DEFCON 2015 - Information
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: DEFCON 2015 - Information
Jag tycker det skulle vara helt absurt att ta med nya cronz. Restriktionerna spikas på tok för sent redan som det är nu...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Flogger skrev:Med betoning på nog
Vi får väl ge de "stackars" Necronspelarna denna sista chans att spela sin brutna codex och vinna hela tiden, sen kommer de bilda körer av gråt och tandagnissel i år framöver...
Problemet är väl att man inte hinner köpa och måla det man behöver på så kort tid. Men det problemet har väl BA spelarna oxå.
Pärssi skrev:Flogger skrev:Med betoning på nog![]()
Vi får väl ge de "stackars" Necronspelarna denna sista chans att spela sin brutna codex och vinna hela tiden, sen kommer de bilda körer av gråt och tandagnissel i år framöver...
Låter bra Pärssi!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Gonka Koff
Haha! Har suttit och räknat listor ett bra tag och har till slut blivit väldigt nöjd med min armé ... på 1850 poäng... Damn! Nu är det ju helt låst i huvvet, -det är ju omöjligt att backa bara 50 poäng, svåraste justeringen som finns jöe!
Hursomhellst, så ska det bli jäkligt kul med DefCon igen, helt klart en favoritturnering trots att det alltid gått käpprätt åt helvete för mig varje gång.
En önskan från en törstig nördbroder... Kan det inte fixas barhäng efter sista matchen igen? Det var ju det bästa och vackraste med DefCon. Jag är ju för gammal för att gå ut på stan i Linköping på kvällarna (jag är ju mer än dubbelt så gammal som 90% av damerna...)
Hursomhellst, så ska det bli jäkligt kul med DefCon igen, helt klart en favoritturnering trots att det alltid gått käpprätt åt helvete för mig varje gång.
En önskan från en törstig nördbroder... Kan det inte fixas barhäng efter sista matchen igen? Det var ju det bästa och vackraste med DefCon. Jag är ju för gammal för att gå ut på stan i Linköping på kvällarna (jag är ju mer än dubbelt så gammal som 90% av damerna...)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag ska se vad vi kan göra för släcka din törst Gonka.
Nu kan ni förskottsbetala och därmed slippa det trasslet på plats.
250sek
Förbetalning för de som vill sker på plusgirot 43 39 61-0
meddelande är: DefCon<personnummer>
250sek
Förbetalning för de som vill sker på plusgirot 43 39 61-0
meddelande är: DefCon<personnummer>
Vad gäller för begränsningar med formations och units ?
Covensformationen innehåller ju en Haemonculus, chronos och talos Räknas det som att man tagit en UNIT av varje eller är formationerna utöver: max 2 av varje ?
Jag antar att 5 talois är en unit ?
Man kan ju ta 3 chronos/talos som en unit nuförtiden...
Covensformationen innehåller ju en Haemonculus, chronos och talos Räknas det som att man tagit en UNIT av varje eller är formationerna utöver: max 2 av varje ?
Jag antar att 5 talois är en unit ?
Man kan ju ta 3 chronos/talos som en unit nuförtiden...
Angående målningen, några frågor har uppkommit:
Får jag spela Space Marines målade som Crimson fists med chapter tactic White Scar?
Får jag spela Blood Angels som inte är röda? Måste dödskompanister vara svarta?
Får jag spela tzeentchdemoner som är målade i samma färgtema som slaaneshdemoner?
Får jag spela Space Marines målade som Crimson fists med chapter tactic White Scar?
Får jag spela Blood Angels som inte är röda? Måste dödskompanister vara svarta?
Får jag spela tzeentchdemoner som är målade i samma färgtema som slaaneshdemoner?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Pärssi: om necrons hade varit så OB som du hävdar tror jag fler hade spelat dem
ser dock fram som fan mot nya codexet