Daemonhunters
Daemonhunters
Daemonhunters 1750 pts
Vad tror ni om denna listan med Subjektiv komp kontra spelbar?
Inq – Lord, 100
Artificer Armour, Storm Shield, Deamonhammer
Retinue,108
Acolyte, Artificer Armour
Warrior, Meltagun
Warrior, Meltagun
Warrior, Flamer
Acolyte, Storm Shield
2x Mystic
Rhino, 35
Grandmaster 175
Storm Shield, Holocast
Inq, Eviscerator, Atificer Armour 60
10 Grey Knights 275
10 Grey Knights 275
5 Storm Troopers 70
2x Meltagun
Rhino: 35
5 Storm Troopers 70
2x Meltagun
Rhino: 35
5 Storm Troopers 70
2x Plasma Gun
Rhino: 35
GK Dreadnought 150
Twin-lascannon, Incinerator
Landraider, Dozer Blade 255
1748
Vad tror ni om denna listan med Subjektiv komp kontra spelbar?
Inq – Lord, 100
Artificer Armour, Storm Shield, Deamonhammer
Retinue,108
Acolyte, Artificer Armour
Warrior, Meltagun
Warrior, Meltagun
Warrior, Flamer
Acolyte, Storm Shield
2x Mystic
Rhino, 35
Grandmaster 175
Storm Shield, Holocast
Inq, Eviscerator, Atificer Armour 60
10 Grey Knights 275
10 Grey Knights 275
5 Storm Troopers 70
2x Meltagun
Rhino: 35
5 Storm Troopers 70
2x Meltagun
Rhino: 35
5 Storm Troopers 70
2x Plasma Gun
Rhino: 35
GK Dreadnought 150
Twin-lascannon, Incinerator
Landraider, Dozer Blade 255
1748
Re: Daemonhunters
Jag tycker den ser snäll ut rent spontant. Den får nog bra komp. Spelbar är den säkert också men jag hade slängt in en till LR,
eller ta bort den första och slänga in chimeror.
Stora gk-squads som springer har i min erfarenhet aldrig varit särskilt sweet. Just nu har du 10gks som springer utan transport
om jag förstått saken rätt. Jag spelar hellre många små gk squads än få stora. Inte för att man lyckas köpa många oavsett lista...
men annars tycker jag 7:or är lagom. Inte för overkill men inte för svaga heller. Om du inte tänker åka bil med dem råder jag dig att
slänga på targeter och 2st psycannons och göra om den till en 5:a.
Lordens retinue ser skojigt ut. Riktigt bra med 2 mystics, no-brainer. Gött med lite extra meltor på warriors. Men jag hade skippat
utrustning på acolytes eller helt och hållet inga acos. Eventuellt nån familiar för +I på lorden men mest för extra wound. Warrior med flamer
känns lite missplaced? Hade kunnat slänga på en incinerator på den vanliga inkvisitorn istället för att behålla anti-horde.
Eller slänga på incinerators på gk-squaden som åker LR, billigt och bra.
Daemonhammer på lorden istället för "vanlig" thunderhammer bara för att det är tufft?!
Nice med holocast på Grandmastern! Skölden skadar såklart inte heller. Jag hade personligen spelat honom som en BC istället för
att spara poäng däremot. Tycker man får alldeles för lite för de poäng man lägger till till nästa rank så att säga. Hade slängt på en
Psycic hood också, farliga psycic-tider nu med nya nider... rim..
S-troopers i rhino med melta/plasma kan man aldrig ha för många av! Kärlek
Hade gett Dreadnoughten missile launcher istället för incinerator för lite extra AT. Det du köpt nu kostar för övrigt 145p från codex, vill jag minnas.
Alltid skönt med dozorblade på LR men den kostar mer än 255. Köps inte från codexet utan från IA:n. Landar på 265p i grund och sen ytterligare 5p för DB.
Jag personligen saknar en chimera och ytterligare en LR. Men trots detta ser jag listan som Orginell och rolig, inte på ett dåligt sätt. Den ser ut att kunna göra stor skada i rätt händer.
Kör hårt!
eller ta bort den första och slänga in chimeror.
Stora gk-squads som springer har i min erfarenhet aldrig varit särskilt sweet. Just nu har du 10gks som springer utan transport
om jag förstått saken rätt. Jag spelar hellre många små gk squads än få stora. Inte för att man lyckas köpa många oavsett lista...
men annars tycker jag 7:or är lagom. Inte för overkill men inte för svaga heller. Om du inte tänker åka bil med dem råder jag dig att
slänga på targeter och 2st psycannons och göra om den till en 5:a.
