Håller på att sätta ihop en "all dreadnought list" och försöker lista ut vilka olika vapenkombinationer som är bra att ha med för att kunna något så när balansera listan att klara av många olika sorters motstånd (horde, elite, vehicle. Monsters etc
Kitta din favorit dreadnought!
-
Iambroborn
Kitta din favorit dreadnought!
Vilken dreadnought får dig att chanta "I'ts better to die for the Emperor then live for your self"?
Håller på att sätta ihop en "all dreadnought list" och försöker lista ut vilka olika vapenkombinationer som är bra att ha med för att kunna något så när balansera listan att klara av många olika sorters motstånd (horde, elite, vehicle. Monsters etc
Re: Kitta din favorit dreadnought!
Favorit som i coolhet eller i faktiskt bra?
Min nuvarande favorit är antingen Plasma Cannon & CCW/Heavy Flamer eller dubbla Autocannons. Det baserar jag helt på att jag har modellen och tycker att den ser ascool ut så. Antagligen är en trio Ironclads ca tusen gånger bättre. Om BA kunde ha trippelval med Death Company-dreadar hade de ju också varit rätt fräcka. Min gamla Furioso/DC Dread till en sedan länge avsåld Flesh Tearersarmé var också en kär vän.
(Helt i tenn, på den tiden. Dödlig på så många sätt. Tappad på fot, t.ex.)
Min nuvarande favorit är antingen Plasma Cannon & CCW/Heavy Flamer eller dubbla Autocannons. Det baserar jag helt på att jag har modellen och tycker att den ser ascool ut så. Antagligen är en trio Ironclads ca tusen gånger bättre. Om BA kunde ha trippelval med Death Company-dreadar hade de ju också varit rätt fräcka. Min gamla Furioso/DC Dread till en sedan länge avsåld Flesh Tearersarmé var också en kär vän.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Iambroborn
Why not both?
Kikar på en "company of the great Wolf" Så man kan ha 100% dreads. Finns det andra sätt att nå detta på? Både för och nackdelar med SW dreads. Inga Ironclads tex
Min favorit är nog venerable dread med twinnad heavy flamer plus klo med heavy flamer. -Burn buuurn
Kikar på en "company of the great Wolf" Så man kan ha 100% dreads. Finns det andra sätt att nå detta på? Både för och nackdelar med SW dreads. Inga Ironclads tex
Min favorit är nog venerable dread med twinnad heavy flamer plus klo med heavy flamer. -Burn buuurn
- Lottomannen
Jag håller som bäst på med två ironclads med seige hammer/power fist och dubbla heavy flamers. Tänkte rasta dem under Gamers Weekend.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
-
Iambroborn
Dom låter riktigt tjocka! Tänkte också lira GW. Får spana on dem då 
- Lottomannen
Du hittar mig i den nedre tredjedelen av resultatlistan 
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Min tänkta lista till ÖSM var
1 Imperial knight och 7 dreadnoughts
Nu han jag inte måla klart alla så det blev 5 till slut
Space wolves har helt klart de coolaste dreddarna.
Murderfang är kung om han får komma in i närdtrid. Björne är en bra allround med ok skytte och slaktar det mesta i närdtrid.
Tar man Björnes formation kan man ge en 5++ till två andra dreddar inom 6".
Sen har vi ju deras yx/sköld kombination som bara tar så mycket stryk. Få i dom i närdtrid så kommer dom stå där tills någon orkar stompa dom.
1 Imperial knight och 7 dreadnoughts
Nu han jag inte måla klart alla så det blev 5 till slut
Space wolves har helt klart de coolaste dreddarna.
Murderfang är kung om han får komma in i närdtrid. Björne är en bra allround med ok skytte och slaktar det mesta i närdtrid.
Tar man Björnes formation kan man ge en 5++ till två andra dreddar inom 6".
Sen har vi ju deras yx/sköld kombination som bara tar så mycket stryk. Få i dom i närdtrid så kommer dom stå där tills någon orkar stompa dom.
-
Elevatorlake
1. Leviathan med dubbla storm cannons, överlägset coolaste dredden och gott om dakka med 12st str7/ap3 skott med sunder och bs5. Mumma!
2. Contemptor med dubbla assault cannons. 12st str6/ap4 med rending och bs5.
3. Deredeo med autocannons.
Because of all the dakka!
2. Contemptor med dubbla assault cannons. 12st str6/ap4 med rending och bs5.
3. Deredeo med autocannons.
Because of all the dakka!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Ven.Dreaden i SW med sköld/Yxa är riktigt nice.
För billig/bra skulle jag säga assaultcannon+fist alltid imponerat på mig.
För billig/bra skulle jag säga assaultcannon+fist alltid imponerat på mig.
Deathcompany Dreaden såklart. Det är allmänt känt att Space Marines är arga. Riktigt jävla arga. Av de få som är så arga att de vägrar dö och vill fortsätta att vara arga förevigt så sätts vissa i Dreadnoughts. Ett par av dessa är så omåttligt arga att de blir Deathcompany Dreads.
De är alltså arga. Riktigt riktigt arga. Ofantligt arga till och med. Skulle nästan vilja påstå att de är sjukt jävla arga.
Arga alltså.
De är alltså arga. Riktigt riktigt arga. Ofantligt arga till och med. Skulle nästan vilja påstå att de är sjukt jävla arga.
Arga alltså.