vanliga "dra 3, klara 2" som gäller?
- Optimus Prime
- Optimus Prime
-
Johannesson
Vilken spelares tactical deck använder man (i partävlingen så klart)? Eller drar man typ 2 kort från vardera leken?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Så fort jag fått tummen ur och fixat missions så kommer detta att klarnaJohannesson skrev:Vilken spelares tactical deck använder man (i partävlingen så klart)? Eller drar man typ 2 kort från vardera leken?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.