Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Silversixx

Re: Blood Angels

Inlägg av Silversixx »

En tio-manna DC med två efterföljande Dreads med Blood Talons är rätt bra.
Speciellt när DC-dredden får claima...

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Argos skrev:Prästerna är ju bara bisarra, dom måste vara det mest prisvärda i hela spelet (möjligen undantaget lash).

Om Death company är ett one hit wonder tror jag bara det finns ett par enheter i 40k som inte är det (mongonobz och mongoråd).
Prästerna är enligt mig lätt mer prisvärda än tom. lash

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Silversixx skrev: Speciellt när DC-dredden får claima...
Varför får den det? Har den en spacialregel som säger att den får det?

//Magnus

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

anledningen till att dc är en one hit wonder är att dom har ragedvs man kan mata dom med bilar som åkt 12" och andra småenheter.
Jag gillar inte enheter som man inte får flytta själv.
Jag menar inte att dom inte är hårda i närstrid, för det är dom men drawbacken med rage gör dom kassa imo eftersom det blir motsåndaren som spelar dina gubbar

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Mag-El skrev:
Silversixx skrev: Speciellt när DC-dredden får claima...
Varför får den det? Har den en spacialregel som säger att den får det?

//Magnus
It's been einen tropp-choisen.
Man får köpa en per fem death company.

hansson

Inlägg av hansson »

Vehicles (Walkers är en Vehicle) får aldrig hålla. Du får hålla om du är Troop OCH

- Du inte är ett Vehicle
- Du inte har Swarm
- Du inte har en specialregel som säger att du inte får hålla (typ Death Company)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

FanniFail!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Walker-biten sabbade en annars helt grym enhet.

Å andra sidan så kan man göra en lista som inte kan claima alls. Det är ju jättelustigt.
FanniFail!
:lol:

GLinus

Inlägg av GLinus »

Blood Talons är ju helt mongo! Hur många osaevade wounds kan man få med S6 och omrull på "to wound"-slaget? Den kommer ju att käka sig genom nästan varenda infanterienhet i hela spelet om man bara har lite tur med träffslagen.

Gabriel Seths förmåga att auto-träffa alla fiender i baskontakt istället för att slå normalt är småmongo det med.

Psych powern som ger 4D6" linje där alla enheter råkar ut för en S8 AP1 träff känns ju som en tämligen tydlig no-brainer. Grisbra mot fordon. Att alla skytte-psykisar träffar automatiskt är ju inte direkt dåligt det heller.

Att Dante gör en av motståndarens IC sämre under hela slaget bara av att finnas med i listan är ju inte fy skam.

Rejält hård Codex skulle jag vilja påstå.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Codexen är hård men seths attacker har bara rending dvs ganska värdelösa för 160 poäng och jag hade fel han ökade inte red thirst slaget det är bara astorath the grim som gör det. Och för 220 poäng kan man få dante eller nästan mephiston så ok men inte värt poängen ( han kostar som marneus utan terosrusting och är kassare och har sämre förmågor)

Att sen libarian blir en nobrainer till HQ choice är synd. Men det blir väl till att damma av de gamla godingarna :()

Kodexen är rikitgt bra men som jag säger det bästa i hela codexen är assaultsquads utan jumppacks. Resten är poängsatt efter sina uppgraderingar.

Skriv svar