Tåligheten på dem är klart bättre än en rhino just pga jinken och dess ev +1 i cover.
Allt jag räknar på är med 3+ jink. Då det är alltid detta man gör som DE spelare enligt mig.
Att inte kunna räkna på dem är för mig totalt oförståeligt. Allt går att räkna på och ses som en riskanalys. Att en raider skall gå ner på bolters kräver med jink och nightshield (som jag anser nobrainer) 81 marines som skjuter (om 12"+) eller 41om det är rapidfire. Att ha st4 som ett tungt vägande argument är inte vettigt.refabricated skrev: Man kan inte jämnföra raiders med rhinos. De har båda transportkapacitet, men där tar likheterna slut. Man kan inte jämnföra tålighet rakt av med matte då olika vapen är så olika bra mot fordonen. Mot den ena vill man ha meltor, mot den andra bolters.
Ang heavy bolter så är det lättare att plocka hullpoints mot rhinos! Och att då komma med att 1/36 av dem som går igenom spränger den är bara befängt. Edit: Ninjad här av Mtz
Att spänga en Raider med en HB marines (dvs 3 skott) är 1/54. Jag skulle gärna spela med 54 HB i listan men det är inte direkt troligt.
Att när de väl sprängs gör mer skada på killarna i är helt rätt men vad gör man med killar i en rhino. Oftast en femma som skall ta objektiv (gäller även stormen även om den har klart med användning av killarna i pga just opentopped). Alltså spelar det endast roll om ALLA dör vilket är väldigt osannolikt för de som raidern transporterar. De kanske flyr? Ja detta är bara redigt viktigt tidigt i matchen i senare delar är de fearless vilket löser att de fortfarande är kvar.
Som lök på laxen har en raider bättre vapen, alla kan skjuta ut samt att den snabbare än rhinon. Att den kompar per poäng som den gör jmf med en rhino är fel, mkt fel.