Summerfight 2014

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Summerfight 2014

Inlägg av Hylander »

Allies står i mallen om jag inte har fel..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@Allies
För allt vad jag hittat så behandlas de som vanligt, fast BB nedgraderas till Allies of Conv.

@Mallen
Gillar mallen som den är. Man får in rätt mkt med alla codexar och i värsta fall kan komplettera med desperate allies. Man får helt enkelt tänka lite annorlunda, ta lite av varje och komplettera brister med nån alliering. Iaf så tycker jag inte nån subkomps historia behövs. Listorna kommer bli annorlunda ändå tack vare highlander formatet. Kan väl även vara en ide att se hur mallen står sig på egna ben istället för att likrikta allt genom subkomp(som i min värld skapar rätt platta likriktade listor, jämnför min och trögers lista på GC).
Är rätt sugen på att spela denna mallen då den kommer tvinga mig att gräva fram en hel del modeller jag gillar men inte spelat på år och dar(Vindicator, predator, dreadnoughts!, ASM och scouter).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:@Allies
För allt vad jag hittat så behandlas de som vanligt, fast BB nedgraderas till Allies of Conv.

@Mallen
Gillar mallen som den är. Man får in rätt mkt med alla codexar och i värsta fall kan komplettera med desperate allies. Man får helt enkelt tänka lite annorlunda, ta lite av varje och komplettera brister med nån alliering. Iaf så tycker jag inte nån subkomps historia behövs. Listorna kommer bli annorlunda ändå tack vare highlander formatet. Kan väl även vara en ide att se hur mallen står sig på egna ben istället för att likrikta allt genom subkomp(som i min värld skapar rätt platta likriktade listor, jämnför min och trögers lista på GC).
Är rätt sugen på att spela denna mallen då den kommer tvinga mig att gräva fram en hel del modeller jag gillar men inte spelat på år och dar(Vindicator, predator, dreadnoughts!, ASM och scouter).
Skitsnack du kommer lira eldar med elrad och en tia warlocks med karandras/fuegan. ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Max

Inlägg av Max »

The Gretchin skrev:
The Gretchin skrev:Hur ser det ut med CAD/allies?
Bump
Samma som innan, upp till arrangör, men på flabber kommer vi köra en main + en allie. Vi har pratat om inq och LotD, om det skall räknas som en alliering eller vara fritt, men iom att inq inte har BB allies eller några outscooring kanske det lutar åt att man får köra det också. Oklart i nuläget.

Angående att alliera in saker så kommer begränsningar gå över mellan. Marinhorden kommer begränsas i alla codexarna, även om vanilla är värst så betyder det inte att du får köpa 20 tacticals, 10 sternguards och 10 devs extra för att du allierar in BA...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag är på att testa mallen som den är. Kan bli skoj!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

+1
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:
refabricated skrev:@Allies

@Mallen
Skitsnack du kommer lira eldar med elrad och en tia warlocks med karandras/fuegan. ;)
Känner du mig inte bättre än så? Gör matten på det där så kan vi avfärda det sedan.
66% fortune med bara 8 + d6 warpcharges känns inte toppen.
Plus att enheten är rätt långsam... Saknar H&R... och kostar runt 800pts. Och vad e backupplanen om man inte sätter fortune? Summona en enhet skit per runda? Nä du.
Dock är Coteaz med 6 lönnmördare i Raider och en psyback en trevlig alliering... Har du modeller man kan låna? :D

Gud vad jag älskar denna delen av spelet i Sverige! (det så kallade mall-brytandet)
Lovar att inte en käft kommer komma med de skräck scenarior folk målar upp, alla håller väl på sina elakaste avarter in i det sista...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Men visst är de kul att få tänka i nya banor? Och få spela mot/ med nya enheter.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Vafan var du tvungen att nämna GK delen... ;)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

OK jag bara måste fråga....

IA ? Det står att fråga om det hela men annars inga restriktioner

LoW ? Nämns inte.

Alltså får jag spela med titaner eller superheavies mm ?

Skriv svar