Ooan goes turneringsspel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Serpent »

Röde har en poäng. Mer blod och slem på monstret!

(Annars är den kalasfin.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt målat!
Jag gillar att det är så cleant, väldigt Eldarish.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack!

En Talos är en modell som man lätt skulle kunna måla väldigt "gritty" med smuts och slitage. Och det hade säkert blivit bra, men det hade stått ut från resten av armén. Någonstans i början av armén gjorde jag valet att ha alla enheter i samma färgschema, även om man kan argumentera för att de borde vara olika. Och det gäller lite för målningsstil också. Jag vill hellre ha det sammanhållet.

Sen är det iofs både färskt och intorkat blod lite här och där på modellen, även om det inte syns så bra på kortet. Kanske inte splatterfilmsnivå, men åtminstone blodig skräckfilm. Men plåtarna och andra icke-organiska delar vill jag ha i samma stil som resten.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Jag gillar stilen, känns Hellraiser fast lite mindre kladd. :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Tycker att talos/chronos är fetast hittills till dina DE. Gillar hud-plåt-metall-balansen.
Jag skulle ju som vanligt vilja se flygpinnen mattsvart, men där vet jag att du inte viker dig ;)

(Kladda inte på med massa gore. De ser stygga ut när de är cleana.)
Människomat, till exempel spannmål.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Nu har jag målat klart en Razorwing!

Bild
Bild
Cool model, precis som de flesta DE-kit. Och varje gång jag målar upp ett nytt fordon med tribal-mönster på inser jag att jag verkligen måste gå över mina gamla fordon och lägga till det på dem också. Kontrasten mellan det gula och mörkröda gör väldigt mycket för modellen.
En kul sak för mig som inte har lärt mig använda magneter ännu är att Dark lances och Disintegrator cannons inte behöver magnetiseras. Man kan byta mellan dem ändå! Jag har målat upp båda varianterna, men jag har svårt att se att jag någonsin skulle spela med något annat än lansar med nuvarande codexen. Eftersom DE har sådana stora problem med både fordon och anti-air så vill man inte göra sig av med två flygande lansar för att spara 10 poäng.

Bild
Jag funderade rätt mycket på vad jag skulle ha för frihand på den men bestämde mig till slut för någon symbol liknande de som finns i DE-codexen mellan textstyckena.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Helvete vad snyggt!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

For those about to rock...

...we salute you!