mina mörka fantasier... men den finns kanske.Excessus skrev:Eldar?Twinkle skrev:Att när man spelar få veta att en trupp har en specialregel som gör att den flyttar 48", har styrka D fast vapnet är mindre än en boltgun och 12 i10 attacker, känns fel.
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Hade den funnits nånstans så hade det nog varit hos Eldar.Twinkle skrev:mina mörka fantasier... men den finns kanske.Excessus skrev:Eldar?Twinkle skrev:Att när man spelar få veta att en trupp har en specialregel som gör att den flyttar 48", har styrka D fast vapnet är mindre än en boltgun och 12 i10 attacker, känns fel.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag förstår inte riktigt problemet? Alla codexar finns ju tillgängliga. Billigt. Som PDF.Twinkle skrev: Självklart borde alla regler vara samlade och billiga, alternativt som pdf för de som missat böcker etc. Att när man spelar få veta att en trupp har en specialregel som gör att den flyttar 48", har styrka D fast vapnet är mindre än en boltgun och 12 i10 attacker, känns fel. Bättre om alla regler och codexar finns tillgängligt för alla som spelar, oavsett när de började spela.
Förresten, är det inte lite kutym att ändå tipsa om vad man spelar för specialspecialgrejer och inte vänta tills det är dags för nådastöten med att avslöja den dolda game changern? Eller är det bara min husregel?
Var? Själv har jag nästan bara sett AoS pdf'ar att ladda ner från GW. Deathwatch 40k reglerna var trevligt att kunna ladda ner. Borde vara likadant med allt annat som dyker upp i White Dwarf eller annan ny regeltext utanför huvudreglerna. Regler från kodexar (inte truppstats etc. och fluff) borde definitivt finnas på GW webbsidan.Nurgle skrev:Twinkle skrev:Jag förstår inte riktigt problemet? Alla codexar finns ju tillgängliga. Billigt. Som PDF.
-
Elevatorlake
http://www.belloflostsouls.net/2016/04/ ... peaks.html
Ett ihopklipp av flera inlägg från hastings, ryktesspridare känd från internet, om hur dåligt AoS har sålt och varför gw gör ändringarna till hur man spelar det.
Här finns en länk till tråden där i läggen gjordes för den som vill läsa själv.
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... ost7620227
Ett ihopklipp av flera inlägg från hastings, ryktesspridare känd från internet, om hur dåligt AoS har sålt och varför gw gör ändringarna till hur man spelar det.
Här finns en länk till tråden där i läggen gjordes för den som vill läsa själv.
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... ost7620227
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- Spell Familiar
Tjurig gubbe som inte är med på mötena längre. Men å andra sidan ju mindre han påverkar nya CEO desto bättre.
Jag tror att formationer är här för att stanna. Det är ett smidigt sätt för GW att styra redan frälsta köpare.
GWs största problem tror jag är att de konkurrerar med datorspel. Varför skulle en tonåring lägga 5000kr på en hobby som ger honom i princip samma fix som Leage of Legends? Den enda bra lösningen för GW är att kampanja för nya spelare och det innebär att vi existerande spelare måste strykas medhårs. Vi är de som rekryterar och indoktrinerar nya spelare. Mer stöd till butiker, mer stöd till föreningar, mer kommunikation med turneringsscenen.
Jag köper allt snack om att spelet måste förändras men så har det ju alltid varit. 40k är ett spel i konstant förändring. Med det sagt, rent praktiskt börjar det bli för mycket regler.
Astra, Nids, Orcs och CSM gråter efter nya codexar och med rätta. Det kan vara en lösning att umpfa upp de svagaste för balansens skull men förr eller senare måste en Miljöpartistisk Nystart utlysas.
Jag tror att formationer är här för att stanna. Det är ett smidigt sätt för GW att styra redan frälsta köpare.
GWs största problem tror jag är att de konkurrerar med datorspel. Varför skulle en tonåring lägga 5000kr på en hobby som ger honom i princip samma fix som Leage of Legends? Den enda bra lösningen för GW är att kampanja för nya spelare och det innebär att vi existerande spelare måste strykas medhårs. Vi är de som rekryterar och indoktrinerar nya spelare. Mer stöd till butiker, mer stöd till föreningar, mer kommunikation med turneringsscenen.
Jag köper allt snack om att spelet måste förändras men så har det ju alltid varit. 40k är ett spel i konstant förändring. Med det sagt, rent praktiskt börjar det bli för mycket regler.
Astra, Nids, Orcs och CSM gråter efter nya codexar och med rätta. Det kan vara en lösning att umpfa upp de svagaste för balansens skull men förr eller senare måste en Miljöpartistisk Nystart utlysas.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
-
Elevatorlake
Jag tycker inte gw ska konkurrera med tv-/datorspel utan använda det som en grogrund för nya spelare till figurspelen genom att fortsätta licensera spel med deras enorma IP och kombinera detta med information/promoting av figurspelen till de som spelar de licenserade produkterna. Då kan de både tjäna pengar på licensering, sprida sitt IP och rekrytera nya spelare till figurspelen.
Enligt min lokala GW butik, där det ofta är yngre kids som målar och spelar, är det många som köper sina första 40k figurer efter att ha spelat på datorn. Men säkert att de skulle kunna göra mycket mer.Elevatorlake skrev:Jag tycker inte gw ska konkurrera med tv-/datorspel utan använda det som en grogrund för nya spelare till figurspelen genom att fortsätta licensera spel med deras enorma IP och kombinera detta med information/promoting av figurspelen till de som spelar de licenserade produkterna. Då kan de både tjäna pengar på licensering, sprida sitt IP och rekrytera nya spelare till figurspelen.
Hänger mycket på reddit.com/r/warhammer40k och en överväldigande majoritet av nya spelares första poster är "i played dawn of war and now want to try tabletop" håller helt med om att bra datorspel agerar bra inkörsport till figurspelet. Spel som det nya battlefleet är exakt vad som krävs för att locka en ny generation.
-
Elevatorlake
http://www.belloflostsouls.net/2016/04/ ... -roll.html
Lite mer 40k-specifika rykten.
Kommer lite som en överraskning att lådorna är så gynsamma finansiellt men förhoppningsvis får det gw att överväga följande; kunderna kanske köper ännu mer om de upplever att de får ännu mer kvantitet för pengarna?
Lite mer 40k-specifika rykten.
Kommer lite som en överraskning att lådorna är så gynsamma finansiellt men förhoppningsvis får det gw att överväga följande; kunderna kanske köper ännu mer om de upplever att de får ännu mer kvantitet för pengarna?