Lordens retinue ser skojigt ut. Riktigt bra med 2 mystics, no-brainer. Gött med lite extra meltor på warriors. Men jag hade skippat
utrustning på acolytes eller helt och hållet inga acos. Eventuellt nån familiar för +I på lorden men mest för extra wound. Warrior med flamer
känns lite missplaced? Hade kunnat slänga på en incinerator på den vanliga inkvisitorn istället för att behålla anti-horde.
Eller slänga på incinerators på gk-squaden som åker LR, billigt och bra.
Daemonhammer på lorden istället för "vanlig" thunderhammer bara för att det är tufft?!
Nice med holocast på Grandmastern! Skölden skadar såklart inte heller. Jag hade personligen spelat honom som en BC istället för
att spara poäng däremot. Tycker man får alldeles för lite för de poäng man lägger till till nästa rank så att säga. Hade slängt på en
Psycic hood också, farliga psycic-tider nu med nya nider... rim..
S-troopers i rhino med melta/plasma kan man aldrig ha för många av! Kärlek
Hade gett Dreadnoughten missile launcher istället för incinerator för lite extra AT. Det du köpt nu kostar för övrigt 145p från codex, vill jag minnas.
Alltid skönt med dozorblade på LR men den kostar mer än 255. Köps inte från codexet utan från IA:n. Landar på 265p i grund och sen ytterligare 5p för DB.
Jag personligen saknar en chimera och ytterligare en LR. Men trots detta ser jag listan som Orginell och rolig, inte på ett dåligt sätt. Den ser ut att kunna göra stor skada i rätt händer.
Kör hårt!
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 7 gånger.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Re: Daemonhunters
Mycket tankar där.
Jag har och andra sidan en förkärlek till Stora GK squads, beroende på vad man möter så är det ganska skönt med 40st 4 skott. Samt att du måste ju faktiskt nöta ner alla 10 innan de ge poäng.
Finns nog en chans att båda 10orna går omkring.
I Landraidern kommer ev bara Grandmastern åka, ibland även lilla Inq som går att sparka ut mot vissa saker.
Tycker det är ganska mysigt att kunna dela ut träffar på mina acolyts med 3+ inv och 2+ save så det går att trolla lite.
Varför det är en flamer, det är för att dels få en sorts modell till och det är alltid skönt med en flamer tycker jag.
Fixar till kostnaderna på Landraidern, men kostar inte en helt vanlig 250 pts i grund? Har inte IA här.
Dreaden är jag lite dela på, tanken var egentligen att sätta honom i en Pod, men jag får se hur jag gör med det.
Jag har och andra sidan en förkärlek till Stora GK squads, beroende på vad man möter så är det ganska skönt med 40st 4 skott. Samt att du måste ju faktiskt nöta ner alla 10 innan de ge poäng.
Finns nog en chans att båda 10orna går omkring.
I Landraidern kommer ev bara Grandmastern åka, ibland även lilla Inq som går att sparka ut mot vissa saker.
Tycker det är ganska mysigt att kunna dela ut träffar på mina acolyts med 3+ inv och 2+ save så det går att trolla lite.
Varför det är en flamer, det är för att dels få en sorts modell till och det är alltid skönt med en flamer tycker jag.
Fixar till kostnaderna på Landraidern, men kostar inte en helt vanlig 250 pts i grund? Har inte IA här.
Dreaden är jag lite dela på, tanken var egentligen att sätta honom i en Pod, men jag får se hur jag gör med det.
Re: Daemonhunters
Okok. Jag hade bara skjutit på gks som går om jag spelat mot dig, varje död = ont i själen
Nope höjd till 265
(EDIT: Inclusive EA)
Antar att ensam GM lyckas med mer än ensam BC.. men jag fördedrar som sagt minde gk squads joinade med Bc...
Men vi är alla olika, lycka till!
Nope höjd till 265
Antar att ensam GM lyckas med mer än ensam BC.. men jag fördedrar som sagt minde gk squads joinade med Bc...
Men vi är alla olika, lycka till!
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 7 gånger.
Re: Daemonhunters
GK Land Raider kostar 250 i IA2 Update, dozer blades till den kostar 10.
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Daemonhunters
Antar att den lilla inkvisitorn har en hammare eller fist och inte en såg.
Och att byta bort dreadens ccw är ju mest bara kass, men det antar jag att du håller med om också.
Och att byta bort dreadens ccw är ju mest bara kass, men det antar jag att du håller med om också.
Re: Daemonhunters
Jag gillar att ha en WS 5 om de nu fortfarande har det Fist på Dreaden ja.
Nej, han har faktiskt en såg, då jag kan spela med det enligt DH boken.
Med andra ord kommer jag att spela med en 250 pts Landraider utan Dozer om det nu stämmer!?
Får se vad som åker stor bil i slutändan.
Nej, han har faktiskt en såg, då jag kan spela med det enligt DH boken.
Med andra ord kommer jag att spela med en 250 pts Landraider utan Dozer om det nu stämmer!?
Får se vad som åker stor bil i slutändan.
Re: Daemonhunters
Ja det stämmer, jag glömde bort EA:n... Den ser jag fan som obligatorisk. Därför jag alltid tänker 265p till LR.. sorry
Dreadden köpes däremot inte från IA utan från codex, om jag inte är ute och cyklar helt... ska försöka vara uppe och kolla superbowl hela natten. Bådar inte gott att jag börjar bli trött redan nu...
Jag kan förstå varför man vill behålla ccw med WS 5, vilked han har.. men tänkte att om man nu ska lägga poäng på ranged AT hade det passat att lägga ytterligare 10 för en missil också. Klart att man inte ska göra det om man tänker spela offensivt gående.
Tycker det är udda att bara köra IC's i en Landraider. Ser inget negativt med att slänga in gks så att de har skydd fram tills det behövs skytte.
Coolt med Chainfist-saw-evicerator. Gillar inte gw-modellen dock. Aja nu vet du vad jag tycker..
DO IT som man brukar säga
Dreadden köpes däremot inte från IA utan från codex, om jag inte är ute och cyklar helt... ska försöka vara uppe och kolla superbowl hela natten. Bådar inte gott att jag börjar bli trött redan nu...
Antar att du menar Joakim när du skriver du ... ?speedfreek skrev:Och att byta bort dreadens ccw är ju mest bara kass, men det antar jag att du håller med om också.
Jag kan förstå varför man vill behålla ccw med WS 5, vilked han har.. men tänkte att om man nu ska lägga poäng på ranged AT hade det passat att lägga ytterligare 10 för en missil också. Klart att man inte ska göra det om man tänker spela offensivt gående.
Tycker det är udda att bara köra IC's i en Landraider. Ser inget negativt med att slänga in gks så att de har skydd fram tills det behövs skytte.
Coolt med Chainfist-saw-evicerator. Gillar inte gw-modellen dock. Aja nu vet du vad jag tycker..
DO IT som man brukar säga
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 8 gånger.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Re: Daemonhunters
köp 2 chimeror till dina sormtroopers, sätt trupperna i reserv och hoppa in i chimerorna med ca 7 st GK runda1 så kan du skjuta ut med 5 st i taget. Nice som fan 
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Re: Daemonhunters
Tänkt om lite inför Varberg då jag inte hinner göra allt i den listan.
Skall testa nu i veckan, men den verkar kul att spela!
Daemonhunters
Inq Lord 95
Psycannon, Terminator Armour
Retinue 107
3x Gun-Servitor, Heavy Bolter
2x Mystic
3x Acolyte
Familiar
3 Daemonhosts 255
3 Death-Cult Assasins 120
Eversor 95
5 Storm Troopers 70
2x Grenade Launcher
Chimera: Stubber 65
5 Storm Troopers 70
2x Meltagun
Chimera: Stubber 65
Command, Mortar 35
Squad, Autocannon 60
Squad, Lascannon 70
Command, Autocannon 40
Squad, Lascannon 70
Squad, Lascannon 70
Sentinel Squadron 140
1x Autocannon
2x Lascannon
Leman Russ Squadron 320
Exterminator: Heavy Bolter, Subber
Eradicator: Heavy Bolter Sponsons
Skall testa nu i veckan, men den verkar kul att spela!
Daemonhunters
Inq Lord 95
Psycannon, Terminator Armour
Retinue 107
3x Gun-Servitor, Heavy Bolter
2x Mystic
3x Acolyte
Familiar
3 Daemonhosts 255
3 Death-Cult Assasins 120
Eversor 95
5 Storm Troopers 70
2x Grenade Launcher
Chimera: Stubber 65
5 Storm Troopers 70
2x Meltagun
Chimera: Stubber 65
Command, Mortar 35
Squad, Autocannon 60
Squad, Lascannon 70
Command, Autocannon 40
Squad, Lascannon 70
Squad, Lascannon 70
Sentinel Squadron 140
1x Autocannon
2x Lascannon
Leman Russ Squadron 320
Exterminator: Heavy Bolter, Subber
Eradicator: Heavy Bolter Sponsons