Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av refabricated »

Hoppas verkligen inte man kan gå och sedan trolla... Fy fan för flygande prinsar...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det är ju fullt möjligt att det är

Psychic
Movement
Shooting
Assault

Sedan att witchfires görs innan movement är väl inte ett problem? Flygprinsar blir betydligt sämre då Olof ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Om man kollar i Codex Astra Militarium så finns det lite "konstiga" saker som kanske löser sig i nästa edition.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Seijsing skrev:Om man kollar i Codex Astra Militarium så finns det lite "konstiga" saker som kanske löser sig i nästa edition.
Som t.ex?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

refabricated skrev:Hoppas verkligen inte man kan gå och sedan trolla... Fy fan för flygande prinsar...
Fan vad najs det hade varit :L

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Det jag mest tänkte på är att man kan köpa autogun gratis på präster och byta ut handweapon på Advisors mot pistol gratis. Sedan får jag känslan av att alla wyrdvane psykers har olika psykic powers. Men de borde ha en gemensam när man kollar i regelboken. Inte så mycket grejer, men just att autogun är gratis tycker jag är märkligt. Förr i tiden (3:rd edition) fanns det regler för hur många vapen en gubbe fick ha. Angående wyrdvane så har jag inte fått tag på någon FaQ (anående brotherhood of psukers) eller dubbelkollat med tyraniderna.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Vad är det som är konstigt med wyrdvane? De fungerar precis som horrors.

Seijsing

Inlägg av Seijsing »

Det "konstiga" är att när jag läser codexen så får jag uppfattningen att de borde fungera annorlunda än horrors. Beskrivningen av dem tycker jag antyder att alla wyrdvanes kan olika saker men att de samarbetar för kasta en power åt gången. Sedan så står det:"Wyrdvane psykers generate their powers from the Biomancy, Divination, Pyromancy and Telekinesis disceplines". Just att det står powers i plural och and (inte or) ger mig en känsla av att de har flera powers. Men då de har Mastery level 1 så ska de bara ha en power. Kan vara att jag övertolkar saker eller har missat någon FaQ eller så ändras brotherhood of psykers-regeln i nästa edition.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Det står powers på pink horrors också.

Detsamma står på i stort sett alla psychers, sen regleras antal powers av deras mastery level.

Du kan ju ha flera enheter av dem så plural i deras regler känns inte malplacerat heller.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

http://natfka.blogspot.se/2014/04/7th-e ... -date.html

release date 24e maj leverans 31a maj sägs det nu..

Skriv svar