Är ÖSM roligt?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Naz87

Re: Är ÖSM roligt?

Inlägg av Naz87 »

Kloka ord från en vis man...

Behöver du hjälp med transporten sen så har jag två lediga platser avgång fredag kväll

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag tog det samtidigt som vi planerade dotterns tävlande, som tar en väldig stor del av våra helger i anspråk. Och så det faktum att mycket av min tid som inte är ponnytävling eller jobb numera går åt till att bygga på vårt hus.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Bra tips alla :) Tror jag satte den nu. Bra att ta den i god tid innan samt i samband med annat hon planerat, som ni var inne på. Dök med nåt slags krav om att hon ska få nåt tillbaka. Oklart vad. Ej sängkammarvals ska tilläggas.. Betala i romantisk överraskning kanske?

@Naz87 Kan bli aktuellt, jag & en kompis som ev ska med, så blir vi inte fler än så så gärna! Återkommer i frågan..

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Bästa tråden på länge!
Jag vill lägga till lite att det är så jävla viktigt att se till att man faktiskt får göra sådant som man tycker är roligt. Det handlar ju inte om att lura frugan, utan att se till att man får göra något man tycker är skoj här i livet. I slutändan blir det ju så att antingen är man nöjd med sitt liv eller så är man bitter. Och är man bitter över sitt liv för att man inte får åka på 40k-turneringar har nåt gått väldigt snett.

Men visst, kommer man på torsdagen och berättar att man ska sticka efter jobbet på fredagen och komma hem natten till måndagen är det såklart inte så populärt. Följ istället Hylanders och Rödes råd om att planera in det långt i förväg. Se till att dessutom påminna om att du ska bort i god tid och hjälp till med att underlätta för din frånvaro typ genom att handla innan så hon slipper att göra det med bebisen eller liknande.
Och slutligen, -när du talar om din hobby så fokusera på den sociala aspekten, jämför gärna med datorspel, dra fram hur mycket mer socialt utvecklande det är med figurspel, och helt magiskt kan din hobby verka rättså cool.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Gonka Koff skrev:...och helt magiskt kan din hobby verka rättså cool.

Nä.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Gonka har en bra poäng där om att det är ju inte lurendrejeri som det är frågan om utan lite mer rättvisa faktiskt. Kolla vad du vill göra vs vad din fru vill göra: så länge de skålarna väger relativt jämt så skall det inte vara några problem.

Det viktiga är att få omgivningen att förstå att det "normala" aktiviterna som folk väljer: Parmiddagar, gå och fika, handla kläder mm gå alldeles utmärkt att ställa i jämförelse till att spela spel.

En parmiddag t.ex. hade jag gärna bytt till att samma par kom och spelade brädspel. Men då det de kanske inte vill de så kan vi ju bara välja några andra som vill det. Klart roligare i min bok men frugan kanske inte tycker det. Alltså är detta vikt i skålarna osv. Normen är det som måste skiftas. Vi måste jobba för att samhället skall bli med jämnlikt mellan nörderi och "normalt"
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Fast min hobby ÄR ju cool, de som inte tycker det har bara inte förstått :) Sen förstår jag att personer som inte är initierade inte orkar lyssna på mer än fem minuter om hobbyn. Men det är deras förlust :)

Vågskålen är en bra liknelse.
Mitt problem är väl att jag har mängder av aktiviteter och umgängen i olika hobbykretsar. Allt från 40k till träningslag & "vanliga" kompisar.

Frugan har inga hobbies, väldigt lite umgänge här uppe och hittar inte på så mycket. Så det är typ mig hon umgås med, eller de jag känner. Och de hobbies jag har är inte riktigt hennes kopp te. Så tänkte försöka få henne att odla egna intressen/umgängen för att inte vågskålen ska tippa enbart i min favör när det gäller egenaktiviteter. Inte helt enkelt men kanske locka hem lite vilsna mammor från förskolan o lämna dem i soffan med en flaska rödtjut?

Dels har jag egna aktivitet varje helg i nån form som jag gärna vill hålla på med men sen tror jag hon blir gladare av att ha något eget att göra..

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Man kanske skulle få våra respektive att starta en fb-grupp? Typ 40k-änkor eller nåt...

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Tror mortaliteten i 40k-populationen hade ökat markant med en sådan grupp...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Då är ju 40k-änkor inte bara fyndigt utan även sant :D

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar