Väntar även på slutgiltigt besked om vilken lokal vi får då det är en ombyggnad på gång i vår ordinarie. Den alternativa ligger dock endast 400 meter från den gamla för er som varit med förr.
Jag har klurat på det här och fastän jag tror att folk hinner lära sig reglerna hyfsat så kan jag inte lova att vi hinner skriva om alla achievements som berörs, det kan bli ganska många!Serpent skrev:Fråga: kommer turneringen spelas enligt 6th Ed eller den kommande 7th (som ryktas komma två-tre veckor innan turneringen)..?
Turneringen spelas därför med 6th ed regler.
Achievement och komplett regelhäfte är på gång, absolut senast en månad innan ( dvs 14 maj). Den länkas både här, på stridshammaren och på facebookgruppen.Seijsing skrev:Får man se listan med achievments i förväg? Finns den tillgänglig någonstans.
Vi har även beslutat att lätta lite på begränsningarna då det ställde till det för en del roliga och fluffiga listbyggen. Reglerna för armékomposition blir följande;
Ingen escalation, battlebrothers = allies of convenience.
Vi förbjuder ingen att komma med en 'hård' lista men då kommer man också att bli matchad mot andra hårda listor. Så ta fram de där udda enheterna du inte får användning för i vanliga fall, och opta efter achievements istället för att enbart köra över motståndaren.