Hej.
Leker lite med Inq dexen och jobbar på att få till en fin lista med allierade vargar.
Utgångsläget inför listbyggnationen var att jag ville ha med två ting - Saker som deepar och en LRC med Henchmens i. Jag må säga att det första kriteriet, dvs saker som deepar, var det viktigaste.
Listan nedan tänker bli en första baslista för projektet att skapa en Inq/SM arme med en trevlig korstågskänsla över sig.
Detta är vad jag knopat fram.
+PRIMARY+
-INQ- 597
+HQ+ (68)
-Ordo Xenos Inquisitor 68
Psyker
Divination
3 Servo Skulls
+ELites+ (529)
-Hencmen Squad I 57
3 Acolytes
Razorback
Psybolts
-Hencmen Squad II 57
3 Acolytes
Razorback
Psybolts
-Henchmen Squad III 160
2 Assasins
Sword and Maul
6 Crusaders
Axes
1 Arco Flagellant
1 Priest
-Land Raider Crusader 255
Psybolts
+SECONDARY+
-Wolves- (1078)
+HQ+ (120)
-Rune Priest 120 - I Hunters III
World Wolf
Living Light
TDA
+ELITES+ (76)
3 Wolf Guards (76)
1: TDA, Combi-Plasma - Med Hunters II
2: TDA, Combi-Plasma - Med Hunters III
3: TDA, Cyclone - Med Long Fangs
+TROOPS+ (495)
-Hunter Squad I 195
10 Men
2x Plasma
Drop Pod
-Hunter Squad II 165
8 Men
1x Plasma
Drop Pod
-Hunter Squad III 135
6 Men
1x Plasma
Drop Pod
+HEAVY+ (380)
-Long Fang Squad 140
5 Devs
1 Leader
5x ML
-Predator 120
Las Sides
-Predator 120
Las Sides
Totalish:
1731
Tankenötter:
1. Tredje Wolf Guarden som degar med Long Fangsen. Värdare att:
1:2. Dissa 2 GH i Squad I och stoppa in honom där.
1:3 Samma som ovan samt ändra hans wargear.
2. Henchem Squad III i LRC. De dödar för tillfället runt 9.4 Mechs på charge. Det är lite för mycket då jag vill att de skall vinna i runda 2 (dvs i motståndarens fas). Hur kan man tweaka dem så att detta sker?
3. Inquisitorn. Hänga bak med Long Fangsen och ge saker Divinate eller stoppa in i ovan nämnda grupp?
3:1. Om han hänger med Long Fangsen, bör man ge honom en Conv Beamer?
Inkvisitionen och Vargar
Re: Inkvisitionen och Vargar
Bara så du vet så får inte Deathcult och crusaders välja sina vapen längre, dom har powerswords. Om du har codex Inq, ladda ner den på nytt så får du den uppdaterad.
Glöm inte heller bort att du får bara ha 2 troops och en heavy ifall vargarna ska vara in allierade.
Om du väljer att köra med longfangs så är det ju lite kul med en stor strålkastare på inkvisitorn
Annars kan du köra honom i LR men då kanske du vill ge honom rad grenads, fina grejer det.
Om du väljer att köra med longfangs så är det ju lite kul med en stor strålkastare på inkvisitorn
...och en hög med Wolf Guards måste vara minst fem pers innan nån får ta ett tungt vapen. Så Cyclonen måste släppas...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det känns inte som secondary om den delen har dubbelt så mycket poäng som primary-delen...
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx