DEFCON 2016. 9-10 januari
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: DEFCON 2016. 9-10 januari
Är det inte lite väl sent att släppa kompen den 18 dec? Och när kommer missions? Sen kan man ju tycka att det är muppigt att lotta efter rankingen, men de får ja väl leva med. (Varför göra det lättare för dåliga spelare att vinna en turnering?)
För att tighta matcher är roligare matcher?Poet skrev:Sen kan man ju tycka att det är muppigt att lotta efter rankingen, men de får ja väl leva med. (Varför göra det lättare för dåliga spelare att vinna en turnering?)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Det känns mer som att det gör att en match som man skulle fått mot slutet i vanliga fall kommer i första rundan istället. De bästa spelarna kommer antagligen slå de lite sämre iaf.
Nu är jag inte med och organiserar, men missions har varit under test ett tag. Ser ut att bli en sedvanlig LBK- mix på dem. Vill man se ungefär hur det kommer se ut kan man kasta ett öga på missions från de senaste LBK- turneringarn (inte den som var inför TTT dock).
Nu är jag inte med och organiserar, men missions har varit under test ett tag. Ser ut att bli en sedvanlig LBK- mix på dem. Vill man se ungefär hur det kommer se ut kan man kasta ett öga på missions från de senaste LBK- turneringarn (inte den som var inför TTT dock).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Tror mer på filosofin att topp 20 på rankingen inte får ta komp 1. De kan tvingas spela snällare listor istället.
Men jag är för det mesta som straffar oss som ligger på/nära toppen av rankingen
Men jag är för det mesta som straffar oss som ligger på/nära toppen av rankingen
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Kommer ni att ha ett best painted pris där vinnaren röstas fram av deltagarna?
ang att lotta folk efter rankingen och varför ja tycker det är värdo...
Låt oss säga att rankad 1a, 2a och 3a finns på turneringen, utöver dessa topp 3 spelare så är den 4e bäst rankade spelaren på plats 125.. de enda som då straffas av detta system är 1an och 2an medans 3an fortf får "a walk in the park".. för att detta system ska vara vettigt så bör ju typ top 20 vara på samma turnering?
Men jag kan ju ha fel (även om jag alltid har rätt
)
Låt oss säga att rankad 1a, 2a och 3a finns på turneringen, utöver dessa topp 3 spelare så är den 4e bäst rankade spelaren på plats 125.. de enda som då straffas av detta system är 1an och 2an medans 3an fortf får "a walk in the park".. för att detta system ska vara vettigt så bör ju typ top 20 vara på samma turnering?
Men jag kan ju ha fel (även om jag alltid har rätt
Håller på och tittar på vad det skulle kosta med boende och resa och undrar vilken adres vid Univeristet och om det finns något vandar hem etc i närheten?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Hans Meijers väg.Newyn skrev:Håller på och tittar på vad det skulle kosta med boende och resa och undrar vilken adres vid Univeristet och om det finns något vandar hem etc i närheten?
vandrarhem mycket nära universitetet (dvs långt från city)
http://www.mjellerumsgarden.se/
hotell nära (långt från stan)
http://www.scandichotels.se/Hotels/Sver ... mfKs3YvftQ
Vandrarhem i city (men långt till universitetet)
http://www.lvh.se/
Det beror väl även på hur man definierar långt. Det är ungefär 3,4km till vandrarhemmet inne i stan.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Tja uppvuxen i glesbyggden så 5 km är inom gångavstånd men trevligt om man slipper gå så långt 
Måste lösa resan ner fall man blir själv från Blg. Lite irriterande med tågen 01.35 eller 10.15 på lördag.
Måste lösa resan ner fall man blir själv från Blg. Lite irriterande med tågen 01.35 eller 10.15 på lördag.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.