Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Twinkle

Re: Captains Corner

Inlägg av Twinkle »

stormshaft skrev:Jag hoppas du fortsätter lägga ut dina alster här för oss som inte använder facebook. :) Så vi också kan njuta av dina (smått galna) projekt. :)
+1

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Uhnis skrev:WOW!
Man blir så sugen på att starta sina egna terräng projekt när man ser ditt arbete.
Nästan så man villa ta med sina nids och åka ut till ön i sommar ;)
Tack! :D
Det är bara ok om du har under 6000 poäng, annars tappar jag platsen som ägare av ön största målade Tyranidarmé! :mrgreen:
Twinkle skrev:
stormshaft skrev:Jag hoppas du fortsätter lägga ut dina alster här för oss som inte använder facebook. :) Så vi också kan njuta av dina (smått galna) projekt. :)
+1
Tack! :D
Jag kommer absolut att fortsätta här, men hålla mig till sådana här större uppdateringar med bilder på färdiga grejer.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kaptenen skrev: ...annars tappar jag platsen som ägare av ön största målade Tyranidarmé! :mrgreen:
Ska ta mina nids och hälsa på dig någon gång, hälsa på dig såhär: https://www.youtube.com/watch?v=PmFJtt67C1Y
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Ska ta mina nids och hälsa på dig någon gång, hälsa på dig såhär: https://www.youtube.com/watch?v=PmFJtt67C1Y
:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Måndag 4e April

Nu är jag på slutrakan... jag ska bara bygga 12 st LoS-blockande terrängbitar, sen bedömer jag brädet som färdigt!
Jag tänkte mig först något i stil med en mur, enkelt att göra, men valde istället att djungla till det med mer växter.
Växter blockar inte sikten så bra, så alla bitarna byggs på klossar som definitivt blockar.
(WIP-bilder på dem finns på den andra bloggen)

Nu är de första klara!

Bild

Bild

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Menar han det finns ett slut på detta imponerande skapande? :)
Är det akvarie-grönt ni bygger med eller vad är det för något?
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Leffegnu skrev:Menar han det finns ett slut på detta imponerande skapande? :)
Är det akvarie-grönt ni bygger med eller vad är det för något?
Jo akvarieplantor och plastblommor från Ikea!
Ja det finns ett slut! :mrgreen:

Lördag 9e April

Klar!!!!!
Helt sjukt. Jag har byggt till och från under väldigt många år. Minst 5.
Planerna på hur det skulle sluta har ändrats många gånger, ju mer plats jag har fått hemma ju större har det blivit! :D

Det går alltid att pilla med mer detaljer, men nu känner jag att jag är klar med bygget!
Jag ska ännu göra mer grejer med det, till en början ta en massa sköna bilder och göra filmsnuttar med Fluff och som förklarar scenariot vi ska spela här samt skriva specialregler och terrängregler, men bygget är klart!

Jag tog ett gäng bilder nu, de delar jag med mig av så länge. Vill du se ännu flera bilder ligger ett gäng i min hobbyblogg.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Känns mest skumt nu. Tomt. Inget som väntar på att målas eller limmas.
Som när man Netflixat igenom alla säsonger av en hel serie.. och nu då?

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Imponerande!

Nu då? Nu tar du din erfarenhet från detta bygget och gör ett till och höjer ribban några snäpp till! :-)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Vad säger man? Ord som "episkt" eller "fantastiskt" räcker inte till. Men jag satsar nog på "magiskt".
Imponerad inte bara av att det är ett fantastiskt bord utan oxå av att du vågat kliva ut från den allmänna mallen av hur ett 40K bord "bör" vara. Det tar mig tillbaka till spelets barndom och alla galna idéer som fanns då. När en tanke om ett scenario eller en terrängbit drev spelet och inte poängkostnader och vinnarhets. Ah, the good old days.
Diggar det här på så många plan (ehum...) Kaptenen! Snyggt jobbat!

Sent from my iPhone using Tapatalk

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Nu ska du njuta av att spela med din skapelse. Hur cool som helst! Mycket imponerande bygge.

Skriv svar