Orks lista 1750p
Orks lista 1750p
Hejsan !
Första gången jag gör en lista till turnering och vet att en lista bör ligga på 1750p , dock är min på 1630p och ni kanske kan hjälpa mig fylla ut den !
Detta är vad jag hade tänkt mig:
Hq:
Wazdakka Gutsmek
180p
Big Mek
Shokk Attack Gun
Cybork Body
Eavy Armour
Bosspole
140p
Troops:
9 Ard Boys
1 Nob
Powerklaw
Eavy Armour
Bosspole
1 Big shootas
Trukk
Wrecking ball
Armour Plates
Grot Riggers
210p
11 Warbikes
1 Nob on warbike
Powerklaw
Bosspole
330p
Elites:
5 Nobs
5 Powerklaws
1 Bosspole
1 Whaagh Banner
6 Cyborg Bodies
1 Painboy
Trukk
Grot Riggers
Armour Plates
Wreckin Ball
385P
10 Lootas
150p
Kommandos
9 Kommanods
1 Nob
2 Burnas, Powerklaw, Bosspole, Eavy Armour
175p
Heavy Support:
BattleWagon
Killkanon
Armour plates
Wrecking Ball
2 Big shootas
180p
Totalt: 1750
Första gången jag gör en lista till turnering och vet att en lista bör ligga på 1750p , dock är min på 1630p och ni kanske kan hjälpa mig fylla ut den !
Detta är vad jag hade tänkt mig:
Hq:
Wazdakka Gutsmek
180p
Big Mek
Shokk Attack Gun
Cybork Body
Eavy Armour
Bosspole
140p
Troops:
9 Ard Boys
1 Nob
Powerklaw
Eavy Armour
Bosspole
1 Big shootas
Trukk
Wrecking ball
Armour Plates
Grot Riggers
210p
11 Warbikes
1 Nob on warbike
Powerklaw
Bosspole
330p
Elites:
5 Nobs
5 Powerklaws
1 Bosspole
1 Whaagh Banner
6 Cyborg Bodies
1 Painboy
Trukk
Grot Riggers
Armour Plates
Wreckin Ball
385P
10 Lootas
150p
Kommandos
9 Kommanods
1 Nob
2 Burnas, Powerklaw, Bosspole, Eavy Armour
175p
Heavy Support:
BattleWagon
Killkanon
Armour plates
Wrecking Ball
2 Big shootas
180p
Totalt: 1750
Senast redigerad av 2 Andegon, redigerad totalt 12 gång.
- speedfreek
Re: Orks lista 1630p
Vad är tanken med listan?
Det ser ut som om alla kommer åka i bilar av olika slag.
Isåfall är det väl rimligt att ha en enhet i bil, eller en enhet bikes till.
Annars kanske Stormboys passar bra. De är ruskigt snabba och kommer dessutom i plast nu i januari.
Det ser ut som om alla kommer åka i bilar av olika slag.
Isåfall är det väl rimligt att ha en enhet i bil, eller en enhet bikes till.
Annars kanske Stormboys passar bra. De är ruskigt snabba och kommer dessutom i plast nu i januari.
Mer Troops! Gode gud, mer Troops! Du har 16 modeller som är scoring. I min orklista har jag runt 80.
Fyll upp Trukken så det är 12 'Ard Boyz. Ta bort Stikkbombsen. Sätt en Stikkbomb Chukka på Trukken om du absolut måste, men enda värdet med granater på orker är att Power Klawen inte slår samtidigt som boyzen, så man inte riskerar att motståndaren lägger alla PK-träffarna på en modell. I3 räcker inte i sig långt mot någonting som man behöver oroa sig för i närstrid.
Samma sak med dina Kommandos, öka upp till 12, så får de fortfarande plats i din Battlewagon om de vill, men får lite mer slagkraft och uthållighet.
Ta gärna en enhet cyklar till, när du nu kan ha dem som Troops.
Ta bort 'Eavy Armour från Nobzen, med FNP och Cybork Bodies klarar de sig alldeles utmärkt ändå. Ta bort en klo eller tre, variera beväpningen på resten av dem så att du kan fulsprida woundsen.
Och vid Gorks högra fot, mer TROOPS!!!
Fyll upp Trukken så det är 12 'Ard Boyz. Ta bort Stikkbombsen. Sätt en Stikkbomb Chukka på Trukken om du absolut måste, men enda värdet med granater på orker är att Power Klawen inte slår samtidigt som boyzen, så man inte riskerar att motståndaren lägger alla PK-träffarna på en modell. I3 räcker inte i sig långt mot någonting som man behöver oroa sig för i närstrid.
Samma sak med dina Kommandos, öka upp till 12, så får de fortfarande plats i din Battlewagon om de vill, men får lite mer slagkraft och uthållighet.
Ta gärna en enhet cyklar till, när du nu kan ha dem som Troops.
Ta bort 'Eavy Armour från Nobzen, med FNP och Cybork Bodies klarar de sig alldeles utmärkt ändå. Ta bort en klo eller tre, variera beväpningen på resten av dem så att du kan fulsprida woundsen.
Och vid Gorks högra fot, mer TROOPS!!!
Tackar , var halft medveten om att det behövdes mer troops och därför behövde jag hjälp med listan 
Har dock bara otur när jag spelar med stormboys. Har någon haft bra erfarenhet av kommandos ? är dem värda att ha med eller alldeles för veka ?
Tanken med armen är snabb och slagkraftig.
Har dock bara otur när jag spelar med stormboys. Har någon haft bra erfarenhet av kommandos ? är dem värda att ha med eller alldeles för veka ?
Tanken med armen är snabb och slagkraftig.
Minder wargear, och fler modeller..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Jag förstår inte riktigt.
Rådet från många var att ha mer Troops och framför allt att ha fler enheter Troops.
Istället ökar mängden motorcykelorker, men på bekostnad av WazDakka.
Då slutar de vara Troops...
(lägg till WazDakka, banta Nobz och lägg in fler enheter vanliga Boyz)
Rådet från många var att ha mer Troops och framför allt att ha fler enheter Troops.
Istället ökar mängden motorcykelorker, men på bekostnad av WazDakka.
Då slutar de vara Troops...
(lägg till WazDakka, banta Nobz och lägg in fler enheter vanliga Boyz)
Ursäkta 
Glömde , han är inräknad där men missade att skriva in honom, men ska jag lägga till fler boys eller ard boys ?
Glömde , han är inräknad där men missade att skriva in honom, men ska jag lägga till fler boys eller ard boys ?
- speedfreek