Okej tanken var att idag blivit klar med att limma, basa och spreja de sista av mina tusen poäng till mina skitarii för att kunna köra lite matcher i veckan men så kom jag till min onagers vapen val och körde fast. Den första jag byggde fick en neutron laser just för att jag såg dess styra, ap och räckvidd så tänkte att de är liksom de enda uppenbara valet men ikväll när jag satt så funderade jag om de var så.
För den kommer rakt som den är med eradication beamer de är 90 poäng för den vilket jag inte riktigt vet om de är mycket eller lite för vad man får. Den är dock väldigt udda med sin profil och internet säger i princip hoppa men jag undrar går dess udda profil att utnyttja till en fördel?
Heavy phosphor blaster, marine killer nummer ett i boken? Också billigare än cult mechanicus motsvarighet inte för att jag är jätte sugen på alliera in de blir en knigth i så fall och fanatics tillåter bara två detachment/en allies.De har också den lite roliga effekten att den sänker motståndarens också billigare än neutron laser.
Och så sist Neutron lasern som jag redan nämnt, längst räckvidd med 12 tum längre än de andra och enorma styrka 10 ap 1 vilket eradication beamer får på avstånd närmre än 9 tum enkelskott mot neutron lasern blast. Dock är blast så pass liten att den lär ändå träffa en enda, för den är dyrast och mot infanteri där den kommer göra nytta lär den bara träffa en.
Min fundering är främst, täcks neutron lasern funktion som elite trupper(låg armor) och fordons jagare täcks bättre av infanteri, vanguard med plasma caliver och arc rifle borde kunna göra det bättre med mass skjute för de borde göra tekniskt sett fler wounds och hull points även om de saknar den där one hit explod möjligeheten. Så är de värt att ge den någn av de andra alternativen för markmål, beamer för att få en konstig schweizer kniv eller heavy phosphor blaster för monster haunting och sänka cover saven för att förbättra salvor av plasma culiver.
Alternativt Icarus array och byta helt funktion och bli en anti air. De flesta på 'internet' säger i princip Icaurs eller Neutronen men just nu känner jag för att inte göra som internet säger utan försöka finna andra funktioner och möjligheter för saker. Dock saknar min 1000 poängs lista anti air nu och jag lär förmodligen möta harlequins i veckan och mot de är ju icarusen inte jätte dålig och samma kille lär köra heldrake med sin chaos armé om de blir den istället men så om man möter space marine som inte tog flyers eller land storm då har jag investerat 115 poäng i en 1000 poängs match som inte kommer göra någonting alternativ 230 poäng om jag bygger om min andra till anti air mer.
Ursäkta om texten blev lite rörig, de är inte de enklaste att försöka få ner sina funderingar bra på papper känner jag.
1000 poäng skitarii och en onagers
-
Elevatorlake
Re: 1000 poäng skitarii och en onagers
Går det inte att magnetisera den så du kan välja det du känner för att spela för dagen?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jo de är sant men jag har ingen anning om hur man ska magnetisera, aldrig gjort de men beamern, phosphor plastern och neutronlasern fästs på samma sätt däremot.
-
Elevatorlake
Det enda som kräver lite eftertanke är storleken på magneten men det går säkert att hitta här på forumet bland de som byggt listor med onagers eller att googla på det så finns det säkert på andra forum. Sedan är det ju bara att borra ett hål i samma storlek som magneten i ytorna som fäster vapnet vid fordonet.morrikai skrev:Jo de är sant men jag har ingen anning om hur man ska magnetisera, aldrig gjort de men beamern, phosphor plastern och neutronlasern fästs på samma sätt däremot.
Här har du ett exempel på hur man kan göra för att magnetisera en dunecrawler; https://www.youtube.com/watch?v=8_V9S-ANUCE
Eftersom alternativen för beväpning och utrustning bara verkar öka hela tiden från GW kan man spara rätt mycket pengar på att magnetisera och när man gjort det några gånger går det riktigt fort. Dessutom tycker jag det är roligare att spela med modeller som faktiskt har de grejer som man använder spelmässigt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets