Word Bearers 1850p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Jacke

Word Bearers 1850p

Inlägg av Jacke »

Word Bearers Chaos Space Marines 1850p

HQ:
Dark Apostle, Veteran of the Long War (Warlord)
105p -4kp

Daemon Prince, Power Armor, Wings, Mark of Tzeentch(eftersom GW har tagit bort undivided prinsar :cry: så tänkte jag att Tzeentch utan psychic powers får duga som en "counts as")
220p -20kp 3 MCP

Troops:
10 Chaos Space Marines, (Bolters & Bolt Pistols), 2 Plasma Guns
Aspiring Champion, Plasma Pistol
185p -13kp
Rhino, Havoc Launcher
47p -6kp 2 AVP

10 Cultists, 8 Autoguns, 1 Heavy Stubber
Cultist Champion, Shotgun
65p -4kp

Elites:
9 Chosen, 1 Power Sword, 1 Power Axe, 1 Lightning Claw 1 Power Fist
Chosen Champion, Meltabombs, Lightning Claw
252p -14kp

Helbrute, Reaper Autocannon, Thunder Hammer
110p -4kp 3 AVP

Helbrute, Twin-Linked Lascannon
125p -5kp 3 AVP

Fast Attack:
3 Chaos Bikers, 2 Melta Guns
90p -9kp

1 Chaos Spawn
30p -3kp

Heavy Support:
3 Obliterators, Veterans of the Long War
225p -18kp

Chaos Land Raider, Dozer Blade, Dirge Caster
250p -19kp 5 AVP

Maulerfiend, Lasher tendrils
130p -6kp 3 AVP

19 AVP/MCP -27kp

Komp 14,8

Håller sakta men säker på att förflytta mitt Word Bearer projekt från tanken till målarbordet och det börjar bli dags att bestämma hur den slutgiltiga listan ska se ut. Tanken är att det ska bli en lagom fluffig armé med tydligt Word Bearer tema som innehåller lite av varje. Har inte inhandlat alla modeller ännu så jag är öppen för förslag som kan göra listan bättre men främst roligare/fluffigare.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Word Bearers 1850p

Inlägg av Lottomannen »

Helbrute-formationerna är trevliga, och passar bra in i fluffet. Framför allt den där kultister ger helbruten coversave :)

Och sen är jag väldigt svag för possessed, passar också bra in med fluff.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Jacke

Inlägg av Jacke »

Lottomannen skrev:Helbrute-formationerna är trevliga, och passar bra in i fluffet. Framför allt den där kultister ger helbruten coversave :)

Och sen är jag väldigt svag för possessed, passar också bra in med fluff.
Har försökt att få in Possesed på något hörn men de är så löjligt dyra :cry:

Har också ett annat alternativ på samma lista fast med lite inhyrda demoner. Har hört att Word Bearers tycker om sånna :wub:

Primary Detachment: Word Bearers Chaos Space Marines
HQ:
Dark Apostle, Veteran of the Long War (Warlord)
105p

Troops:
10 Chaos Space Marines, (Bolters & Bolt Pistols), 2 Plasma Guns
Aspiring Champion, Plasma Pistol & CCW
185p
Rhino, Havoc Launcher
47p

10 Cultists, 8 Autoguns, 1 Heavy Stubber
Cultist Champion, Shotgun
65p

Elites:
9 Chosen, 1 Power Sword, 1 Power Axe, 1 Lightning Claw 1 Power Fist
Chosen Champion, Meltabombs, Lightning Claw
252p

Helbrute, Reaper Autocannon, Thunder Hammer
110p
Helbrute, Twin-Linked Lascannon
125p

Heavy Support:
3 Obliterators, Veterans of the Long War
210p

Chaos Land Raider, Dozer Blade, Dirge Caster
250p
Maulerfiend, Lasher tendrils
130p

Allied Detachment: Chaos Daemons
HQ:
Herald of Slaanesh, Steed, Greater Reward & Lesser Reward, Lesser Locus of Grace
100p

Troops:
10 Daemonettes of Slaanesh
Alluress
95p

Fast attack:
12 Seekers of Slaanesh,
Heartseeker, Greater Reward
169p

1843p

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kör du med csm eller daemonkin? Word bearers är ju inte ett khorne warband direkt men de hade demoner från khorne också så fluffigt är det inga problem och den boken är mycket roligare än csm tycker jag personligen. Dessutom får du ju hålla på mycket med att summona demoner och det gillar ju word bearers :)

Ett annat alternativ kan ju vara att skaffa modeller med bägge codexerna i åtanke så du kan alternera mellan vilken du väljer om du vill ha lite variation.

Gillar du tzeentch kan det vara värt att vänta lite eftersom ett rykte säger att tzeentch daemonkin är på väg inslutet av augusti. Å andra sidan, är det någon codex som ska omges av falska rykten är det väl the changer of ways :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jacke

Inlägg av Jacke »

Elevatorlake skrev:Kör du med csm eller daemonkin? Word bearers är ju inte ett khorne warband direkt men de hade demoner från khorne också så fluffigt är det inga problem och den boken är mycket roligare än csm tycker jag personligen. Dessutom får du ju hålla på mycket med att summona demoner och det gillar ju word bearers :)

Ett annat alternativ kan ju vara att skaffa modeller med bägge codexerna i åtanke så du kan alternera mellan vilken du väljer om du vill ha lite variation.

Gillar du tzeentch kan det vara värt att vänta lite eftersom ett rykte säger att tzeentch daemonkin är på väg inslutet av augusti. Å andra sidan, är det någon codex som ska omges av falska rykten är det väl the changer of ways :)

Har inte läst reglerna för daemonkin men är det inte så att jag måste ha marks på mina CSM om jag kör den listan? Word Bearers ska ju vara undivided och det tänkte jag hålla mig till även om det är dåligt. Men möjligheten tål att kollas upp helt klart :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jacke skrev:
Elevatorlake skrev:Kör du med csm eller daemonkin? Word bearers är ju inte ett khorne warband direkt men de hade demoner från khorne också så fluffigt är det inga problem och den boken är mycket roligare än csm tycker jag personligen. Dessutom får du ju hålla på mycket med att summona demoner och det gillar ju word bearers :)

Har inte läst reglerna för daemonkin men är det inte så att jag måste ha marks på mina CSM om jag kör den listan? Word Bearers ska ju vara undivided och det tänkte jag hålla mig till även om det är dåligt. Men möjligheten tål att kollas upp helt klart :)
Om jag kommer ihåg rätt har allt marks automatiskt i daemonkin, det ingår i poängkostnaden för alla enheter. Å andra sidan är det ju bara en regelgrej och man behöver inte smeta khornsymboler över sina modeller bara för att de har marks så länge man spelar för nöjes skull. Ska man spela turneringar kanske det är lite petigare men då kan du ju köra CSM istället. Fluffmässigt kan man ju tänka sig att man spelar en väldigt aggressiv falang av word bearers som har samma karaktär som khorne utan att vara dedikerade specifikt till de. Gal vorbak är ju t.ex inte dedikerade till en enskild gud men man ju lätt tänka sig att de har rage och furios charge med tanke på deras fluff :)

Dessutom funkar word bearers absolut med khorne fluffmässigt. Samus till exempel är ju en daemon of khorne :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar