Lincon 2014 - Ris och ros
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Lincon 2014 - Ris och ros
posta konkreta åsikter om vad som ska förbättras och vad som ska behållas.
Tack till alla som deltog!
//LBK
Tack till alla som deltog!
//LBK
-
Doc Sniksnak
Re: Lincon 2014 - Ris och ros
Tack för en trevlig och bra arrangerad turnering.
Entimmessignal och kvartssignal fungerade bra. Ljudnivån i rummen var bättre än förra året. Pauserna var lagom långa. Missions var roliga att spela. Det enda jag inte var helt nöjd med var bordslottningen. Jag spelade på tre bord under alla sex matcher (3-2-1). Jag vet att också andra hade detta problem.
Entimmessignal och kvartssignal fungerade bra. Ljudnivån i rummen var bättre än förra året. Pauserna var lagom långa. Missions var roliga att spela. Det enda jag inte var helt nöjd med var bordslottningen. Jag spelade på tre bord under alla sex matcher (3-2-1). Jag vet att också andra hade detta problem.
Tyckte allt va bra - förutom att jag fick spela på 2 av samma bord två gånger.
Sen kan jag tycka att mission 4 & 5 skulle varit tidigare i turneringen.
Sen kan jag tycka att mission 4 & 5 skulle varit tidigare i turneringen.
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Sjukt bra turnering och ett fint avslut på 6th ed!
+Överlag bra terräng och bra LoS blockers!
+Trevliga motståndare och roliga missions.
-Nu när man komp lottade i början så hade det varit bra med mission 4 först. Det var ingen komp 4 lista som led mot komp 0-1 listorna i detta mission.
Annars trevlig turnering och jag ser fram emot nästa Lincon!
+Överlag bra terräng och bra LoS blockers!
+Trevliga motståndare och roliga missions.
-Nu när man komp lottade i början så hade det varit bra med mission 4 först. Det var ingen komp 4 lista som led mot komp 0-1 listorna i detta mission.
Annars trevlig turnering och jag ser fram emot nästa Lincon!
Jag vill bara tacka för en bra turnering.
+ Lincon verkar en vara ett bra konvent för 40k. Maten, priser, lokalen mm
+ Trevliga och hjälpsamma arrangörer som verkligen alltid är glada.
- Schemat tilltalar inte mig, kanske andra, men jag skulle vilja ha det liite tajtare på fredagen så man är hemma i bättre tid. Jag vet att det är svårt att få till tid för best painted osv. Men den timmes långa pausen mellan 5-6 matchen kändes lite väl lång..
Tja det var väl allt. Jag glömde väl inte de glada prickarna som arrangörer...
/P
+ Lincon verkar en vara ett bra konvent för 40k. Maten, priser, lokalen mm
+ Trevliga och hjälpsamma arrangörer som verkligen alltid är glada.
- Schemat tilltalar inte mig, kanske andra, men jag skulle vilja ha det liite tajtare på fredagen så man är hemma i bättre tid. Jag vet att det är svårt att få till tid för best painted osv. Men den timmes långa pausen mellan 5-6 matchen kändes lite väl lång..
Tja det var väl allt. Jag glömde väl inte de glada prickarna som arrangörer...
/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag har under tidigare år upplevt lincon som näst-intill outhärdligt varmt, rummen vi hade i år visade knappt några tecken på värme. Hoppas vi får vara där igen! 
+Lokal
+Bra terräng
+Arrangörer som orkade med oss som inte klarar av att rapportera resultat
-Ej cappat VP i sista matchen. Att möta komp 4 med komp 1 och kompen inte spelar någon roll var ett tråkigt sätt att avsluta turneringen på. Bättre att lägga ett sånt mission i första matchen där det ändå lottas efter komp eller helst köra max-VP i alla matcher.
-Tiden. 3h är lite på gränsen för 1850pts, jag hade 2 matcher som inte hann klart. En där motståndaren skulle ha vunnit om det fortsatt, ett där jag skulle ha vunnit mycket större så för min del jämnade det ut sig. Speciellt match 4 så jag att det var väldigt många som inte hann så kanske se över det uppdraget också?
+Lokal
+Bra terräng
+Arrangörer som orkade med oss som inte klarar av att rapportera resultat
-Ej cappat VP i sista matchen. Att möta komp 4 med komp 1 och kompen inte spelar någon roll var ett tråkigt sätt att avsluta turneringen på. Bättre att lägga ett sånt mission i första matchen där det ändå lottas efter komp eller helst köra max-VP i alla matcher.
-Tiden. 3h är lite på gränsen för 1850pts, jag hade 2 matcher som inte hann klart. En där motståndaren skulle ha vunnit om det fortsatt, ett där jag skulle ha vunnit mycket större så för min del jämnade det ut sig. Speciellt match 4 så jag att det var väldigt många som inte hann så kanske se över det uppdraget också?
+ Missions överlag (Kul att se timed objectives framförallt)
+ Terräng/bord (även om golfbanor förekom så var de sällsynta undantag, och inte generell regel)
+ Sekritariat (Jag är teknologihandikappad och uppskattar pappersslavar)
+ Turneringsinfopappret. (Helt kung att få plats med all relevant data på ett a4)
+ Arrangörer (Snela och glada gubbar är en fet stämningshöjjare)
- Ingen sportsmanship (Jag och Kickern känner oss MYCKET förorättade för detta svek)
- Dåligt med avlastningsyta (Ja, det är skitsvårt att ha plats med sådant. men det bör nämnas)
- Pärssi's lottningshax (Jag är fortfarande övertygad om att han småfnissade hysteriskt när han lottade mig mot alla rymdalfwher i hela världen...vit, kränkt, nörd.)
