Utrustning och transport för Wolfguard terminators?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Utrustning och transport för Wolfguard terminators?

Inlägg av Serpent »

Jag tycker att klo och sköld ger dig bra variation, men gud vad ohäftigt det ser ut...

/Han som byggde en Wolf Guard med sånt kit
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Gharnukk

Inlägg av Gharnukk »

Haha det är väl inget fel på det? :D

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

När jag började greja med vargarna efter att det nya codexet släpptes så hade jag någon ide på två enheter med en WGBL och tre thunderwolves. En med hammare och sköld, en med sköld och packleadern utan uppgraderingar.

Jag fick det inte riktigt att fungera, men på något plan så borde det funka. Det är en snabb enhet som inte är extremdyr och slår hårt. Och så får man två. Kanske skulle köra den genom kompmallen och se var man hamnar.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

fauh

Inlägg av fauh »

Lottomannen skrev:När jag började greja med vargarna efter att det nya codexet släpptes så hade jag någon ide på två enheter med en WGBL och tre thunderwolves. En med hammare och sköld, en med sköld och packleadern utan uppgraderingar.

Jag fick det inte riktigt att fungera, men på något plan så borde det funka. Det är en snabb enhet som inte är extremdyr och slår hårt. Och så får man två. Kanske skulle köra den genom kompmallen och se var man hamnar.
Åt helvete tyvärr. En kompis som spelar sw och var gång har ger sig på att skriva en lista med twc sitter han och jämrar sig och svär om att kompmallsgruppen hatar honom osv.

Skriv svar