Once you go black... - En Dark Eldarblogg
Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg
Personlig smak men jag gillar nog den svarta lite bättre.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Tack för all feedback!
Jag målade på dem mörka lite, men sen kändes det lite för enkelt. Så jag måste nog testa dem som clowner lite. Och jag gillar tanken på att Hellionsen är mina jokrar. Så har de alltid funkat i mina matcher. De deepar alltid in och sen gör rött bra ifrån sig... Men startar de på brädet så skjuts de bort direkt.
Och det vore lite skoj att alliera in dem med mina Harlequins... Som dock är helt målade i gråskala
Jag tänkte att de har alla en röd grundfärg och sen läggs det till en slumpvis färg. Så halva gubben röd halva blå, gul, grön etc... Och jag bytte ut huvudena så de flesta har lite hår numera...
Här nedan se ni två testmodeller med en smutsgul accentfärg.
Jag målade på dem mörka lite, men sen kändes det lite för enkelt. Så jag måste nog testa dem som clowner lite. Och jag gillar tanken på att Hellionsen är mina jokrar. Så har de alltid funkat i mina matcher. De deepar alltid in och sen gör rött bra ifrån sig... Men startar de på brädet så skjuts de bort direkt.
Och det vore lite skoj att alliera in dem med mina Harlequins... Som dock är helt målade i gråskala
Jag tänkte att de har alla en röd grundfärg och sen läggs det till en slumpvis färg. Så halva gubben röd halva blå, gul, grön etc... Och jag bytte ut huvudena så de flesta har lite hår numera...
Här nedan se ni två testmodeller med en smutsgul accentfärg.
- Bilagor
-
- image.jpg (63.03 KiB) Visad 2707 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Jag har ändrat i listan en hel del, och det har hindrat målandet en hel del, men nu har jag nog spikat en första version. Den har med en Court och en Voidraven Bomber som det ser ut nu...
Jag målade upp Hellionsen i olika färger trots allt. Det blev clownigt och fint. Nästan så bra att jag funderar på att måla hela armen såhär och hålla fordonen lite sobrare... En Hellion blev halvrosa!!!

Jag målade upp Hellionsen i olika färger trots allt. Det blev clownigt och fint. Nästan så bra att jag funderar på att måla hela armen såhär och hålla fordonen lite sobrare... En Hellion blev halvrosa!!!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
Så ska det se ut, massa färger ska det va 
-
Gonka Koff
Ser bra ut det där! Väldigt stor skillnad från din svartgråa stil! (Har du fått springa och köpa massa färg?) du hade väl bara två burkar innan va? 
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Haha. Japp. Liiiiiiite hade jag ju, men det har varit intessant att experimentera med hur mörkt man kan airbrusha en modell utan att det syns att den är målad... En TOUCH av gråskalaGonka Koff skrev:Ser bra ut det där! Väldigt stor skillnad från din svartgråa stil! (Har du fått springa och köpa massa färg?) du hade väl bara två burkar innan va?
Därför så ska jag testa med en Voidraven Bomber, ska se hur svart man kan göra den. Ingen spelar ju med bombaren så nu är det dags
Här är listan för de som vill se.
Lite blandad kompott helt klart. Mandrakes och Warriors till fots kommer hänga runt Aegisen, med Mandrakes som skjuter den.
Archonen kommer nog Deepa in med Courten, men ett alternativ är Raidern med 8 Wracks...
Once You Go Black v1
Dark Eldar CAD
Archon: blaster; agonizer; shadow field; webway portal; Armor of Misery 190
The Court of the Archon: Lhamaean; Medusae; 3× Sslyth 110
• Venom: splinter cannon 65
4 Mandrakes 48
8 Wracks: liquifier gun; Acothyst (scissorhand) 115
• Raider: night shields 70
5 Kabalite Warriors 40
• Raider: dark lance; night shields 75
10 Kabalite Warriors: blaster; dark lance; Sybarite 125
10 Hellions: Helliarch 140
3 Reavers: heat lance 58
Ravager: 3× dark lance; night shields 140
Voidraven Bomber: 2 shatterfield 2 implosion 210
Scalpel Squadron
5 Wracks: liquifier gun 65
Fortification
Aegis Defence Lines: Gun Emplacement with Quad-gun 100
Lite blandad kompott helt klart. Mandrakes och Warriors till fots kommer hänga runt Aegisen, med Mandrakes som skjuter den.
Archonen kommer nog Deepa in med Courten, men ett alternativ är Raidern med 8 Wracks...
Once You Go Black v1
Dark Eldar CAD
Archon: blaster; agonizer; shadow field; webway portal; Armor of Misery 190
The Court of the Archon: Lhamaean; Medusae; 3× Sslyth 110
4 Mandrakes 48
5 Kabalite Warriors 40
10 Hellions: Helliarch 140
3 Reavers: heat lance 58
Ravager: 3× dark lance; night shields 140
Scalpel Squadron
Fortification
Aegis Defence Lines: Gun Emplacement with Quad-gun 100
Jag har byggt om listan lite!
Quad gunen snapfirerar på det mesta numera, det hade jag missat. Så bort med Quaden och in med Rerolla Reserves och rerolla 1or på enhetens skytte! Defence linen är så snygg som jag har hittat så den måste vara med.
Jag byggde om listans HQs, för att tema ihop det lite mer. In med mer Haemonculusmys! Ett tvillingpar med Haemis som bägge portalar in!
Jag ska köra på en blodröd kontrastfärg. Wracksens hud blir lite tema för resten av armen!
Jag målade upp en Raider, den är typ klar. Funkar fint ihop med Venomen.