Generell bonus för att arrangörerna vågar exprimentera lite med komp på VP istället för BP. Kul att se.
+ Terräng/bord (även om golfbanor förekom så var de sällsynta undantag, och inte generell regel)
+ Sekritariat (Jag är teknologihandikappad och uppskattar pappersslavar)
+ Turneringsinfopappret. (Helt kung att få plats med all relevant data på ett a4)
+ Arrangörer (Snela och glada gubbar är en fet stämningshöjjare)
- Ingen sportsmanship (Jag och Kickern känner oss MYCKET förorättade för detta svek)
- Dåligt med avlastningsyta (Ja, det är skitsvårt att ha plats med sådant. men det bör nämnas)
- Pärssi's lottningshax (Jag är fortfarande övertygad om att han småfnissade hysteriskt när han lottade mig mot alla rymdalfwher i hela världen...vit, kränkt, nörd.)
Generell bonus för att arrangörerna vågar exprimentera lite med komp på VP istället för BP. Kul att se.
Kosh Vinner
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare
+Bra missions överlag (hade gärna sett lite mer cap på tanka objektiven)
+Lokaler
+Arrangörer (som skällde och dubbelkollade så man rapporterade rätt)
+Bord och terräng
- ? (Kan nog fan inte hitta några, lite för lång kö till maten kanske?
) Inte särskilt relevant men jag kan ju nämna det i alla fall så jag får whina på nåt!
+Lokaler
+Arrangörer (som skällde och dubbelkollade så man rapporterade rätt)
+Bord och terräng
- ? (Kan nog fan inte hitta några, lite för lång kö till maten kanske?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Jag som frans självutnämnda hjälpreda i arrangörsbåset måste passa på att tacka alla som kom och spelade 
Om nån kände sig extra skälld på så ber jag om ursäkt
försökte hålla modet uppe, men när man behöver förklara hur kompen fungerar i runda 5-6, då blir man lite extra trött...
Jag blev sjukt peppad på att ta tag i mitt spelande igen efter turneringen (har legat på is ett ganska bra tag).
Twitter: xdanskx
Om nån kände sig extra skälld på så ber jag om ursäkt
Jag blev sjukt peppad på att ta tag i mitt spelande igen efter turneringen (har legat på is ett ganska bra tag).
Twitter: xdanskx
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
+ Missions(kul att det var tajt i en del missions, och lösare i andra. Låg komp var bra i vissa, hör komp bra i andra). Missions där man skall stå och 'tanka' poäng under matchens gång har jag länge saknat. Då funkar det inte att bara sitta och glo tills runda 5 och sedan hoppa fram.
+ Komp spannet, i min värld så var det väldigt spritt i vad folk valde att spela == bra inverkan från kompen.
+ Linconburgare
+ Massor med terräng!
- Inrapporteringen, efter att ha varit bortskämd med TOK:s system under ett antal turneringar så kanske vi alla i landet skulle pynta in 20:- till skaparen och se till att det släpps en offentlig version med manual. Det är sååå smidigt att pilla med telefonen framför att köa till ett sekreteriat(bra jobbbat av er där btw.).
- Seedade bord, under mina första 4 matcher spelade jag på 2 olika bord. Inför match 5 och 6 så snackade jag med arret om att byta till andra för lite variation. Det är roligare om man får spela på varierade bord. Det kan även vara turerings avgörande om man spelar extrem gunline och bord ett -> tre är golfbanor.
- Många av borden 1-6 var väldigt öppna utan mkt till LOS-blockers. Vet inte hur det såg ut i andra rum. Till nästa år skulle jag önska att ni kollar på varje bord efter det satts upp och frågar er själva: "Kan man gömma en rhino här"? Är svaret nej för ngn deployment typ så skall man nog tänka om ang. terrängen på det bordet.
Överlag är jag jättenöjd och kommer tillbaka nästa år och kvitterar ut en buckla till.

+ Komp spannet, i min värld så var det väldigt spritt i vad folk valde att spela == bra inverkan från kompen.
+ Linconburgare
+ Massor med terräng!
- Inrapporteringen, efter att ha varit bortskämd med TOK:s system under ett antal turneringar så kanske vi alla i landet skulle pynta in 20:- till skaparen och se till att det släpps en offentlig version med manual. Det är sååå smidigt att pilla med telefonen framför att köa till ett sekreteriat(bra jobbbat av er där btw.).
- Seedade bord, under mina första 4 matcher spelade jag på 2 olika bord. Inför match 5 och 6 så snackade jag med arret om att byta till andra för lite variation. Det är roligare om man får spela på varierade bord. Det kan även vara turerings avgörande om man spelar extrem gunline och bord ett -> tre är golfbanor.
- Många av borden 1-6 var väldigt öppna utan mkt till LOS-blockers. Vet inte hur det såg ut i andra rum. Till nästa år skulle jag önska att ni kollar på varje bord efter det satts upp och frågar er själva: "Kan man gömma en rhino här"? Är svaret nej för ngn deployment typ så skall man nog tänka om ang. terrängen på det bordet.
Överlag är jag jättenöjd och kommer tillbaka nästa år och kvitterar ut en buckla till.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!