Avhopp och hur man löser det?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Hylander

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av Hylander »

Jag anser att det bör vara betalning i samband med anmälan och att det inte finns återbetalning.

Om det rör sig om lite större belopp 200+ så kanske man kan få tillbaka en del (anmälan-200 tex) av anmälan då det finns lite force majeure ibland.

Men annars är det väl faktiskt så att vi som åker på turneringar måste ta oss i kragen och vara lite självkritiska och se till att göra det bättre i samband med att vi anmäler oss.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Jag anser att det bör vara betalning i samband med anmälan och att det inte finns återbetalning.

Om det rör sig om lite större belopp 200+ så kanske man kan få tillbaka en del (anmälan-200 tex) av anmälan då det finns lite force majeure ibland.

Men annars är det väl faktiskt så att vi som åker på turneringar måste ta oss i kragen och vara lite självkritiska och se till att göra det bättre i samband med att vi anmäler oss.
Jag håller med. HELA poängen med att betald=anmäld är ju just att man INTE får tillbaka sina pengar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Testade betalning som anmälan på DefCon för några år sen (man anmälde sig genom att köpa inträde via nätbutik). Pengar fick man förstås in, men avhoppen var ungefär lika många.

Kanske är det ett resultat av den stigande medelåldern på spelarna? I takt med att vi blir äldre så kommer livet emellan allt oftare och vi tvingas lämna återbud. Eller så är det en massa folk som anmäler sig alldeles för tidigt utan att veta om de kommer att kunna. Man är rädd att inte få en plats, så man slänger iväg en anmälan.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Fenris

Inlägg av Fenris »

Ta fram några alternativ och gör en poll vettja :)
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Håll det enkelt:
Betalning = anmälan
Hoppar man av får man inte pengarna tillbaka.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag tycker att man bör tänka sig för innan man anmäler sig. Kan jag verkligen åka den helgen? Är det ett format som passar mig? osv. Sedan kan man förstås få förhinder... men som jag sagt tidigare, när det diskuterades, så tror jag att många tingar en plats genom anmälan och bestämmer sig om de ska åka eller inte långt senare.

Just nu avvaktar jag själv om jag ska anmäla mig till Blood Frenzy II eller inte beroende på format osv. Det hade ju varit enkelt att hiva in en anmälan och sen dra mig ur om det inte fallit mig i smaken...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Det är väl bara att ta betalt i förväg om det är ett faktiskt problem för arrangören? Det är bara upplagt för besvikelse om man litar på folks goda omdöme? Detta har diskuterats förut vad jag minns.

Vill man han en indikation på ungefär hur många som kommer innan betaldatum kan man ju tillåta preliminär anmälan också, men naturligtvis då vara beredd på att folk hoppar av (vilket är hela vitsen med att det är just "preliminär").

Kanske är naiv, men tycker inte att det är svårare än så. Andra alternativ där folk bannas och liknande ger ju bara upphov till en massa negativ energi från alla håll helt i onödan.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Det jag menade är att folk kanske skulle må bra av lite självrannsakan... Men det kanske är att hoppas på lite mycket.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

guildmaster skrev:Håll det enkelt:
Betalning = anmälan
+1

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Silvertejp skrev:
guildmaster skrev:Håll det enkelt:
Betalning = anmälan
+1
Absolut
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar