Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Den frågan har vi fått förut, vårt svar är tyvärr blir de inte troops. Isåfall lösa det inom brädan resp main.
Förmodligen jag som är blind och dum, men när jag läser faktan så känns det som tröskel 12, men i frågetråden även arktiv komp. Vilken av dem är det som gäller och hur kommer den aktiva i så fall funka? 
Stefan "Krak" Hedström
- Simpilicious
Det va så jag också uppfattade det. Lägst får man ha komp 12 och så används aktiv komp. Men de har fortfarande inte sagt hur mkt skillnad varje komp gör. Man kan inte riktigt bygga sin lista än.
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
Jag har byggt min!Simpilicious skrev:Det va så jag också uppfattade det. Lägst får man ha komp 12 och så används aktiv komp. Men de har fortfarande inte sagt hur mkt skillnad varje komp gör. Man kan inte riktigt bygga sin lista än.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Joakim byggde min! Så kommer förmodligen gå sjukt bra! Jag har dessutom byggt Joakims, hand sideboards är sjukt elaka
Får man ha Super Heavies och Gargantuans?
Hur högt komp får man ha?
Hur kommer kompskillnaden räknas?
Hur kommer kompskillnaden räknas?
Gissning:
Kompen räknas på hela 2000p listan.
Du som spelare får alltså en komp, låt oss säga 14 på hela listan. Detta sätts sedan in i lottningssystemet som vanligt.
Sedan när du spelar räknas du som komp 14, oavsett vilken sideboard du bestämmer dig för att spela eller när du i sista matchen spelar båda två.
Sedan är det väl 1 i diff per komp som vanligt skulle jag tro, komp 14 vs 16 som slutar 10-10 blir 12-8 till komp 16 spelaren.
Så är min gissning i alla fall
Kompen räknas på hela 2000p listan.
Du som spelare får alltså en komp, låt oss säga 14 på hela listan. Detta sätts sedan in i lottningssystemet som vanligt.
Sedan när du spelar räknas du som komp 14, oavsett vilken sideboard du bestämmer dig för att spela eller när du i sista matchen spelar båda två.
Sedan är det väl 1 i diff per komp som vanligt skulle jag tro, komp 14 vs 16 som slutar 10-10 blir 12-8 till komp 16 spelaren.
Så är min gissning i alla fall
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Känns ju lite fräckt med en komp 24 lista då 
Lycka till med att få in 2000 poäng på 60 kompmalls poängHenjik skrev:Känns ju lite fräckt med en komp 24 lista då