wysivyg

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
L3go

Re: wysivyg

Inlägg av L3go »

<Generaliserad sarkasm, inte riktad mot någon speciell:>

Meh! Måste jag lägga pengar på min hobby? :roll:

Skämt åsido, jag spelar rätt "löst och ledigt" och är det inget horribelt (i stil med "denna dreadnoughten är en count as Hive Tyrant) är jag helt med på banan. I friendly games tvekar jag inte att proxa järnet o alla får gärna proxa mot mig också.

Samtidigt accepterar jag att vissa ser 40k som ett renodlat tävlingsspel som de lägger mycket tid o tankeverksamhet på. Jag accepterar även premissen att på turneringar vill många av dem slippa tänka exempelvis "vänta nu, vad var det den där dreadnoughten hade för vapen som han inte modellerat".

För er som bara läser sista raden på folks poster så kan ovanstående sammanfattas i ett "+1" på vad mattias skrev.
Skål på er.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Samma sak gäller såklart för dem. Om jag tittar på en modell och identifierar den som en Chaos Space Marine så vet jag att den bar Bolter och Bolt Pistol. Tittar jag på en modell som jag identifierar som en Chaos Space Marine med ett Chainsword så antar jag att denne har köpt uppgraderingen och blir putt om det visar sig att den inte har det, och vice versa.
Så det är bara att bita i det sura äpplet och antingen köpa chainswords till de modeller som har det, eller ta bort chainswords från modellerna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Niklas

Inlägg av Niklas »

L3go skrev:Meh! Måste jag lägga pengar på min hobby? :roll:
För min del så handlar det snarare om att GW verkar få något extra glädjerus varenda gång någon behöver ta hobbykniven till en färdig figur pga regeländringar. Jag är nöjd med mina figurer, de är målade, jag anser att de är färdiga, sedan kommer regeländringen och det blir dags att slita armarna av dem och då blir jag grinig. Kostnaden har inte mycket att göra med min inställning till det. Lite som när folk bygger figurer och i nästa codex så försvinner den figuren och du står där med en modell du inte kan använda. Tyranid-podden t.ex.

Som jag löst det så köper jag helt enkelt till CCW till mina och spelar dem alla som BP, BG och CCW marines, oavsett vad figuren ser ut att ha. Så länge som enheten har alla vapen som finns i armelistan finns representerade så funkar det för mig, det gör ingensomhelst skillnad rent speltekniskt om det är en(modellerad)BP/CCW eller BG/BP figur som plockas bort från bordet om de båda har BG/BP/CCW i armelistan.

Jag var mest nyfiken på hur folk tyckte. Menar, det är inget större problem för mig, en Khorne marine utan CCW är ingen Khorne marine. :P

Skriv svar