TEAM JACOB!!!
-
Loudhoward
Re: TEAM JACOB!!!
http://www.frontlinegaming.org/2014/07/ ... lf-review/
Verkar ju löjligt vassa dessa flygande tunnor
Verkar ju löjligt vassa dessa flygande tunnor
Inte för att vara sån, men flygande tunnan var faktiskt en väldigt bra konstruktion, för sin tid 
Usa, ryssarna och sverige plockade ju fram en version ganska precis samtidigt på tidigt 50-tal
Skapligt off-topic :p
Usa, ryssarna och sverige plockade ju fram en version ganska precis samtidigt på tidigt 50-tal
Skapligt off-topic :p
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker att den är i princip copy-paste på en storm raven regelmässigt, så den är inte direkt bruten. Tror inte att denna kommer gör några enorma förändringar för SW direkt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Förutom att få egna flyers och vettig AA menar du? 
Stormwolfen låter ju klart överlägsen. Men den är ju, precis som Tröger säger, väldigt lik en Storm Raven. En Stormwolf skjuter kanske lite bättre (TL Multimeltas och fyra Bloodstrike Missiles mot 2 Multimeltas och en Hellfrost Cannon) och har bättre transportkapacitet. Men den saknar å andra sidan "Åka snabbt och kasta ut gubbar"-förmågan, samt så sitter dess vapen väldigt olämpligt långt bak. Så för "samma" poängkostnad så är de klart likvärdiga tycker jag.
@Ancalagon: Det har ju bara vart att köpa in en från SM/BA/GK tidigare. Men visst, den är ett fint tillägg till SW.
@Ancalagon: Det har ju bara vart att köpa in en från SM/BA/GK tidigare. Men visst, den är ett fint tillägg till SW.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ja, så klart, men det finns ju faktiskt de som gillar att spela utan allies
Och de som gillar allies kan ju nu köra med både stormwolf och storm raven om man nu vill 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker nog att en dread är värd lika mycket som 4 extra gubbar när det kommer till transportkapacitetKatarsis skrev:Stormwolfen låter ju klart överlägsen. Men den är ju, precis som Tröger säger, väldigt lik en Storm Raven. En Stormwolf skjuter kanske lite bättre (TL Multimeltas och fyra Bloodstrike Missiles mot 2 Multimeltas och en Hellfrost Cannon) och har bättre transportkapacitet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Just f-n, det hade jag glömt bort. Då är de sjukt likvärdiga.DHettNeck skrev:Jag tycker nog att en dread är värd lika mycket som 4 extra gubbar när det kommer till transportkapacitet
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Ja, prisvärt för vad den kan göra. Däremot mer eller mindre måste man köpa pod till den, alternativt slänga in den i någon stor transport. Oavsett hur den kommer fram får den en jäkla massa fokus på sig, och av 12 är inte så svårt att handskas med.