Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Riktigt bra!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Grymme! Älskar den gröna, alldeles för få som vågar måla sådär glänsande och härligt imho.
Om något, tycker jag gräset på plattan ser lite malplacerat ut?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Asger Granrud var det absolut som körde träskbaser. Smält lakrits var det nån som kallade det. Jag tycker att din Broodlord ser kanon ut, ser inte så stor skillnad mellan den svarta grundsprayen kontra den vita.Jag lämnade vit spray för typ 15 år sedan men är imponerad av hur snyggt du får det med vitt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Naz87 skrev:Riktigt snygg, skulle vara kul att se honom brevid någon av dina andra tyranider för att se om teknikerna skiljer sig.
Basen blev riktigt bra!
Tack!
Han är väldigt lik färgmässigt, på håll ser det väldigt enhetligt ut, men på nära håll syns grynigheten. Jag får öva på mina Drybrush-skills så att det blir mindre grynigt framöver!
Röde skrev:Riktigt bra!
Tack! :D
Ismeno skrev:Grymme! Älskar den gröna, alldeles för få som vågar måla sådär glänsande och härligt imho.
Om något, tycker jag gräset på plattan ser lite malplacerat ut?
Tack! Jag hade mina dubier, men tuvorna fick basen att passa bättre tillsammans med mina andra baser fastän den i övrigt är en svart pöl.
Serpent skrev:Asger Granrud var det absolut som körde träskbaser. Smält lakrits var det nån som kallade det. Jag tycker att din Broodlord ser kanon ut, ser inte så stor skillnad mellan den svarta grundsprayen kontra den vita.Jag lämnade vit spray för typ 15 år sedan men är imponerad av hur snyggt du får det med vitt.
Tack! Kanske även jag lämnar vitt nu, det är ett aber att komma åt varje vrå, svart ger många skuggor helt gratis. Jag ska prova med svart ett tag framöver!

Söndag 28e Februari 2016

Igår blev det minsann spel! En speldag i en bygdegård ute på landet som gick under namnet:
"Rajtan Tajtan med Ahriman och Lucius"

2500 poäng där vi spelade i lag, så 1250p per spelare.
Alla allies mellan lagdelarna gick som Allies of Convenience, vilket gjorde det mer spelbart för alla typer av arméer.
Rejält kuddkrig, gemensam lagkomp sattes till 10, så varje enskild armé fick [-100] att bygga på. Svårt!

Jag gick all in med en rejäl Horde!

Bild

107 modeller, varav 100 är gaunts, med Swarmlord och CloseCombat Flyrant som ledare.. vad kan gå fel?

Bild

Match 1

Vi var 5 lag, så ett lag fick spela internmatch varje runda, vilket innebar att jag fick käka upp mina Tau-kompisar.
Vi hade byggt våra listor för att komplettera varandra, jag skulle käka infanteri och han poppa tanks, vilket gjorde att hans armé var riktigt rutten mot min.
Han poppade gaunts med meltaguns, men jag hade 100 gaunts...

Bild

Vi spelade på Davin's Moon. Hela brädet ger shrouded och modeller drunknar skoningslöst i träsket, vilket även det gav mig en buff. Alltid ett coversave (Markerlights och annat ignore cover kom liksom knappt med i hans mjukislista) och jag hade råd att drunkna med en del av mina grabbar.

Bild

Tyraniderna mer eller mindre myllrade fram över brädet och käkade upp det som de kom ifatt.
Flygande suits är svåra att få tag på, men inte om 20 Devilgaunts skjuter på dem.
Jag hade även bra flyt med tactical objective korten, poängen rasslade in.

Bild

Det blev ofta som när Zerglings anfaller en tank eller ett hus.. paff-paff-paff-paff-paff-paff-paff-paff-paff-paff-paff-BOOOM

Bild

Bild

När Devilgauntsen plockade ner ännu en suit från himlen och han kraschade framför Swarmy, då var det över.

Stabil seger för Tyraniderna!

Match 2
Nids/Tau vs CSM/CSM

Spel tillsammans den här gången. Huvuduppdraget var att hålla trappan till det gamla templet. Taktiken var att Tau skulle skutta runt och ta kål på tanks och annat hårt, medan Tyraniderna skulle ha en mer "In your face" taktik och helt enkelt claima hela brädet med alla småobjektiv och även trappen. Det var glest med flamers och det fanns inga stora blasts som hotade, så Tyraniderna kutade på framåt!

