Gröna gubbar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
skl

Gröna gubbar

Inlägg av skl »

Detta är historien om ett renoveringsprojekt som påbörjades för några år sen. Jag målar om lite Space Marine- och Steel Legion-modeller som jag har sedan tredje editionen nån gång.
Jag började samla med intentionen att ha en ravenwing-armé eftersom Space Marine bikes är det häftigaste som finns. Det urartade till en vanlig Dark Angels-armé eftersom Space Marine bikes även är galet dyra.
Nu när jag startade om hade jag råd med både bikes och land speeders och beslutade mig för att köra vanilla marines. Men en bike-armé fick det bli iallafall, närmare bestämt assault-kompaniet i ett ultramarines successor chapter.

Bild
Länk

Bild
Länk

Bild
Länk
Senast redigerad av 2 skl, redigerad totalt 6 gång.

skl

Re: Gröna gubbar

Inlägg av skl »

När Codex: Armageddon kom fick jag även för mig att starta en Steel Legion-armé. Stridsvagnar är ju häftigt, liksom. När jag tröttnade på att måla gröna bikes så hamnade dessa under penseln också. Här är bilder på några storm troopers.

Bild
Länk

Några av dem fick även smaka på kniven för att bli sergeanter. Kommer ni ihåg när ni såg necromunda-modeller, främst juves, som håller pistoler i tvåhandsfattning och ni blev helt förtjusta? Jag också.
Bild
Länk

Min plan med målandet framöver är att alternera mellan att måla någonting som jag har och något nytt jag köper. Annars slutar det med att jag har en tom plånbok och hur mycket som helst att måla. Näst på tur är ett gäng av dessa storm troopers, typ tio stycken.
Senast redigerad av 1 skl, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Väldigt sköna 90-talsvibbar av den klara röda färgen. Stiligt!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Det här blir skoj att följa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Åh, red era :D
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

skl

Inlägg av skl »

NilssonHarHund skrev:Väldigt sköna 90-talsvibbar av den klara röda färgen. Stiligt!
Tack! Det var då jag började "spela" (föreställ er en tolvåring med en startbox), jag antar att det har satt sina spår.
Röde skrev:Det här blir skoj att följa.
Jag hoppas det! Jag har fotat modeller för ytterligare två eller tre inlägg, men är redan sugen på att måla mer.
Rasmus skrev:Åh, red era :D
Haha, jag hade missat den benämningen. Blev lite besviken när jag googlade och hittade en tråd på warseer där nästan alla uttryckte sitt missnöje över just den stilen. Men den kommer säkert tillbaka!

Hursomhelst. Ungefär samtidigt som jag började måla mina storm troopers och insåg att det var kul modeller att måla hittade jag även mina space marine scouts, som även de var väldigt roliga. Jag köpte två lådor nya scouts men blev sjukt besviken, plastmodellerna är inte alls lika snygga. En köptråd här på forumet senare sitter jag med omkring 60 metallscouter varav typ 40 är med close combat weapons...

Bild
Länk
WIP. Vissa mer "IP" än andra
Senast redigerad av 1 skl, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Mig veterligen uppkom "den röda eran" från att en av GW:s 'eavy metal-målare vid den tiden inte behärskade särskilt många andra färger. Kanske lite enformigt då, men kul retro nu. Klara och tydliga kontraster (som i ditt fall svart/rött/gult) gör sig jäkligt bra på spelborden, medan mer "modern" stil kanske är snyggare på ett par centimeters håll.

Plastscouts är allas stora besvikelse, mest med tanke på de ohyggliga huvudena och begränsade modelleringsmöjligheter, men så designades de inte av Jes Goodwin heller.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Red era - for the win! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

skl

Inlägg av skl »

Jag har ännu inte så många vanliga guardsmen som är snyggt nog målade för att fotograferas och visas upp här, men vill ändå få med ett inlägg för att presentera den delen av samlingen. Resten får komma med när de börjar se bra ut.

Commissar Yarrick himself tillsammans med en Vindicare som egentligen kanske borde presenteras tillsammans med sina kompisar från inkvisitionen. Men ni vet hur det är med assassins, de smyger sig in där man minst anar dem.
Bild
Länk

En av två Deathstrike Missile Launchers som utgör mitt allra senaste inköp till samlingen. Planen är att de ska få sina elddop i ett Apocalypse-slag om några veckor. Jag är lite missnöjd med kvaliteten på den gula färgen på missilerna, så de kanske får bada och bli ommålade nån gång. Jag var lat och använde svart grundspray...
Bild
Länk

Edit: Jag lade till länkar under alla bilder så att ni som kör tapatalk (och kanske andra appar?) kan komma åt bilderna i originalstorlek

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Vackert,

Gillar verkligen det gamla chaosröda färgen man alltid målade förut
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Skriv svar