Listor
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Listor
+Sparta på gubbgnället.
(Örebro. Vi gnäller extra bra.)
(Örebro. Vi gnäller extra bra.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
håller med primarchen, det är varken svårt eller tar särskilt lång tid att skriva en lista som är lätt att läsa och förstå. Speciellt om det är en lagturnering, även om man är dyslektiker eller annat som gör det svårare så borde det iaf vara någon annan i laget som då kan ta på sig att skriva listorna.
Jag är iaf glad att slippa läsa en armybuilder-lista, än så länge iaf
Jag är iaf glad att slippa läsa en armybuilder-lista, än så länge iaf
Id 43, har bikes som är troops som låses upp av att ha en IC på bike. Techmarines är inte IC, bara character.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
I min SM-codex är dom det iafMax skrev:Id 43, har bikes som är troops som låses upp av att ha en IC på bike. Techmarines är inte IC, bara character.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det är jag som är full och läser på fel ställe, läser på Unit: Infantry (Character) istället för på specialregler, my bad.
-
Gonka Koff
Lista 55, Astra Militarum
Verkar som att listan räknats mot en gammal mall eller nåt, för de nedskrivna siffrorna stämmer inte med 1.45.
Jag har räknat den till komp 16.0, men orkade inte kontrollräkna jättenoga.
...
EDIT:
Lista 96 BA/Systrar
De allierade systrarna har två exorcister, det blir två HS och inte OK antar jag.
...
EDIT:
Lista 46 Eldar / DE
Dom allierade DE har två FA raiders. ajabaja
... De två ovanstående var, precis som Robin skrev härunder, inte allies utan CAD:s, så det var ok. fel av Gonka ... igen
Verkar som att listan räknats mot en gammal mall eller nåt, för de nedskrivna siffrorna stämmer inte med 1.45.
Jag har räknat den till komp 16.0, men orkade inte kontrollräkna jättenoga.
...
EDIT:
Lista 96 BA/Systrar
De allierade systrarna har två exorcister, det blir två HS och inte OK antar jag.
...
EDIT:
Lista 46 Eldar / DE
Dom allierade DE har två FA raiders. ajabaja
... De två ovanstående var, precis som Robin skrev härunder, inte allies utan CAD:s, så det var ok. fel av Gonka ... igen
Senast redigerad av 2 Gonka Koff, redigerad totalt 8 gång.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
fast båda de listorna har ju 1hq, 2troops så även om de skriver allies så menar de nog inte Allied detachment utan bara ett "allierat" CAD från en annan codex. De är båda legala iaf 
Nidz 52, två av fexarna har dubbla supertunga vapen. Vad jag vet max 1 av varje, men har ju haft fel tidigare idag 
Även en blind höna tycks ibland kunna hitta ett korn.Max skrev:Nidz 52, två av fexarna har dubbla supertunga vapen. Vad jag vet max 1 av varje, men har ju haft fel tidigare idag
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"