Bild

Bild

Det gick inte toppenbra med att få ut tanksen, men i övrigt gjorde vi bra ifrån oss och plockade en hel del kort och sköt ut en del saker. Vad 20 Devilgaunts kan göra mot infanteri, buffade av Swarmlorden så att de har Preferred enemy, ska inte underskattas! Herrejisses vad de kan skjuta.
Häftigast var att jag hade nytta av powern "Onslaught", där Devilgauntsen fick 4 inch extra move och då kom inom range till att peppra ut en squad chaos marines!

Bild

Uppgörelsen blev en enda röra, men roligt! Swarmlorden mosade en Rhino så att gubbarna i den inte kunde charga gauntsen på trappen.
Den flygande kycklingen eldade upp ett gäng, andra sköt ihjäl, men i slutändan stod en enda ensam tuff Termagaunt kvar på trappen, utanför charge-range, och plockade 3 poäng med det, vilket avgjorde matchen!
Seger för Nids/Tau!

Bild

Match 3
Nids/Tau vs Grey Knights/Space Wolves

Den här matchen blandade vi våra styrkor bättre, vi hjälpte inte varandra mycket alls i match 2, det kunde vi bli bättre på.
Vi hade väldigt mycket mer modeller, men de hade bra long-range skytte och en hel del tuffa units.
Ryktena gick om en elak Assassins framfart, plus att gamle Bjorn the Fellhanded var med tillsammans med en Land Raider och en Whirlwind. Mycket för mina Tau-kompisar att ta tag i...

Bild

Assassinen gjorde dock misstaget att underskatta Hormagaunts. Överlägsen WS, massor med attacker, högt I, hit & run och gud vet vad är bra saker. Men vad hjälper det när 20 gaunts nafsar på dig?

Bild
Found you....

Bild
Nom nom nom nom nom nom nom..

Det böljade fram och tillbaka, vi drog ett gäng ruttna kort och fick förlita oss på att döda saker, vilket inte heller gick så bra.

Bild

Whiff is the word. Min käre Tyrant missade totalt, dödade inte en enda av de tre munsbitarna, som tackade för det med att hamra ihjäl honom. Detta trots att de hade bommat sitt Feartest och hade WS1... :o

Bild

Swarmlorden styrde och ställde från bakre leden igen, men auktoritet! Sista rundan plockade vi några poäng, även om mycket gick åt skogen så klamrade vi oss kvar i matchen och contestade åtminstone det vi inte kunde ta.

Bild

Det slutade med oavgjort i sista!
En bra dag för tyraniderna, obesegrade efter två segrar och ett kryss.
Det var väldigt roligt med mjuka listor och att spela i lag, det hoppas jag vi kommer att göra fler gånger!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Stort tack för fantastiska batrep och härliga, goa bilder. Lämnar inget övrigt att önska!

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Riktigt coolt. Hur high lithar du svart?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Ni skulle ju bli reporter med era inlägg och levnade bilder, tusen tack för läsvärd läsning och fina bilder :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Stort tack för fantastiska batrep och härliga, goa bilder. Lämnar inget övrigt att önska!
Stort tack vännen min! :D :wub:
leidstedt skrev:Riktigt coolt. Hur high lithar du svart?
Tack!
Svart? Jag målar ju inte något svart... Vilken modell tänkte du på?
Leffegnu skrev:Ni skulle ju bli reporter med era inlägg och levnade bilder, tusen tack för läsvärd läsning och fina bilder :D
Tackar!

Tisdag 1a Mars 2016

Idag fick jag ett rejält terrängbyggarryck! :mrgreen:
Solen sken, jag slutade tidigt, så det kändes helrätt att stå ute på baksidan och kapa rundstavar som ska bli stenpelare.
Sen gick det av bara farten, nu har jag kommit en bra bit på mellantemplet!
Trogna läsare vet att stora templet består av en jätteruna som lyser, detta mellantempel kommer att få en Webway portal.
Jag är förbi gränsen för bananas för länge sedan på det här brädet, så in med mera strömdrivna saker! :mrgreen:

Den gör sig sådär på bild, men mycket bättre på video.
När tempelgolvet har svarta plattor och resten är målat så kommer det nog att se riktigt läckert ut!

Bild

Länk till videon: https://youtu.be/7xuCS5cfQ8g

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Ah. Broodlordens klor såg svarta ut. Ser nu att jag hade fel. Sorry.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

leidstedt skrev:Ah. Broodlordens klor såg svarta ut. Ser nu att jag hade fel. Sorry.
Ah, ok. De är målade baklänges. En mörk lila som är washad svart i omgångar, sen lätt edge highlightad med lila igen längst med kanterna.
Så egentligen har jag inte highlightat svart med lila så mycket, utan mer gjort lila mörkt med svart wash.

Skriv svar