Här är listan:
Once You Go Black v2
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; webway portal 130
5 Kabalite Trueborn: 2× dark lance 95
5 Kabalite Warriors: blaster 55
8 Hellions: Helliarch 114
Scalpel Squadron:
Aegis Defence Lines: Ammunition Dump; Comms Relay 95
Dark Artisan:
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; Armor of Misery; webway portal 145
Talos: ichor injector; twin-linked heat lance 135
Cronos: spirit probe 125
1 749 points
Quad gunen snapfirerar på det mesta numera, det hade jag missat. Så bort med Quaden och in med Rerolla Reserves och rerolla 1or på enhetens skytte! Defence linen är så snygg som jag har hittat så den måste vara med.
Jag byggde om listans HQs, för att tema ihop det lite mer. In med mer Haemonculusmys! Ett tvillingpar med Haemis som bägge portalar in!
Jag ska köra på en blodröd kontrastfärg. Wracksens hud blir lite tema för resten av armen!
Jag målade upp en Raider, den är typ klar. Funkar fint ihop med Venomen.
Här är listan:
Once You Go Black v2
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; webway portal 130
5 Kabalite Trueborn: 2× dark lance 95
5 Kabalite Warriors: blaster 55
8 Hellions: Helliarch 114
Scalpel Squadron:
Aegis Defence Lines: Ammunition Dump; Comms Relay 95
Dark Artisan:
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; Armor of Misery; webway portal 145
Talos: ichor injector; twin-linked heat lance 135
Cronos: spirit probe 125
1 749 points
Jag målade upp en Venom till i samma stil och satte tänderna i en modell jag aldrig gillat. Den senaste Haemonculusen i plast. Jag vet inte varför GW vill att de ska sväva och ha nån slags Danzigfrisyr men det är lätt fixat.
Jag bytte huvud på honom, och gjorde en liten klon av mig själv... Det här får bli mon Warlord. Dark Artisan-haemin kommer bli den gamla resinvarianten. Jag köpte en på ebay men det har gått 3-4 veckor nu med posten från england så den kanske aldrig dyker upp. Jag gillar den varianten bättre.
Men jag måste säga att jag gillade att måla upp den! Det var den roligaste modell jag har målat på länge. Enkla detaljer och huvudbytet gjorde susen.
Jag införskaffade två Talos/Cronosboxar igår så de är härnäst!

Jag bytte huvud på honom, och gjorde en liten klon av mig själv... Det här får bli mon Warlord. Dark Artisan-haemin kommer bli den gamla resinvarianten. Jag köpte en på ebay men det har gått 3-4 veckor nu med posten från england så den kanske aldrig dyker upp. Jag gillar den varianten bättre.
Men jag måste säga att jag gillade att måla upp den! Det var den roligaste modell jag har målat på länge. Enkla detaljer och huvudbytet gjorde susen.
Jag införskaffade två Talos/Cronosboxar igår så de är härnäst!
Tycker du lyckats riktigt bra med målningen av huvudet. Crisp!
Hatten av!
Hatten av!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.