All is dust...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Soil

Re: All is dust...

Inlägg av Soil »

Dom där thousand sons-modellerna blir tusen (lol) långer bättre än orginalen ju, mkt fina. Och vilket lottoval av lag just när 7th ed kom och alla sorcarna kan börja trolla fram demoner hit och dit

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Njä, dom har ju mark of Tzeenth och måste därför rulla en gång på tzeenthtabellen, dom har mastery level ett och kan därför inte rulla nåt mer på daemonology. Eller har jag missat nåt nu igen?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Gonka Koff skrev:Njä, dom har ju mark of Tzeenth och måste därför rulla en gång på tzeenthtabellen, dom har mastery level ett och kan därför inte rulla nåt mer på daemonology. Eller har jag missat nåt nu igen?
Beror på hur man ser på det. Står i regelboken att man ALLTID får slå på daemonology. Folk spelar med att horrors får summona trots att det står att de ALLTID väljer sina spells på discipline of tzeentch, rätt? Fel? Diskuterade detta så sent som idag faktiskt. Vet inte hur det spelas.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Rätta mig om jag har missat något men:
Regelboken sid 28 "the discipline of demonology" första stycket (fetmarkerat):
"Unless otherwise stated, all psykers, other than those who belong to the tyranid faction, can generate powers from the demonology discipline."

Så man får inte nödvändigtvis alltid, slå på demonology-tabellen. Förljande stycket från C:CSM måste väll ändå räknas som "stated otherwise"...

Chaos Space Marines Sid 70 "generating psychic powers" sista meningen i första sycket:
"If the Psyker has a Mark of Chaos, or is a Daemon of a particular Chaos God, the must roll at least one, and may roll up to half, of their powers on the table that corresponds to their patron diety."

... och därmed får Lv1 psykers ifrån C:CSM med mark eller daemon of X inte slå på demonology.

Den regeln finns dock inte i Codex: Chaos Daemons, vad jag kan finna (kollade de allmänna reglerna och generating psychic powers), så de får slå på alla tillgängliga tabeller utan förbehåll.

I övrigt riktigt lovande armé, keep up the good work!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

kelaino skrev:Rätta mig om jag har missat något men:
Regelboken sid 28 "the discipline of demonology" första stycket (fetmarkerat):
"Unless otherwise stated, all psykers, other than those who belong to the tyranid faction, can generate powers from the demonology discipline."

Så man får inte nödvändigtvis alltid, slå på demonology-tabellen. Förljande stycket från C:CSM måste väll ändå räknas som "stated otherwise"...

Chaos Space Marines Sid 70 "generating psychic powers" sista meningen i första sycket:
"If the Psyker has a Mark of Chaos, or is a Daemon of a particular Chaos God, the must roll at least one, and may roll up to half, of their powers on the table that corresponds to their patron diety."

... och därmed får Lv1 psykers ifrån C:CSM med mark eller daemon of X inte slå på demonology.

Den regeln finns dock inte i Codex: Chaos Daemons, vad jag kan finna (kollade de allmänna reglerna och generating psychic powers), så de får slå på alla tillgängliga tabeller utan förbehåll.

I övrigt riktigt lovande armé, keep up the good work!
Fast om du läser under Horrors i demoncodexet. "Horrors always generate their powers from the discipline of change". Samma wording som Kairos har angående sina powers. Men av någon anledning får Horrors slå på daemonology men inte Kairos? Lite märkligt. ALWAYS borde väl vara ett "unless stated otherwise"?

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Flogger skrev:
kelaino skrev:Rätta mig om jag har missat något
Fast om du läser under Horrors i demoncodexet. "Horrors always generate their powers from the discipline of change". Samma wording som Kairos har angående sina powers. Men av någon anledning får Horrors slå på daemonology men inte Kairos? Lite märkligt. ALWAYS borde väl vara ett "unless stated otherwise"?
Jag ser inget "allways" när jag läser, men jag har bara en stulen pdf och för min del gör det heller ingen skillnad. Står det att man genererar sina powers från change så genererar man dem från change inte change och malefic. Om GW tycker att horrors ska få slå på demonology får de snällt skriva en errata som säger så (imho). I.e. Jag håller med :P
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

KAOS!!!

Bild

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ahrimans retinue är byggda och grundmålade, alla med närstridsvapen, hörde att närstrid var DA SHIT i denna editionen också! 4st lär ju räcka för att bräcka det mesta, särskilt om de sitter i en Land Raider.

Bild

Bild

Bild

Bild

Jony

Inlägg av Jony »

Fasiken vad häftigt projekt! alltid själv velat ha en 1k söner armé =)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Idag blir det GULD! Denna armén ska få assyrier att känna att de inge var tillräckligt guldiga :)

Jony skrev:Fasiken vad häftigt projekt! alltid själv velat ha en 1k söner armé =)
Tack Jony! :)

Skriv svar