TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Old news baby. Vi har inte slagit om en sne tärning på gast på så länge jag kan minnas.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Jag har typ slutat slå om sneda tärningar sedan typ två år (lite inkonsekvent då viss motståndare inte gått med på detta) och jag tror att jag och mina motståndare inte vart överens kanske 5 gånger under denna 24-månaders-period. Så sjukt mycket färre gånger än 1/20.Flogger skrev:Har slutat slå om skeva tärningar efter att ha spelat en match där ingen av oss slog om sådant (lillepers idé innan matchen), gick sjukt mycket snabbare och smidigare och i de flesta fall (95% kanske) så ser man ändå vad en sned tärning har för resultat.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Insåg efter en stund att jag var lite snabb att dömma...leidstedt skrev:Får man spela med Assult Dice appen?
Det kan ju finnas personer som behöver dylikt som hjälpmedel. Andra kanske tycker det är en kul pryl.
Är det en kul pryl går det bort...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag har svårt att se att det skulle behövas som ett hjälpmedel.Röde skrev:Insåg efter en stund att jag var lite snabb att dömma...leidstedt skrev:Får man spela med Assult Dice appen?
Det kan ju finnas personer som behöver dylikt som hjälpmedel. Andra kanske tycker det är en kul pryl.
Är det en kul pryl går det bort...
1. Har man svårt att slå tärningarna så har man nog svårt att flytta figurerna över huvud taget.
2. Har man svårt att se på tärningarna så tror jag att det gäller att ha lite större och främst (svart/vita eller svart/gula) så man ser dem. Troligen klart lättare än att läsa på en platta.
Jag tror inte du var för snabb här röde...
OM Det är frågan om ett hjälpmedel så kontakta oss så får vi avgöra om det verkligen är detta hjälpmedlet som behövs..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag tror problemet med tärningar oftast är en fråga om plats, det är ofta mycket snålt tilltaget med plats utanför spelbordet där man även ska få plats med figurer som inte för tillfället är i spel, samt en ständigt ökande mängd böcker, kort, dricka, tilltugg etc.
Ett annat bekymmer är dock att folk inte slår tärningarna, utan snarare tippar dem, vilket ger extra stor chans att få det resultat man vill. Oftast bara undermedvetet (hoppas jag) och när det är trångt om plats, men om man istället har en bricka avsedd specifikt för att slå tärningar på så löser man det mesta.
Tärningar är även till för att ens motståndare ska kunna se resultaten, och tärningar med specialsymbol för 1 eller 6 tycker jag inte är lämpliga att använda, framförallt inte om man blandar dessa 2 typer.
En APP är inte heller bra, eftersom man måste langa över skärmen vid varje tärningsslag, dessutom är det enkelt att mixtra med APP:en.
En APP för scatter dice däremot kanske skulle funka, men en snurra som används på 3+ funkar ju det med.
Ett annat bekymmer är dock att folk inte slår tärningarna, utan snarare tippar dem, vilket ger extra stor chans att få det resultat man vill. Oftast bara undermedvetet (hoppas jag) och när det är trångt om plats, men om man istället har en bricka avsedd specifikt för att slå tärningar på så löser man det mesta.
Tärningar är även till för att ens motståndare ska kunna se resultaten, och tärningar med specialsymbol för 1 eller 6 tycker jag inte är lämpliga att använda, framförallt inte om man blandar dessa 2 typer.
En APP är inte heller bra, eftersom man måste langa över skärmen vid varje tärningsslag, dessutom är det enkelt att mixtra med APP:en.
En APP för scatter dice däremot kanske skulle funka, men en snurra som används på 3+ funkar ju det med.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Håller med där Fenris. Dock skulle jag nog ogilla en snurra... känns manipulerbar till viss det vilket inte känns bra...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Synd att den inte får användas. Då kanske man hade slagit helt ok en hel turnering.
Hmmm skall man ta det som att den är riggadleidstedt skrev:Synd att den inte får användas. Då kanske man hade slagit helt ok en hel turnering.
Om du tycker att appen slår bra så får den ju absolut inte användas.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Haha!
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime