Lonestars 40K
Re: Lonestars 40K
Jag tror att det ska vara "partiet"... Och hur man böjer ordet glaze på svenska går väl att diskutera.MITTZ skrev:vad är "paritet glazea"?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- Lottomannen
Klockrent. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Snygg riddare, sköna färger!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
Grymt färgschema och otroligt snyggt målad! Jag gillar realistiska färgscheman mycket mer än de regnbågsinspirerade 
Får man fråga hur du gör den väldigt snygga sotningen på avgasrören och meltan?
Får man fråga hur du gör den väldigt snygga sotningen på avgasrören och meltan?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tackar!
Soten på meltan är först drybrush med rhinox hide, sen sist med en blandning av abbdaon black och svart pigment (i detta fallet FWs black soot)
Skorstenarna är målade först med rhinox hide, sen målat med en blandning av mounfang Brown och mellan brunt pigment (FWs light Earth). När detta har torkat väl så är det drybrushat med oranget pigment (FWs orange rust) och sist med samma svarta blandning som meltan fick.
Eftersom jag har dekaler på denna så var jag tvungen att spraylacka den så pigmenten ändrar nyans.
Soten på meltan är först drybrush med rhinox hide, sen sist med en blandning av abbdaon black och svart pigment (i detta fallet FWs black soot)
Skorstenarna är målade först med rhinox hide, sen målat med en blandning av mounfang Brown och mellan brunt pigment (FWs light Earth). När detta har torkat väl så är det drybrushat med oranget pigment (FWs orange rust) och sist med samma svarta blandning som meltan fick.
Eftersom jag har dekaler på denna så var jag tvungen att spraylacka den så pigmenten ändrar nyans.