Fult målade gubbar är ännu fulare så det borde ge mer minuspoäng i så fall.Silvertejp skrev:Vi håller på med en visuell hobby. Olika baser är inte lika snyggt, självklart ska det ge lite minuspoäng.
Vilket är hela poängen med mitt gnäll.
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Fult målade gubbar är ännu fulare så det borde ge mer minuspoäng i så fall.Silvertejp skrev:Vi håller på med en visuell hobby. Olika baser är inte lika snyggt, självklart ska det ge lite minuspoäng.
Kan jag också hålla med om, men att basa sina gubbar enhetligt klarar alla av, att måla sina gubbar snyggt kräver någon form av talang. Därför tycker jag det är rimligt att bestraffa just basning då det är något som alla klarar av.DHettNeck skrev:
Fult målade gubbar är ännu fulare så det borde ge mer minuspoäng i så fall.
Vilket är hela poängen med mitt gnäll.
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

+1Flogger skrev: /.../ däremot håller jag med Tröger om att ni gärna får höja målningspoängen ännu mer och krav på snyggheten
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Gonka Koff skrev:Krav på basning kommer aldrig någonsin minska ostning, utan kravet på enhetlig basning kommer resultera i att nästan alla arméer har fula baser, och även om gubbarna är fula dessutom, verkar det som att dom också kommer få bra målningspoäng.
Det var väl en bra bit från målet va?
Precis så är det nog för många.LillePer skrev:För att man basar alla dina gubbar efter sin fulaste standar(utav sina olika arméer) då alternativet är att binda väldigt mycket tid i att basa figurer även i framtiden (även om du "stressmålar" upp något)
Jag tror inte jag är ensam i detta. Och delvis därför mina demoner har fulbrunt med gräs. (Samma som mina CSM)
Tycker verkligen du sätter huvudet på spiken.DHettNeck skrev:Precis så är det nog för många.LillePer skrev:För att man basar alla dina gubbar efter sin fulaste standar(utav sina olika arméer) då alternativet är att binda väldigt mycket tid i att basa figurer även i framtiden (även om du "stressmålar" upp något)
Jag tror inte jag är ensam i detta. Och delvis därför mina demoner har fulbrunt med gräs. (Samma som mina CSM)
Jag skulle vilja gå så långt som att säga att krav på enhetlig basning även mellan detachments SÄNKER målningsstandarden på svenska turneringar, vilket är precis det man vill undvika med målningspoäng. Inte nog med att baserna möts vid sämsta möjliga nämnare, folk stressmålar också upp massa modeller (jag vet att jag gör det iaf) istället för att låna/spela med finare modeller bara för att dom har fel basning.
I början av 6:th tyckte jag att det var självklart med samma basning på alla detachments, men efter att ha sett det i praktiken (både oblandat och blandat) så har jag helt ändrat åsikt. Enhetliga baser mellan detachments skapar onödigt jobb för folk samtidigt som det gör att arméer ofta är fulare på bordet.
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer