Uppgiven ork söker hopp vs necrons
Uppgiven ork söker hopp vs necrons
Hej,
Ska troligen möta min nemesis med ny necroncodex under armen ganska snart.
Jag ögnar igenom vad nya codexet har medfört och känner mig helt uppgiven - jag vet inte vad mina glada gröna killar kan göra mot dessa plåtmonster - det känns som att det inte går att döda dem längre!
Om någon har något tips vad en vanlig enkel ork kan göra mot sådan ondska, snälla, dela med er...känns så trist att ha förlorat matchen redan innan man startat den...
Ska troligen möta min nemesis med ny necroncodex under armen ganska snart.
Jag ögnar igenom vad nya codexet har medfört och känner mig helt uppgiven - jag vet inte vad mina glada gröna killar kan göra mot dessa plåtmonster - det känns som att det inte går att döda dem längre!
Om någon har något tips vad en vanlig enkel ork kan göra mot sådan ondska, snälla, dela med er...känns så trist att ha förlorat matchen redan innan man startat den...
Re: Uppgiven ork söker hopp vs necrons
Vad exakt möter du i necron boken som är jobbigt? Så ska vi ta det där ifrån. 
Meganobz är bra mot allt utom wraiths 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Mjo, vet, det vore mycket lättare att ge tips om jag hade lite mer info att delge. 
Killen jag ska spela mot brukar spela med ungefär nåt sånt här om jag minns rätt, viss variation har det ju varit men ungefär:
två gäng warriors, ett gäng immortals, en stor enhet wraiths, två annihiliation barges, en triarch stalker och en flygare. Plus en del andra elaka saker som dödar mina gubbar. Jag har försökt med massa olika arméer men inget går vägen, green tide (den bra när det begav sig), kan-wall (den bra när det begav sig), bw-rush (den bra när det begav sig), men inget har funkat.
Problemet jag upplevt är att jag i princip bara når fram till hans wraiths som antingen står och håller fast mig eller slår ihjäl mig. Detta medans hans armé skjuter resten av min armé i småbitar.
Killen jag ska spela mot brukar spela med ungefär nåt sånt här om jag minns rätt, viss variation har det ju varit men ungefär:
två gäng warriors, ett gäng immortals, en stor enhet wraiths, två annihiliation barges, en triarch stalker och en flygare. Plus en del andra elaka saker som dödar mina gubbar. Jag har försökt med massa olika arméer men inget går vägen, green tide (den bra när det begav sig), kan-wall (den bra när det begav sig), bw-rush (den bra när det begav sig), men inget har funkat.
Problemet jag upplevt är att jag i princip bara når fram till hans wraiths som antingen står och håller fast mig eller slår ihjäl mig. Detta medans hans armé skjuter resten av min armé i småbitar.
Ah, jag ser problemet. Du har ingen stompa i listan. Utan den går det knappt att spela orks, de är faktiskt så dåliga 
Om ni tillåter forge world. Så skulle jag kolla på zhadsnark tillsammans med en luckystikk kille på bike och 15 obsec warbikers. Zhadsnark ger orks väldigt mycket orks saknar. Painboys gillar att vara med också.
Enheten skjuter hårt. Chargar hårt och har efter turbo bost 2+ cover.
Sen gillar jag stormboys. Knepet är väl om man inte kan döda av wraiths är att binda upp dom. Släng krafs emot dom och skicka dina snabba enheter efter det som är bakom.
Enheten skjuter hårt. Chargar hårt och har efter turbo bost 2+ cover.
Sen gillar jag stormboys. Knepet är väl om man inte kan döda av wraiths är att binda upp dom. Släng krafs emot dom och skicka dina snabba enheter efter det som är bakom.
Jag kan ju alltid ta med min stompa, men menar du allvar med att orkerna måste ha en stompa för att kunna fungera nu?Flogger skrev:Ah, jag ser problemet. Du har ingen stompa i listan. Utan den går det knappt att spela orks, de är faktiskt så dåliga
Typ så, ja. Stompa eller typ 45-90 bikes, gärna med FW karaktären lillen snackade om.
Vad ska en stompa göra mot all jäkla Gauss hade ni tänkt?
Ancalagon skrev:Vad ska en stompa göra mot all jäkla Gauss hade ni tänkt?
Skjuter han gauss på stompan överlever annat. Stompan har 4++ samt reggar hull points varje runda. Tror inte han gaussar ihjäl den.