WarCon 2014, Ostsingel och dubbelmys!

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Michael Carl

Re: WarCon 2014, Ostsingel och dubbelmys!

Inlägg av Michael Carl »

LillePer skrev:Hur kommer warpcharges fungera i dubbelturneringen? Fördelningen utav dem, vem som kan använda vilka charges osv.
Skall diskutera det med Pär när han kommer hem från sin semester.

Min spontana åsikt är att man slår en tärning för laget, lägger till alla psyker levels och sedan delar man på de tärningarna.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det var min tanke också. Visst man får möjligheten att dra lite nytta av sin polare. (Något man i vanliga fall inte kan med specialregler osv) men det är enkelt att spela så och om någon dummar sig och försöker utnyttja det så syns det i kompen.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Jag hade lite funderingar angående warp charges också... om tex lag1 har spelare1 och spelare2. Spelare1 har 5 WC för ML och spelare2 har 0 ML, man slår sedan en femma totalt 10 WC, får då spelare1 endast använda 5 WC för att kasta spells, och spelare2 får 5 WC som är helt obrukbara, eller får man dela det som man vill inom laget?

Jag tror nog att om man får dela de framrullade WC som man vill inom laget både på DtW och på att kasta blir mest rättvist. Övriga WC är bundna till respektive spelare.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Kör ni med nya orkcodexet eller gamla? Nya släpps i affär på lördag.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Tyvärr måste jag avanmäla min syster (Minna) från singelturneringen, hon kände sig inte riktigt redo för att spela på egen hand än.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Zurken skrev:Tyvärr måste jag avanmäla min syster (Minna) från singelturneringen, hon kände sig inte riktigt redo för att spela på egen hand än.
Noterat, vi ses i dubbeln istället ;)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

The Gretchin skrev:Kör ni med nya orkcodexet eller gamla? Nya släpps i affär på lördag.
Bump
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

The Gretchin skrev:Kör ni med nya orkcodexet eller gamla? Nya släpps i affär på lördag.
För singelturneringen kör vi troligtvis samma som gäller på ETC, så någon kanske vet vad som är sagt där?

Angeånde hur det blir på dubbeln, så skall jag prata med Pär om det när han kommer hem från semestern, men om inte han protesterar för mycket så tycker jag nog vi kör på nya.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Linus Widner & Ooan vill dubbelmysa!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Heja Linus! Heja Ooan!
Länge leve Göteborg! ;)

Skriv svar