Gift i resin
Re: Gift i resin
Om man nojig för dammet kan man ju alltid slipa och borra med lite fukt så far det inte iväg överallt. Sen är ju allt finfördelat damm farligt oavsett om det är resin, mjöl eller trädamm.
mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människanFlogger skrev:Borrar hejvilt och slipar i alla sorters resin utan ansiktsmask. Det är så lite och sällan det sker så är inte en så big deal.
Statistik för modellbyggare som dött på grund av resinförgiftning hittar jag var?NIB skrev:mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människanFlogger skrev:Borrar hejvilt och slipar i alla sorters resin utan ansiktsmask. Det är så lite och sällan det sker så är inte en så big deal.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
I FNs senaste rapport om utsatta folkgrupper i världenIsmeno skrev:Statistik för modellbyggare som dött på grund av resinförgiftning hittar jag var?NIB skrev:mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människanFlogger skrev:Borrar hejvilt och slipar i alla sorters resin utan ansiktsmask. Det är så lite och sällan det sker så är inte en så big deal.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Det farliga är ju att du inte kommer att hitta en enda. Inkubationstiden när ett gift hamnar i kroppen kan vara lång, immunförsvaret kan kämpa länge. Om någon får lunginflammation eller ett astma-anfall 2-4-6-8 veckor efter att ha jobbat med resin, vem misstänker resinet?Ismeno skrev:Statistik för modellbyggare som dött på grund av resinförgiftning hittar jag var?NIB skrev:mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människanFlogger skrev:Borrar hejvilt och slipar i alla sorters resin utan ansiktsmask. Det är så lite och sällan det sker så är inte en så big deal.
Jag ser det lite som att jag har kört bil i snart 20 år. En enda gång har bilbältet behövts., men jag är väldigt glad att jag ändå alltid har det på, det kunde gått riktigt illa.
Det finns möjlighet att gifter från resinet ger skador för livet.
Är det vanligt? Nej, verkligen inte.
Men det skulle vara väldigt tråkigt om någon faktiskt blir allvarligt sjuk av det när en sådan enkel sak som ett munskydd kan förhindra det.
Jag tror cyanacrylatet ni limmar skiten med är värre egentligen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Defenitivt. Jag gillar ju enamelprodukter dessutom så thinnerångorna ligger tunga över hobbyrummet.......Röde skrev:Jag tror cyanacrylatet ni limmar skiten med är värre egentligen...