Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.
Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.
Irongard hade ju annars varit väldigt passande som Karoliner skulle jag tro, ska det inte vara blåa rockar? (Kan inte mkt om arméhistoria).
Hade redan 60 guardsmen när jag fick för mig att göra karoliner
men ja de hade vart mycket coolare med rockar då de ska vara blå och byxorna gula .Men kändes som att de blev bra ändå .
Ungefär som dessa , dock kan de variera beroende på regemente
Ungefär som dessa , dock kan de variera beroende på regemente

GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
vi hade en här i dalarna för några år sen som testade att måla Kriegmodeller som karoliner. Såg faktiskt rätt nice ut men han valde i slutändan att köra på mer klassiskt mörkgrå och skitigt
Jag kommer hålla mig till karolin stuket , då jag älskar blandningen av grimdark och historia
även om the Emperor kärnvapen bombade norden så är de kul att ha med lite personligt stuk 
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Väktaren på forumet, som tyvärr inte varit aktiv på länge, hade en Vostroyanarmé målad i Karolinertema. Den var riktigt grym. Om köparen av den eller någon annan har någon länk till bilder så finns mycket inspiration att hämta där.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tänkte slänga upp två bilder som visar hur armen ska se ut när den är klar (kommer förhoppningsvis ha 1850pts färdiga karoliner vid sm)
OBS!!!tog bilderna lite snabbt så kvaliteten är.....förjävlig tbh ....

OBS!!!tog bilderna lite snabbt så kvaliteten är.....förjävlig tbh ....

GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Tycker det ser knepigt ut med en varm och en kall gul. Skulle vilja se bättre bilder.
Hur menar du med knepigt? Bättre bild kan fixas någon dag när jag är nere på GoB.
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Om du kollar den egna bilden på enhetsuniformen du lade upp tidigare så är rockslagen mm. varmt gula. Den färgen funkar bra ihop med den mörkblå. Den kalla gula du använt funkar sämre tycker jag. Jag skulle undvika den som täckande färg på större ytor och istället använda den till högdagrar på den varma gula. Byxorna skulle jag nog måla riktigt ljust beiget. Som skinn/nappa.
Sen skulle du kolla om du kan hitta något som var typiskt för Småländska regementen. Vi i Östergötland hade ex. röda halsdukar.
Sen skulle du kolla om du kan hitta något som var typiskt för Småländska regementen. Vi i Östergötland hade ex. röda halsdukar.