Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Serpent »

Förra sommaren byggde jag ihop min StormWolf. Sen stod den på målarbordet i ett år ungefär, halvmålad. Nu hade jag ett stort slag igår, så då fick den se till att bli klar. Därför kan jag nu stolt presentera vargcontainern Spear of the Hunt!

Bild

Andra sidan:
Bild

Ovanifrån:
Bild
Ganska nöjd med runorna. De blev rent cleana...

Jag bestämde mig för att måla cockpiten i grönt. Det blev himla bra, tycker jag...
Bild

Frostkanonen. Jag satte yttepyttelite snö på den lite här och där, även det tyckte jag fungerade bra.
Bild

Ovanifrån och bakifrån:
Bild

Sista bilden. Sponsonsen är magnetade så jag kan byta mellan Multimeltor och raketer.
Bild

Ge gärna feeback. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

:wub:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg gråfärg och det svarta passar bra som kontrast.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Röde skrev::wub:
Jag vet att du är äldre än mig men vad betyder :wub:? Här är det jag har fått fram... http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=Wub

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag gillade flera av förklaringarna men från min sida var det mest en smiley för att visa uppskattning.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Ah! Då vet jag.

@Serpent snyggt jobbat! Jag gillar det röda och svarta som lyfter fram modellen. Är det pigment på meltagunsen?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Annorlunda ordbok - minst sagt.

"To grab a woman's breasts, lift them up and then drop them. Easier to do if she is not wearing a bra."

Hittar jag den i farmors bokhylla bredvid NE månne?

Väldigt fint plan för övrigt. Personligen gillar jag inte att måla över glaset men allt är riktigt snyggt gjort! Speciellt runorna.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

leidstedt skrev:snyggt jobbat! Jag gillar det röda och svarta som lyfter fram modellen. Är det pigment på meltagunsen?
Nope, gammal vanlig Drybrush. Mörkbrunt först och sen svart ovanpå.
Nurgle skrev:Väldigt fint plan för övrigt. Personligen gillar jag inte att måla över glaset men allt är riktigt snyggt gjort! Speciellt runorna.
Jag tycker att det är snyggare med målade rutor. Kanske för att inredningen måste målas och sedan ska det målas genomskinlig plast ovanpå, vilket kan gå helt åt skogen med limmet. Sen kan man ju ge sig på att det sitter ett fingeravtryck på glaset. På insidan... :shock: :o :roll: Och eftersom jag har andra planer för piloten (Iron Priest i plast), så...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Riktigt stiligt Linus!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

HERESY!

Image
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar