Wow! För tyranider kan jag inte se att det går att bygga en lista som inte kostar cirka 100p per komp och det blir således cirka komp 10 för en 2000p lista (en lista med schyssta monster). Hur ser en komp 24 2000p lista ut?Flogger skrev:Mest att vi hade en färdig komp 24 lista på 2000p och nu är den ju lönlösrefabricated skrev:Nu är det någon som är neggo och lite sur i magenFlogger skrev:Oj... Tröskelkomp?![]()
Vi hade redan planerat in WarCon i sommar men nu får vi nog tänka om ordentligt
Parturnering är roligt per defenition.
WarCon 2016
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: WarCon 2016
Blir kanske 2*215 + 6*120p + 7*126p ==> 2032p ... imponerande lista.Enochia skrev:Amatör flogger, mina komp 25 nidz möter dina kompisar 24 demoner.
2x Hive fleet detachment +10
2x Hive tyrants, extra allt som inte kompar 14
6x3 pyrovorer 18
7x6 genestealers 21
100% närstrid utom att någon Hive Tyrant kanske har en venom cannon eller liknande och att pyrovores sprutar eld template. Kanske brist på Synapse för att hålla koll på 13 enheter...
Ja alltså, listan är kiss och ospelbar, men på den kompen, om det hade varit aktiv komp så hade man fått väldigt mycket bonus, men det var mest för att reta Flogger komp 24 demoner.Twinkle skrev:Blir kanske 2*215 + 6*120p + 7*126p ==> 2032p ... imponerande lista.Enochia skrev:Amatör flogger, mina komp 25 nidz möter dina kompisar 24 demoner.
2x Hive fleet detachment +10
2x Hive tyrants, extra allt som inte kompar 14
6x3 pyrovorer 18
7x6 genestealers 21![]()
100% närstrid utom att någon Hive Tyrant kanske har en venom cannon eller liknande och att pyrovores sprutar eld template. Kanske brist på Synapse för att hålla koll på 13 enheter...
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
inte på fredagen inteFlogger skrev:Fast det är ju tröskelkomp 14Talos skrev:vad roligt det ska bli
Jag brukar försöka lägga mig på ganska hög upp på comp-spannet, men nu när det bara är tröskelcomp, och ingen aktiv så har jag byggt det elakste dark eldar lista jag någonsin har spelat på låga 13 i comp.
Flogger och Cemal anmäler sig! Team Shitstorm!
Det fanns visst hål på komp 14 också så vi kommer!
Må bäste hålhittare vinna!
Det fanns visst hål på komp 14 också så vi kommer!
Må bäste hålhittare vinna!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- Lottomannen
Har för mig att det inte har spelat någon roll tidigare, men frågar för säkerhets skull..
Hur är det med tokiga (fniss) kombinationer i teammatchen? Det faller sig så att min compadre vill spela demoner, och jag har bara Imperial Fists eller Space Wolves färdigmålade. Fantastiskt ofluffig kombination som får det att svida i huden på mig, men går det?
Hur är det med tokiga (fniss) kombinationer i teammatchen? Det faller sig så att min compadre vill spela demoner, och jag har bara Imperial Fists eller Space Wolves färdigmålade. Fantastiskt ofluffig kombination som får det att svida i huden på mig, men går det?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Tja, de tokiga kombinationsreglerna (som jag önskar att GW utplånar och gör om) säger väl följande om ert specifika fall:Lottomannen skrev:Hur är det med tokiga (fniss) kombinationer i teammatchen? Det faller sig så att min compadre vill spela demoner, och jag har bara Imperial Fists eller Space Wolves färdigmålade. Fantastiskt ofluffig kombination som får det att svida i huden på mig, men går det?
- Are enemy models that cannot be targeted.
- Cannot move within 1" of the ally.
- Cannot benefit from anything listed in 'Battle Brothers'.
- Are affected by attacks that effect 'enemy' units within a certain range.
- One Eye Open: Any unit within 6" of a Desperate Ally at the start of the turn must roll a D6. On a 1, they may not do anything that turn. Zooming/Swooping units may not pivot and must just move their minimum distance.
- Cannot deploy within 12" of each other.
Tror vi brukar skita i ally reglerna på warcon men är inte hundra.
- Lottomannen
Förra året så kördes det med att det var två separata armeer, så två warlord-traits, inget kastande av psykiska krafter eller åka i varandras bilar, men inte heller några "one eye open-slag". Vad jag såg. Den mest skruvade kombon vi mötte var Orks och BA-och det var en kul match. Annars så var det mest kaos:)Max skrev:Tror vi brukar skita i ally reglerna på warcon men är inte hundra.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Lite orientering från komp-mallsgruppen.
Vi är många som har mkt att göra just nu, jag kommer gifta mig snart med all planering det innebär & Tröger har nyfött där hemma samtidigt som vi jobbar med att förnya gruppen lite.
Detta tillsammans gör mallarbetet lite trögt. Men vi kommer sikta på att i sämsta fall släppa en updatering på saker vi plockade upp från Gothcon samt en overhaul på psykers innan det är dags för warcon. Förhoppningsvis hinner vi få in mer material med, men jag kan inte lova något.
Vi är många som har mkt att göra just nu, jag kommer gifta mig snart med all planering det innebär & Tröger har nyfött där hemma samtidigt som vi jobbar med att förnya gruppen lite.
Detta tillsammans gör mallarbetet lite trögt. Men vi kommer sikta på att i sämsta fall släppa en updatering på saker vi plockade upp från Gothcon samt en overhaul på psykers innan det är dags för warcon. Förhoppningsvis hinner vi få in mer material med, men jag kan inte lova något.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!