Angående ryska/kinesiska kopior
Re: Angående ryska/kinesiska kopior
Det är ju inte rätt för att du har lagt x antal kr att du "moraliskt rätt" kan köpa recasts. Om du nu marknadsför spelet, tänk om en nybörjare frågar "Vad är det för gubbe? Han är ju gul istället för grå?" Ska du då säga att det är en modell från FW eller att det är en recast?
Du betalar x antal kr för en vara som inte är äkta. Du kan inte jämföra piratkopiering med recasters, du köper inte en piratkopierad film, du laddar ner den "gratis". Du får inte hem kopior på posten gratis. Det är andra människor som tjänar pengar på andra människor, det är skillnad mot piratkopiering(dock vet jag inte om piraterna tjänar några pengar på det, jag betalar iallafall inte något för en film som jag laddar ner).
Du betalar x antal kr för en vara som inte är äkta. Du kan inte jämföra piratkopiering med recasters, du köper inte en piratkopierad film, du laddar ner den "gratis". Du får inte hem kopior på posten gratis. Det är andra människor som tjänar pengar på andra människor, det är skillnad mot piratkopiering(dock vet jag inte om piraterna tjänar några pengar på det, jag betalar iallafall inte något för en film som jag laddar ner).
Anledning till att det finns recasters eller att folk gör sina egna formar etc. är för att priset är för högt på retail figurer. Hade inte priset varit så högt, så hade inte efterfrågan efter billigare alternativt samt andrahandsmarknaden varit så enormt stor. Det är inte meningen att det ska vara billigare att börja med sprutheroin, än att köpa plastfigurer, just sayin'.
Tycker man att priset är högt kan man ju börja med en annan hobby eller köpa figurer från andra tillverkare t.ex Mantic games.
Eller så kunde man göra priset mer rimligt, så hade inte detta varit ett problem. Inte konstigt att medelåldern inom hobbyn bara ökar.
Att tro kineserna är någon slags modern Robin Hood som vill sänka priser är ironiskt, de är bara ute efter att själv kunna leva ett above average liv i kina.
Givetvis. Dock är jag personen som hellre handlar Ica basic köttbullar för 20:-än Scans köttbullar för 35:-.Ohman skrev:Att tro kineserna är någon slags modern Robin Hood som vill sänka priser är ironiskt, de är bara ute efter att själv kunna leva ett above average liv i kina.
Köp blandfärs och gör dem själv istället 
Spelar ingen roll om du får filmen i fysisk kopia eller ej, du får den (eller "tar" den, hur man nu vill se det). Ägarna till torrentsidor tjänar sjuhelvetes mycket pengar.
Är priset för dyrt, då letar man efter andra lösningar. Jag vet flera som köpt hela arméer från Kina för en fjärdedel av priset av GW. Dessa människor hade inte börjat med hobbyn om detta inte var möjligt. Däremot har de köpt sitt codex, sina färger och dylikt från GW.
Är lite pengar till GW sämre än inga pengar till GW?
Är priset för dyrt, då letar man efter andra lösningar. Jag vet flera som köpt hela arméer från Kina för en fjärdedel av priset av GW. Dessa människor hade inte börjat med hobbyn om detta inte var möjligt. Däremot har de köpt sitt codex, sina färger och dylikt från GW.
Är lite pengar till GW sämre än inga pengar till GW?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ägarna på torrentsidor får inte mina pengar. Jag betalar inte 40kr via paypal för att få ladda ner X film. Det är väl ändå skillnad mot att betala pengar för en sak som inte ska kosta någonting alls då det är plagiat? Det är ju inte _äkta_ vara, det måste man själv ta ställning till.
Återigen tycker man detta spelsystem är dyrt så får man köpa begagnat, låna en armee eller titta på alternativa figurer. T.ex Mantic Games eller Gamezone miniatures. Finns gott om äkta alternativ. Är det också för dyrt kan man ju syssla med en annan hobby eller se över sina utgifter, kanske dra ner på den där utekvällen var lördag eller ha den senaste mobilen...
Återigen tycker man detta spelsystem är dyrt så får man köpa begagnat, låna en armee eller titta på alternativa figurer. T.ex Mantic Games eller Gamezone miniatures. Finns gott om äkta alternativ. Är det också för dyrt kan man ju syssla med en annan hobby eller se över sina utgifter, kanske dra ner på den där utekvällen var lördag eller ha den senaste mobilen...
Ni kommer ju ingenstans...
Vi kan väl bara enas om att ni som skriver i tråden är ena riktiga original och så släpper vi det här, eller?
-Peace!
Vi kan väl bara enas om att ni som skriver i tråden är ena riktiga original och så släpper vi det här, eller?
-Peace!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.