Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Asplund

Re: Blood Angels

Inlägg av Asplund »

Ah, visste det skulle bita mig i stjärten att inte läsa Wargear-sektionen. Isf gick ju Vanguards från att vara en påse bajs till rätt bra faktiskt.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Norrland skrev:Ah, visste det skulle bita mig i stjärten att inte läsa Wargear-sektionen. Isf gick ju Vanguards från att vara en påse bajs till rätt bra faktiskt.
Fast Wargear är klassisk toalettläsning så du är förlåten.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

decent of angels är inte så bra.. ställer man den första modellen bredvid tex en landraider så har man mycket större chans att misshappa med decent of angels än utan..

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

En enhet med assultmarines eller dylikt som har DoA och sen dumpar sina JP. Behåller dom DoA regeln? Dvs är dom bättre på att hoppa ur snabba stormravens? Eller är DoA helt knuten till detras JP?

Falkman

Inlägg av Falkman »

Det är ju en lite småslarvigt skriven regel. Fluffet till den beskriver att det handlar om deras "airborne assaults via jump pack", men själva regeltexten ger inga krav på att ha jump pack. Jag tror personligen att tanken är att regeln ska vara knuten till jump packen, men iom att dom var dumma nog att skriva ut regeln i Special rules-delen på de enheter som kommer med jump packs som default så kan dom enligt RaW använda Descent of Angels när dom hoppar ut ur Stormravens, även om dom plockat av sina jump packs.

Edit: eftersom Sanguinary guard och Assault marines är de enda enheterna som har den här regeln knuten till sin profil, och endast Assault marines av de två kan välja att droppa sina packs, så kan du isåfall bara göra det med Assault marines. Alla andra enheter i armén får inte regeln förrän dom sätter på sig en jump pack.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

GW + Regler = :lol:
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

GLinus skrev:Om han är ensam och chargar en enhet och bara ställer sig i baskontakt mot en modell så kommer Defenders Reaction, som tvingar så många modeller som möjligt att gå btb, att resultera i 6 modeller i btb med honom. Eftersom man inte får fulblocka utan måste anstränga sig för att få in så många som möjlig så blir det nästan alltid 6 modeller mot en ensam modell.
I och med att han träffar automatiskt så är hans rending lika bra som rending var i 4th ed, i det här fallet.

Det är ganska bra i mina ögon.
Det står lite flum om att man ska anstränga sig i början ja, men enligt steg för steg reglerna så flyttar man modellerna en och en och ska ställa sig i BtB med en fiende om man kan. Men en kors-formation så blir det då fullt efter fyra.

GLinus

Inlägg av GLinus »

Bengt skrev:
GLinus skrev:Om han är ensam och chargar en enhet och bara ställer sig i baskontakt mot en modell så kommer Defenders Reaction, som tvingar så många modeller som möjligt att gå btb, att resultera i 6 modeller i btb med honom. Eftersom man inte får fulblocka utan måste anstränga sig för att få in så många som möjlig så blir det nästan alltid 6 modeller mot en ensam modell.
I och med att han träffar automatiskt så är hans rending lika bra som rending var i 4th ed, i det här fallet.

Det är ganska bra i mina ögon.
Det står lite flum om att man ska anstränga sig i början ja, men enligt steg för steg reglerna så flyttar man modellerna en och en och ska ställa sig i BtB med en fiende om man kan. Men en kors-formation så blir det då fullt efter fyra.
Så spelar du. Så spelar inte jag. Jag tycker att det där gränsar till mygel, men det är jag det. Hade jag mött arge gubben Seth så hade jag flyttat in så många som möjligt i bas med honom (jag hade gnisslat tänder medan jag gjorde det, men jag hade gjort det) i min "defenders react" eftersom det känns mer renhårigt och jag verkligen tror att det är RAI.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det som står är ju att man ska få så många som möjligt "engaged", står inget om att man ska maximera antalet som är i baskontakt.

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

HeadWar skrev:Det som står är ju att man ska få så många som möjligt "engaged", står inget om att man ska maximera antalet som är i baskontakt.
Står det nått om magväskor i regelboken?

Skriv svar