The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Nu är Death Jestern färdig! Kommer nog gå över hela armén för detaljpill när man gjort klart ''sista'' modellen och förhoppningsvis blivit ännu mer van att måla Quins :lol:

La på ett tuuunt lager med Varnish också och sedan watering effekt på gems. Blev riktigt nice denna gången. Mer sådant hoppas jag på ;)

Bild

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Ja jäsikens vad fin fin den blev :)
Väldans impad :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Leffegnu skrev:Ja jäsikens vad fin fin den blev :)
Väldans impad :D
Tackar tackar! Trots att jag märkte att rutorna var större än på solitären så är jag riktigt nöjd med modellen. speciellt att man lyckades komma ifrån den hemska posen som GW bjöd på x)

Vill bara visa en bild på en färgburk jag använder flitigt just nu. Lockets alla kanter är borta och jag får lirka upp den med verktyg varje gång jag ska måla med kära ''Deadly Nightshade''. Dock så står den sig i samma skick idag som när jag köpte den runt år 2000 x)....Det var bättre förr...
Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Riktigt snygg Death Jester! Hoppas den är lika farlig som den ser ut :)

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Nurgle skrev:Riktigt snygg Death Jester! Hoppas den är lika farlig som den ser ut :)
Tack! Extra kul att höra från någon vars blogg jag själv kikar in på med jämna mellanrum :D

Det vart en liten paus från Quinnsen för att måla klart en Wrack som jag påbörjade för 4 år sedan :oops: Han fick ett nytt färgtema som passar bättre in i armén (rött innan). Blev nöjd med honom trotts att han inte fick lika mycket kärlek som maskerna. Wracksen kommer ju trotts allt bara vara ''fillers'' för mig i större ''fria'' Covens formationer :roll:

Bild
Bild

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Blir väldigt mycket bilder nu, det är för att jag har hittat att jag kan direktdela bilder från mobilen till Photobucket. Plus att man går väll ändå in på en målarblogg för att få se bilder och inte bara massa text :P

Den här nissen är nästa upp för målning. Ska bara vänta tills greenstuffet har härdat såpass så man kan spreja och börja måla. Ska även fila och göra det snyggt runt stavhuvudet :)

PS. Gem är dem bästa skaften, period!

Bild
Bild

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Iambroborn skrev:Solitären klar idag, sjukt nice resultat men varnishade för hårt så nu har han en mjölkvit hinna över hela modellen. Är sjukt olycklig :(

Får väll se det som hans ''impossible form''...

Vill inte ens lägga upp bild på honom för jag skäms över han nu. Dock så har jag höga förhoppningar på kommande death jester
Tänkte på dig när jag såg detta:
http://www.bolterandchainsword.com/topi ... try4162664

Om du inte redan fixat det alltså
Flesh is a design fault

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Tänkte på dig när jag såg detta:
http://www.bolterandchainsword.com/topi ... try4162664

Om du inte redan fixat det alltså
Oh. Väldigt användbart. Han har faktiskt klarnat upp lite nu med tiden, vilket är trevligt! :)

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Här kommer 2 WIP-bilder på min Shadowseer. Tanken är att sedan måla ett förvridet ansikte i visiret så att ''fienden ser en förvriden version av sig själva från deras värsta mardrömmar'', som det så fint står om i Codexet :lol:

Sen ska det bli rutor på varje ben som solitären tidigare. Sen vet jag inte vad jag ska göra med luvan. Tror att den får samma behandling som Death Jesterns krage så att det ska simulera håret som alla troupe players kommer ha. Gå från vitt-blått-svart innifrån och ut :)

Väntar även in en Raider från ingen mindre än Benmannen :wub:
Ska försöka få den lite morderniserad (gammal modell) samt fixa magneter till assault-plattformarna så att de modellerna som på basis kommer åka med den kan stå fint och prydligt på sin plats under färden :)

Bild
Bild

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Nu vart han klar min Shadowseer. Väldigt nöjd med resultatet. Lite ledsen dock att effekten i visiret inte kom fram så bra på bild. Fast det är ju IRL som det räknas så :)

Kan ju säga att mina fading och colorblend gick upp 4 lvls när jag upptäckte water palette. Förstår inte hur jag kunnat leva utan detta innan!!

Bild
Bild
Bild

Skriv svar