Kompmallen v1.45
Moderator: DHettNeck
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Kompmallen v1.45
Det ska tilläggas att v1.5 blir skjutet till efter TTTs listinlämning i princip då TTT inte ville ha med det extra materialet och vi inte vill förvirra folk med en nyare mall än den som ska användas, annars hade den bollen redan varit i rullning nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det har jag gjort.Flogger skrev:Himla tråkigt då hela planen med 1,5 var att den skulle vara redo till TTT. Hade ju varit bra om ni hade förmedlat till oss i mallgruppen när ni tänkte spika mallversionen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Bara en snabb fråga. Är Mephrit Dynasty och co. inkluderat i kompmallen? Jag misstänker att det inte är det, men förhoppningsvis skadar det inte att fråga 
Inte än. Alla necron spelare är lika ledsna som duAdam skrev:Bara en snabb fråga. Är Mephrit Dynasty och co. inkluderat i kompmallen? Jag misstänker att det inte är det, men förhoppningsvis skadar det inte att fråga
Bara en fråga: är det meningen att Blood Claws ska kompa sämre än Grey Hunters (både för grundenhet och 10:a)? För den logiken hajar jag inte...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Sämre WS och BS så borde vara lägre komp.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
de kompar 5 för fem man, hunters komp 6 för fem man. Nu har jag inte SW poängkostnader i huvudet men tror väl att komp/poäng så kompas blood claws hårdare
Blood claw 5k/60p 1k=12p i grunden
Greyhunter 6k/70p 1k=11.6p i grunden
Tar man 5man så kompar BC marginellt lättare men så fort man lägger till gubbar i grupperna blir det tvärt om och skillnaden blir större ju fler du lägger till. Känns lite knepigt med tanken på att BC är sämre i de flesta fallen.
Greyhunter 6k/70p 1k=11.6p i grunden
Tar man 5man så kompar BC marginellt lättare men så fort man lägger till gubbar i grupperna blir det tvärt om och skillnaden blir större ju fler du lägger till. Känns lite knepigt med tanken på att BC är sämre i de flesta fallen.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Exakt.
10 GH (140) kompar 11 utan vapen, 10 BC (120) kompar 10. Ska du ha dubbla vapen behöver du ha 15 BC, vilket då kompar 15 plus vapen. Detta för en enhet på 15 som är sämre än 10 GH på typ allt...
10 GH (140) kompar 11 utan vapen, 10 BC (120) kompar 10. Ska du ha dubbla vapen behöver du ha 15 BC, vilket då kompar 15 plus vapen. Detta för en enhet på 15 som är sämre än 10 GH på typ allt...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...