Imperial Knights på frammarch...
Re: Imperial Knights på frammarch...
Hej
Jag är en ganska oerfaren spelare, men testade på att spela med super-heavy's med escalation reglerna en gång. Jag mötte en Stompa och hade själv med en ThunderHawk. Innan matchen så tyckte jag att det verkade ballt, men både jag och min motståndare kom efter matchen fram till att det inte var så kul.
De stora modellerna tog alldeles för stort fokus. En annan (enligt mig) negativ, effekt med att spela med dessa saker är att man sätter ribban högre på vad man i övrigt kan slänga in i sin lista utan att behöva skämmas.
Detta är som sagt enbart en erfarenhet utav en match, men jag är inte så pigg på att testa escalation igen.
Och för att knyta tillbaka till denna tråden; Introduktionen av dessa riddare tvingar spelet mer mot escalation och således ställer jag mig i ledet med de som tycker de är dåligt med sådana här GW släpp.
Blir intressant och se om ni kan få till kompmallen på ett fungerande sätt, som fortfarande gör att folk spelar med Imperial Knights och andra super-heavy's.
Jag är en ganska oerfaren spelare, men testade på att spela med super-heavy's med escalation reglerna en gång. Jag mötte en Stompa och hade själv med en ThunderHawk. Innan matchen så tyckte jag att det verkade ballt, men både jag och min motståndare kom efter matchen fram till att det inte var så kul.
De stora modellerna tog alldeles för stort fokus. En annan (enligt mig) negativ, effekt med att spela med dessa saker är att man sätter ribban högre på vad man i övrigt kan slänga in i sin lista utan att behöva skämmas.
Detta är som sagt enbart en erfarenhet utav en match, men jag är inte så pigg på att testa escalation igen.
Och för att knyta tillbaka till denna tråden; Introduktionen av dessa riddare tvingar spelet mer mot escalation och således ställer jag mig i ledet med de som tycker de är dåligt med sådana här GW släpp.
Blir intressant och se om ni kan få till kompmallen på ett fungerande sätt, som fortfarande gör att folk spelar med Imperial Knights och andra super-heavy's.
Ang. Stomp; hur allokeras skadan från en sådan attack?kelaino skrev:Stomp i korthet: bonus-attack på I1. Du får D3 små plattor, den första placeras i BTB med SH-walkern övriga inom 3" från en redan placerad platta. Därefter slå D6 för varje enhet under plattan. 1: inget händer, 2-5: S6 AP4 på alla modeller under plattan, fordon tar istället en pen 6: Alla modeller under plattan blir "removed from play", fordon scatter:ar D6" och exploderar. (Byggnader, flygare och super-heavies kan inte stomp:as.)
Fungerar haywire som vanligt mot superheavies?
Ja, haywire, gauss, touch of rust och allt annat dylikt fungerar som normalt.Cricka skrev:Fungerar haywire som vanligt mot superheavies?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Modellerna under plattan tar stryk.Nora skrev:Ang. Stomp; hur allokeras skadan från en sådan attack?kelaino skrev:Stomp i korthet: bonus-attack på I1. Du får D3 små plattor, den första placeras i BTB med SH-walkern övriga inom 3" från en redan placerad platta. Därefter slå D6 för varje enhet under plattan. 1: inget händer, 2-5: S6 AP4 på alla modeller under plattan, fordon tar istället en pen 6: Alla modeller under plattan blir "removed from play", fordon scatter:ar D6" och exploderar. (Byggnader, flygare och super-heavies kan inte stomp:as.)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Fantastiskt. Orks kommer inte kunna sänka dessa överhuvudtaget.
Kan orks sänka något alls?elaktomte skrev:Fantastiskt. Orks kommer inte kunna sänka dessa överhuvudtaget.
Kanske när nästa Codex kommerFlogger skrev:Kan orks sänka något alls?elaktomte skrev:Fantastiskt. Orks kommer inte kunna sänka dessa överhuvudtaget.
elaktomte skrev:Kanske när nästa Codex kommerFlogger skrev:Kan orks sänka något alls?elaktomte skrev:Fantastiskt. Orks kommer inte kunna sänka dessa överhuvudtaget.
Då blir nog allt bättre
Lär ju bli roligare iallafall, när man har en codex som inte är så gammal att man köpte den med bärnsten...